Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Pali bezpiecznik na ładowaniu aku, dziwne objawy. Strefa 11.
#1
Czołem.

Jak w tytule. Zapłon Sovek, alternator, aku głębokiego cyklu od samochodu, stacyjka od ursusa. Wszystko sprawdzone miernikiem, wydaje się ok, a upala bezpiecznik między altkiem a aku. Empirycznie sprawdziłem, że upala go w momencie wyłączenia stacyjki lub wyjęcia kluczyka. Wymieniłem stacyjkę i kontrolkę, dalej to samo. 

Poza tym motocykl jeździ normalnie, jedynymi dziwnymi przypadkami które mnie spotkały było:

-nagłe odcięcie zapłonu przy dojeździe do skrzyżowania i redukcji biegów jak już  nie miałem ładowania, zdarzyło się to tylko raz, zatrzymałem się i odpaliłem normalnie sprzęta.

-raz też kontrolka ładowania zapaliła się w czasie jazdy, jak zatrzymałem się i wrzuciłem na luz, zaświeciły się obie jednocześnie

-raz, jak włożyłem kluczyk do stacyjki nie przekręcając go (w tej pozycji mam sam zapłon i kontrolki) to zaskoczył zapłon, musiała pójść iskra na świecę i walnęło ogniem z rury, dopaliło jakieś resztki, to wiadomo, ale dlaczego ?

W sumie objawy można podciągnąć pod wszystko, miał ktoś może podobnie ? Chcę wykluczyć wszystkie możliwości zanim zwalę alternator. 

Z góry dzięki za sugestie.

Pozdr!
Krzycho
Jestem za młody na Heroda.
Odpowiedz
#2
Jaki bezpiecznik?

Pozdrawiam
Tomek
"Łune takie chodziły panie!"
Odpowiedz
#3
Takie objawy jak u Ciebie może powodować zwarcie wynikające z kontaktu styków stacyjki z elementami lampy (odblaśnik, styki żarówki, korpus). Inna możliwość to sama stacyjka i zwieranie wewnątrz niej w momencie wyjmowania lub wkładania kluczyka.
Odpowiedz
#4
Witam,
Jeżeli mogę Ci coś poradzić to zmień w stacyjce położenie załączenie zapłonu na pierwszą pozycję - u mnie styk główny w tej stacyjce szybko się wyrobiła a była nowa i motor przerywał na dziurkach i co rusz nie było zapłonu.

Nie wiem jak Savek ale u mnie w zapłonie ProTomka zawsze przy włączeniu zapłonu zawsze daje impuls na cewkę która  wytwarza jedna iskrę co czasami skutkuje zapłonem zwłaszcza na rozgrzanym silniku można to obejść zakładając jakiś pstryczek na linii zapłon - cewka
Ruska materia...
Odpowiedz
#5
(24-08-2021, 07:37)P4w3ł napisał(a): Witam,
Jeżeli mogę Ci coś poradzić to zmień w stacyjce położenie załączenie zapłonu na pierwszą pozycję - u mnie styk główny w tej stacyjce szybko się wyrobiła a była nowa i motor przerywał na dziurkach i co rusz nie było zapłonu.

Nie wiem jak Savek ale u mnie w zapłonie ProTomka zawsze przy włączeniu zapłonu zawsze daje impuls na cewkę która  wytwarza jedna iskrę co czasami skutkuje zapłonem zwłaszcza na rozgrzanym silniku można to obejść zakładając jakiś pstryczek na linii zapłon - cewka

Odpowiadając po kolei: bezpieczniki 10 i 15A, styki sprawdzone, stacyjka też, nie mam jej w lampie, ale i tak dla pewności wywlekłem ją na zewnątrz, żeby niczego nie zwierała i dupa. Potem przestał mi się palić prawy przedni kierunek i pomyślałem o! mam Cię, ale nie, po znalezieniu kabelka który wykręcił się z kostki i umieszczeniu go na swoim miejscu nie poprawiło się.

Pomyślałem też o zmianie położenia zapłonu na 1, aby określić, czy bezpiecznik pali w momencie wyłączenia zapłonu, czy wyciągania kluczyka ze stacyjki. I teraz mam pewność, że pali go zawsze przy wyłączaniu zapłonu, nie ma znaczenia, czy zrobimy to przekręcając czy wyciągając kluczyk.
Jestem za młody na Heroda.
Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Nie ładuje aku kudłaty 26 4,667 06-09-2021, 06:24
Ostatni post: Sztandar
  Coś mi prawdopodobnie pali wirnik w alternatorze Dniepr bartosz-w2 6 5,492 14-06-2016, 21:42
Ostatni post: bartosz-w2
  pali bezpiecznik w m72 sniper_bob 5 3,888 05-09-2015, 15:18
Ostatni post: sniper_bob
  Dniepr MT11 - dodatkowy bezpiecznik. pitti 2 2,831 05-08-2015, 13:25
Ostatni post: TheMaciej
  Pali się żarówka świateł pozycyjnych/drogowych - 6V maciejw70 4 3,174 12-03-2014, 22:01
Ostatni post: maciejw70

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości