Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Przeróbka MT-11 na napęd
#1
Witam

Panowie, prośba o pilną odpowiedź;

Czy do MT11 z koszem będzie pasował zestaw do napędowca; wahacz, rama, dyfer, zwolnica?

Planuje zakup MT11 i przeróbkę na napędowca.

Da się poprzez proste przełożenie w/w części?

Proszę o pilną odpowiedź osób wtajemniczonych; może już to kiedyś ktoś ćwiczył

Czy przełożenia w skrzyni MT 11 są identyczne jak w MT16?

Z góry dziękuję za info.

pozdrawiam
Bo lubię ten wiatr co w ryj dmucha
Odpowiedz
#2
Teoretycznie tak, jak masz oryginalną ramę z MT11 i dawce do napędowca z MT16. Problem jest z wahaczem i ramą jak masz z różnych modeli nie zawsze pasuje, problem z amortyzatorami. Zajrzyj tu to się zorientujesz o co chodzi. 
http://stareforum.redmotorz.eu/viewtopic...sc&start=0
Przełożenia są takie same.
mt16
Odpowiedz
#3
Motocykl to MT11 z jednego kawałka. Nic nie modzone.

Z Twojego postu (stare forum) wynika że trzeba ustalić z jakiego modelu pochodzi wahacz moto (pod dyfer napędowy) oraz rama kosza.

dobrze myślę?
Bo lubię ten wiatr co w ryj dmucha
Odpowiedz
#4
Z ramą kosza,( oczywiście rama i wahacz zwolnicy pod napęd, różni się od bez napędu MT11) ,nie powinno być problemu. Problem jest w tym że nie jest ustalone jaki wahacz był w jakim modelu (modele tez skundlone) a jeszcze jak widzisz na zdjęciach długie ramy a nie pasuje( jedna pasuje). Ponoć były dwie długości wahaczy. Masz podane parę wymiarów można weryfikować, a najlepiej żebrać te trzy elementy i przymierzyć
mt16
Odpowiedz
#5
Jeśli jest to, jak piszesz, MT11 to nie będzie żadnych problemów w wstawieniem wahacza i spasowania ramy kosza od MT16. Co do przełożeń skrzyni MT804 (dnieprowska) spotyka się dwa rodzaje t.j. szybką i wolną jedynkę. Na obu napędowiec będzie jeździł bez problemów.
Odpowiedz
#6
Czasem jest problem z amorami tylnymi. A w ogóle tp odradzam napędpwca bo tym się jeździ jak szambowozem. Bez napędu lżej. Mam Dniepra12 i Urala 66. Krótka rama bez napędu to jest to. Tp moja subiektywna ocena.

Pozdrawiam
Tomek
"Łune takie chodziły panie!"
Odpowiedz
#7
Przy MT11 i MT16 nie powinno być problemów z amorami.
Ja po testach na Ukrainie pozostaję przy moim dyferku 9-tce, który w Uralu ze skrzynią MT804 uważam za najbardziej optymalne rozwiązanie. Na Polesiu Wołyńskim, w błotach i piachach, o których w Polsce można tylko pomarzyć, dawał dzielnie radę. Może to trochę zasługa szerokich kapci 140mm. Poza tym dyfer solowy, w miarę niezawodny jest, co przy robieniu dłuższych tras jest bardzo ważne. Kiedyś zresztą Brzytwa opisał fajnie napęd, że fajny to gadżet, ale w terenie bez blokady i przy oryginalnym radzieckim silniku słabo wypada. Przy piecu BMW i blokadzie OK, co potwierdzał wielokrotnie Lula, ale on miał silnie wzmocniony. Golob za to kat, katowanik dyfrów napędowych wykończył niezliczoną liczbę sztuk.
Ale jak masz taką wizję montuj, gdyż rozwiązanie to ze wszech stron ciekawe jest i bajer znakomity.
Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Napęd na kosz "nowy" Ural szable 20 1,559 26-01-2021, 21:29
Ostatni post: Lampa
  mt12 przestał działać napęd:( harbuz 14 5,706 09-08-2017, 07:08
Ostatni post: Jerzy
  napęd na przednie koło... -ktoś konstruował ? ;) dodo88 4 3,151 03-09-2013, 10:49
Ostatni post: dodo88
  Przeróbka całego układu napędowego. Mecia 9 5,066 02-06-2013, 06:12
Ostatni post: gazia
  napęd wózka siwy2934 10 4,029 25-05-2010, 06:04
Ostatni post: brzytwa

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości