Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ledy 6v do M72
#1
Thumbs Up 
Panowie i Panie

Czy ktoś z Was zmienił żarówki 6v na ledy? Szukam wskazówek jakie ledy elegancko zastąpiłyby oryginalne żarówki włacznie z żarówką reflektora. 

Grzesiek
Odpowiedz
#2
Ja wsadziłem do mojego wiepszka, nie wygląda to dobrze. Jedyna szansa że dostaniesz białe ciepłe światło bo zimne pasuje do Japonii a nie do ruska.
мт- одиннадцать
Odpowiedz
#3
Myśłałem o żółtej ciepłej barwie. Bardziej ciekawi mnie aspekt techniczny. Czy muszę coś przerabiać lutować? Czy są jakieś odpowiedniki led za 6v żarówkę? Czy trzeba coś zmieniać w instalacji motocykla?
Odpowiedz
#4
Ten sprzedawca na aledrogo ma wszystko do 6V:

https://allegro.pl/oferta/zarowka-led-ci...8004553528

też dumam nad zmianą ....
Odpowiedz
#5
(24-11-2021, 19:58)Dioblik napisał(a): Myśłałem o żółtej ciepłej barwie. Bardziej ciekawi mnie aspekt techniczny. Czy muszę coś przerabiać lutować? Czy są jakieś odpowiedniki led za 6v żarówkę? Czy trzeba coś zmieniać w instalacji motocykla?

Jeśli masz kierunkowskazy to trzeba zmienić przerywacz.
boxer ponad wszystko
Odpowiedz
#6
Pamiętaj, że żarówki LED nie mają homologacji i upierdliwy policjant może zrobić kuku.
Odpowiedz
#7
Dziękuję Wam za wskazówki. Pewnie "pójdę" w ledy żeby zobaczyć jak to jest.
Odpowiedz
#8
no i trzeba zastosować stabilizator napięcia w instalacji.
weterany się nie starzeją...
Odpowiedz
#9
(25-11-2021, 18:27)zimny napisał(a): no i trzeba zastosować stabilizator napięcia w instalacji.

Chętnie posłucham elektrycznego uzasadnienia tej teorii.
Wg mnie to zabójcze dla akumulatora i regulatora, a led aby działał poprawnie potrzebuje zwyczajnie kondensatora filtrującego.
Jednakże wydział elektryczny kończyłem 20 lat temu i być może wiele się zmieniło Smile
Odpowiedz
#10
(25-11-2021, 16:13)Dioblik napisał(a): Dziękuję Wam za wskazówki.  Pewnie "pójdę" w ledy żeby zobaczyć jak to jest.

Jak nie jeździsz w nocy zbyt wiele nie zobaczysz Big Grin
Odpowiedz
#11
(25-11-2021, 19:20)redbaron67 napisał(a):
(25-11-2021, 16:13)Dioblik napisał(a): Dziękuję Wam za wskazówki.  Pewnie "pójdę" w ledy żeby zobaczyć jak to jest.

Jak nie jeździsz w nocy zbyt wiele nie zobaczysz Big Grin

Teraz o 16 jest ciemno Smile Są też nocne rajdy , których chce posmakowaćSmile 

A propos jakiś stabilizatorów jak w postach wyżej , wolałbym nie komplikować instalacji.
Odpowiedz
#12
Nie znam się na elektryce ale nie raz widziałem światła ledowe w zabytkach które mają prądnicę. Światła z żarówkami diodowymi działały jak stroboskop. Co jest tego powodem? Pewnie zasada działania prądnicy i chyba taki stabilizator napięcia jak rozumiem ma sens, przynajmniej dla tych którzy widzą taki pojazd z przodu.
Odpowiedz
#13
Ja tez myślałem lepszych światłach w Uralu. Przez jakiś czas ledy przemknęły w głowie, ale skończy się wymianą reflektora na reflektor H4 od skody 105, no może plus jakieś przeciwtumanki na koszu. Do M72 na pewno bym czegoś takiego jak LED-y nie montował. Zresztą koledzy wcześniej przedstawili argumenty na NIE.
Odpowiedz
#14
Miganie wynika raczej z częstotliwości, dlatego stosuje się powszechnie filtry, które są najczęściej kondensatorami lub prostymi układami L-C, stabilizator zaś ma za zadanie wyrównanie parametrów napięcia do zadanej wartości, w tak zabytkowym motocyklu stosując tego typu bzdety rujnujemy prądnicę i regulator.
Odpowiedz
#15
Ja już wyleczyłem się z 6V instalacji. Lepiej mądrze to przerób na 12V. Zaoszczędzisz nerwów a zawsze będziesz mógł wrócić do 6V jak motocykl stanie się salonowym meblem. Alternator Denso na przejściówce w miejsce oryginalnej prądnicy nie wygląda źle a pądem możesz handlować.
Lubię fajne kawałki żelaza.
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości