Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Gnome Rhone AX2
Zimowych jazd ciąg dalszy. Trochę przydługa wyszła ta moja relacja ale niecierpliwym polecam szczególnie 2-4 min. filmu - walka o życie z zakopanym w śniegu Gnomem nie była łatwa, ale jak widać w dalszej części, udała się. Zabawa pierwsza klasa.

Odpowiedz
Brawo Jurku. Mój AX2 też już mobilny, choć mam problem z wchodzeniem na wysokie obroty. Czeka mnie na początek wymiana przerywacza, gdyż na tym który mam nie można wyregulować większej przerwy. No i tak jak rozmawialiśmy na tych gumach strasznie twardy przód. Jurku, które gumy usuwałeś z przedniego zawieszenia?
Pozdrówka
Odpowiedz
Cześć Jacku. Fajnie, że coś się dzieje z twoim krasnalem. Przerywacz ważna sprawa. Ja mam oryginalny i nie mam problemu z regulacją. Podstawą w poprawieniu mego iskrownika była wymiana kondensatora na nowy od MZ oraz namagnesowanie wirnika. Teraz z paleniem nie ma problemu, również na ciepło.
Przód jest niestety sztywny, zwłaszcza zimą, gdy guma robi się twardsza. Ja wyjmowałem najmniejsze pasma gumy, ale po kilku jazdach w terenie, założyłem je z powrotem. Bardzo istotną kwestią jest wyregulowanie luzów na osiach - śrubach ściągających trapez, bo ich nierównomierne dokręcenie powoduje zwiększenie oporu w trakcie pracy lub całkowite zablokowanie widelca. Ale to pewnie wiesz jak zrobić. Ja unosiłem ramę od przodu, luzowałem ośki i ręcznie próbowałem podnosić i opuszczać widelec w zakresie jaki dawały zluzowane taśmy. Potem lekko dokręcałem i kontrowałem nakrętki. Po jeździe próbnej następowała ewentualna korekta.
Jeśli masz nowe fotki albo filmik to dawaj, chętnie ja i inni popatrzymy na stan obecny Gnoma.
Pozdrawiam.
Odpowiedz
Mam nadzieję, że w tym tygodniu skończę nowy kolektor wydechowy (trochę różni się od poprzednich replik) i w przyszłym tygodniu zrobię jakieś fotki. U mnie iskrownik ma przebicie na kopułce. To typowa przypadłość w AX2, więc na razie jest bateryjny. Iskrownik działa jakiś czas, ale dopadła go ta choroba. Można oczywiście naprawić, ale to koszt ponad 500Euro. Niestety nie da się kupić kopułki i palca. Trzeba wysłać cały iskrownik i stąd tez ten koszt.
http://bobinages-pascal.com/
Z tym dużym koszem jeździ się jak czołgiem. Po poprawkach w skrzyni biegów żaden z biegów nie wyskakuje i jest OK. Wsteczny, też fajna sprawa, tylko trochę szybki. Jazda po śniegu bez zapięcia blokady prawie niemożliwa tzn ruszenie. Ale nie ma z tym problemów, bo sprzęgłem nożnym rozłączamy napęd. Zresztą to sprzęgło nożne to super sprawa.
Odpowiedz
Gnome Rhone i British Troops Advance (1944)
Odpowiedz
Normalnie bomba. Super znalezisko filmowe.
Odpowiedz
I następny 1:15:
Odpowiedz


2:40



7:28
Odpowiedz
Po ostatnich problemach z jazdą po śniegu postanowiłem poprawić trakcję mojego AX2. Opon nie wymieniałem ale zrobiłem sobie łańcuchy śniegowe. Tak to wyszło:
[Obrazek: 20190201_1058496a7f4.md.jpg][Obrazek: 20190201_105910f8ec8.md.jpg]
[Obrazek: 20190201_1039519d56c.md.jpg][Obrazek: 20190201_105858c8f5e.md.jpg]

Wkrótce zobaczę jak się sprawdzą w terenie. Najgorsze, że odwilż się zaczęła, ale może jeszcze zdążę Big Grin .
Odpowiedz
No i po pierwszych testach. Jest SUPER. Na swoich szosowych Mitasach mogę teraz jechać bez zająknięcia tam, gdzie niedawno walczyłem o życie. Motocykl jedzie spokojnie. Jak się po kilkuset metrach łańcuchy układają to śruba rzymska pozwala dociągnąć wszystko do opony i jest jazda. Trzy fotrki z testów drogowych:
[Obrazek: 20190201_15111312527.md.jpg][Obrazek: 20190201_15112405ca2.md.jpg][Obrazek: 20190201_151136bdbaa.md.jpg]
Odpowiedz
Pięknie to wygląda i jeszcze w dodatku bardzo skuteczne. Brawo!!!!
Kolejny super film o Gnome Rhone AX2


Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości