Kopci lewy cylinder
|
Liczba postów: 46
Liczba wątków: 13
Likes Received: 0 in 0 posts
Likes Given: 0
Dołączył: Jan 2021
Reputacja:
0
Witam, mam problem mianowicie po wymianie zaworów, pierścieni, prowadnic zaworowych kopci mi lewy cylinder na niebiesko,przepala olej nie wiem jaka może być tego przyczyna wszystkie części są prawidłowe takie jakie mają być. Na wolnych obrotach nie zbyt kopci gorzej po dodaniu gazu, zapomniałem napisać, oczywiście zawory dotarłem i są szczelne. Proszę o pomoc, pozdrawiam motocykl to Dniepr MT 10-36.
Smaruj ośki jedziem do Zośki.
•
Liczba postów: 307
Liczba wątków: 39
Likes Received: 4 in 3 posts
Likes Given: 7
Dołączył: Mar 2005
Reputacja:
1
Witaj
Jeśli tak się dzieję musisz zrobić większy otwór w rurce którą spływa olej z powrotem do miski
•
Liczba postów: 46
Liczba wątków: 13
Likes Received: 0 in 0 posts
Likes Given: 0
Dołączył: Jan 2021
Reputacja:
0
Myślisz, że to może być przyczyną? Na prawym cylindrze mam tą samą rurkę z otworem o takiej samej średnicy i nie kopci, ale i tak dziękuję za radę.
Smaruj ośki jedziem do Zośki.
•
Liczba postów: 303
Liczba wątków: 12
Likes Received: 0 in 0 posts
Likes Given: 0
Dołączył: Oct 2011
Reputacja:
0
•
Liczba postów: 303
Liczba wątków: 12
Likes Received: 0 in 0 posts
Likes Given: 0
Dołączył: Oct 2011
Reputacja:
0
Sorry, nie doczytałem że pierścienie wymieniane
•
Liczba postów: 3,760
Liczba wątków: 22
Likes Received: 3 in 3 posts
Likes Given: 0
Dołączył: Apr 2005
Reputacja:
0
Piszesz o wymianie pierścieni. A co z tłokami?
Jeśli same pierścienie, to jakie luzy między pierścieniem a tłokiem?
Jak za duże to możesz mieć pompę ssąco-tłoczącą.
Jak wymienione pierścienie, to jakie?
Pietroni swego czasu założył pierścienie i okazało się, że są "sześciokątne"
Nie przylegały całą powierzchnią do gładzi cylindra i kopciło jak z parowozu.
Weź pod uwagę sugestię Urala. Łatwo to sprawdzić. Silnik niech trochę popracuje i po tym
odkręcasz pokrywę zaworów obserwując ile się w niej zebrało oleju.
boxer ponad wszystko
•
Liczba postów: 1,354
Liczba wątków: 10
Likes Received: 26 in 23 posts
Likes Given: 1
Dołączył: Oct 2013
Reputacja:
3
Jeszcze jedna kwestia, która pomoże w doradzeniu. Jaki dystans zrobiłeś po wymianie pierścieni? Może po prostu nie dotarły się? I kolejne pytanie, jakie luzy były na zamkach? Tamtędy tez potrafi pognać oliwę. A tak w ogóle to jak dymi to jest olej, a to bardzo ważne  .
•
Liczba postów: 375
Liczba wątków: 32
Likes Received: 10 in 10 posts
Likes Given: 25
Dołączył: Jul 2018
Reputacja:
1
Tak jak koledzy piszą wyżej i jeszcze np to czy zakładałeś pierścienie przesuwając ich zamki o 120 st ?
Chodzi o to, żeby nie były w jednej linii.
Napisałeś, że wymieniłeś prowadnice.
Jak pasowane miałeś prowadnice do trzonków zaworów? Zawory zostały stare czy masz cały nowy komplet?
Lubię fajne kawałki żelaza.
•
Liczba postów: 46
Liczba wątków: 13
Likes Received: 0 in 0 posts
Likes Given: 0
Dołączył: Jan 2021
Reputacja:
0
(23-03-2021, 15:38)galar napisał(a): Piszesz o wymianie pierścieni. A co z tłokami?
Jeśli same pierścienie, to jakie luzy między pierścieniem a tłokiem?
Jak za duże to możesz mieć pompę ssąco-tłoczącą.
Jak wymienione pierścienie, to jakie?
Pietroni swego czasu założył pierścienie i okazało się, że są "sześciokątne"
Nie przylegały całą powierzchnią do gładzi cylindra i kopciło jak z parowozu.
Weź pod uwagę sugestię Urala. Łatwo to sprawdzić. Silnik niech trochę popracuje i po tym
odkręcasz pokrywę zaworów obserwując ile się w niej zebrało oleju.
Tłoki nominały, pierścienie nowe nominał, muszę sprawdzić jutro jakie luzy, pierścienie "ukraińskie" kupiłem od zawczasti na allegro do dniepra. Zdjąłem pokrywę i olej spływa do miski, nic nie jest zatkane. Jeżeli już to od jakiego producenta polecasz pierścienie?
Smaruj ośki jedziem do Zośki.
•
Liczba postów: 46
Liczba wątków: 13
Likes Received: 0 in 0 posts
Likes Given: 0
Dołączył: Jan 2021
Reputacja:
0
(23-03-2021, 16:55)Hardy napisał(a): Tak jak koledzy piszą wyżej i jeszcze np to czy zakładałeś pierścienie przesuwając ich zamki o 120 st ?
Chodzi o to, żeby nie były w jednej linii.
Napisałeś, że wymieniłeś prowadnice.
Jak pasowane miałeś prowadnice do trzonków zaworów? Zawory zostały stare czy masz cały nowy komplet?
Przesuwałem, prowadnice kupiłem takie same jak były założone, zawory nowe komplet.
Smaruj ośki jedziem do Zośki.
•
Liczba postów: 1,414
Liczba wątków: 20
Likes Received: 1 in 1 posts
Likes Given: 0
Dołączył: Feb 2006
Reputacja:
0
Rozbierz i wsadź same pierścienie do tulei i luknij pod światło muszą przylegać na całej długości jak będą prześwity to złom który narobi Ci spore kuku, często się zdarzało na pierścieniach MOTUSA które dokładał Almot.
Pozdrawiam
Pietroni
•
Liczba postów: 46
Liczba wątków: 13
Likes Received: 0 in 0 posts
Likes Given: 0
Dołączył: Jan 2021
Reputacja:
0
(23-03-2021, 16:38)Jerzy napisał(a): Jeszcze jedna kwestia, która pomoże w doradzeniu. Jaki dystans zrobiłeś po wymianie pierścieni? Może po prostu nie dotarły się? I kolejne pytanie, jakie luzy były na zamkach? Tamtędy tez potrafi pognać oliwę. A tak w ogóle to jak dymi to jest olej, a to bardzo ważne .
Nie zrobiłem dużego dystansu dlatego, że niepokoił mnie ten fakt, że strasznie kopcił ten cylinder świeca cała mokra w oleju, mógłbyś podać mi jaki ma być luz na zamkach?
Smaruj ośki jedziem do Zośki.
•
Liczba postów: 46
Liczba wątków: 13
Likes Received: 0 in 0 posts
Likes Given: 0
Dołączył: Jan 2021
Reputacja:
0
(23-03-2021, 21:42)pietroni napisał(a): Rozbierz i wsadź same pierścienie do tulei i luknij pod światło muszą przylegać na całej długości jak będą prześwity to złom który narobi Ci spore kuku, często się zdarzało na pierścieniach MOTUSA które dokładał Almot.
Dziękuję za cenną rade jutro koniecznie sprawdzę.
Smaruj ośki jedziem do Zośki.
•
Liczba postów: 1,866
Liczba wątków: 12
Likes Received: 26 in 19 posts
Likes Given: 1
Dołączył: Sep 2013
Reputacja:
4
•
Liczba postów: 1,354
Liczba wątków: 10
Likes Received: 26 in 23 posts
Likes Given: 1
Dołączył: Oct 2013
Reputacja:
3
(23-03-2021, 21:44)alemir napisał(a): Nie zrobiłem dużego dystansu dlatego, że niepokoił mnie ten fakt, że strasznie kopcił ten cylinder świeca cała mokra w oleju, mógłbyś podać mi jaki ma być luz na zamkach?
Tolerancja dla nowych pierścieni ze wschodu jest dosyć duża. Luz na zamku powinien wynosić 0,15-0,6 mm. Ponadto luz między rowkiem w tłoku i pierścieniem (na wysokości) musi mieścić się w przedziale 0,025 - 0,065 mm czyli praktycznie 2 - 6 setek. Jeśli listek szczelinomierza 0,05 mm wchodzi luźno to z dużą dozą prawdopodobieństwa pierścienie będą pompować olej i silnik będzie dymił. I jeszcze istotne jest to co napisał Pietroni. Pierścień z prawidłowym luzem na zamku po włożeniu do cylindra musi przylegać co najmniej na 3/4 średnicy. Jak odstaje mocniej to niestety nic z niego nie będzie. Ja mogę polecić pierścienie z firmy Tomring (dorabiają na podany wymiar), chociaż na forum były różne opinie na ten temat. Myślę, że nawet pierścienie z Almotu będą lepszej jakości niż współcześnie dostępne wschodnie.
•
|
Podobne wątki |
Wątek: |
Autor |
Odpowiedzi: |
Wyświetleń: |
Ostatni post |
|
Prawy gar pracuje lewy strzela |
Daras |
28 |
2,130 |
20-11-2020, 18:56
Ostatni post: Daras
|
|
Uszczelka pod cylinder dniepra |
nagar |
1 |
1,658 |
26-08-2017, 13:39
Ostatni post: nagar
|
|
Dziwny cylinder do dolniaka |
vviktor |
7 |
3,599 |
21-08-2017, 06:38
Ostatni post: sniper_bob
|
|
Uszkodzony cylinder M72 |
Barry |
7 |
2,985 |
13-06-2015, 19:41
Ostatni post: MW-750
|
|
Lewy gar nie pali |
Dakson |
10 |
3,046 |
24-05-2014, 06:09
Ostatni post: Dakson
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|