Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
gaźnik K302 wyciek paliwa z dodatkowego wlotu powietrza
#1
Witam. Dzisiaj zabrałem się z składnie gaźników po czyszczeniu. Po zmontowaniu (nowe uszczelki i dysza główna) i montażu okazało się że leci  paliwo z wlotów powietrza. Zamontowałem nowe pływaki - nic nie pomogło.
 Wyczytałem na forum, że przyczyną może być niedoleganie dyszy wolnych obrotów do ścianki gniazda lub niewłaściwa regulacja poziomu paliwa w komorze pływakowej.
Jutro wymienię dysze wolnych obrotów na nowe, ale co do regulacji ilości paliwa w gaźniku to nijak rozumiem jak wyregulować poziom.
Pływaki maja ruchoma iglicę z tylko jednym nacięciem więc nie wiem jakby je wyregulować
Pływaki szczelnie zamykają dopływ paliwa więc nie tu przyczyna
Pozdrawiam
Odpowiedz
#2
Regulacja poziomu dotyczy pływaków z kilkoma rowkami. Zresztą zawsze można naciąć dodatkowy rowek. Wystarczy iglicę wkręcić w uchwyt wiertarki i cienkim pilnikiem iglakiem wykonać rowek. Ponadto chińskie kopie K302 często mają luźno osadzony króciec do wężyka paliwa, w którym jest też gniazdo iglicy. Sam miałem taki przypadek, że nasadzając wężyk wciskałem jednocześnie króciec i przez to obniżałem poziom paliwa. W oryginalnych radzieckich gaźnikach tego typu przypadłość nie zachodzi. Najczęściej jednak powodem wycieków jest właśnie niedoleganie dyszy wolnych obrotów do gniazda. To występuje przy zastosowaniu zestawów naprawczych, które w przypadku dysz wolnych obrotów pasują tylko do kopii gaźników.
Odpowiedz
#3
gaźniki są od oryginału i prędzej nie ciekły. Dyszy wolnych obrotów nie wymieniałem. Znajomy, co kupę lat zajmuje się tymi motocyklami, proponuje lekkie przepchnięcie króćców wężyka w dół.
Jutro będę miał czas to się zabiorę za sprawdzenie dysz wolnych obrotów
Odpowiedz
#4
Z tymi kroccami w chinolach, to standard. W Pz28 tez sie tak reguluje poziom.
Swoja droga, to osadzajac wszelkiego typu dysze, czu tez cokolwiek zwiazanego z paliwem, np. kranik w baku, warto posmarowac gwinty rozpuszczonym na papke mydlem z woda. Paliwo boi sie mydla i nie przecieka.
Ostre zakręty prostują myśli
Odpowiedz
#5
Dzisiaj miałem trochę czasu na gaźniki. Zauważyłem , że wyciek paliwa z dodatkowych wlotów powietrza pojawia się po przelaniu gaźników a nie po otwarciu kranika.
 Wyciągnąłem gaźniki na warsztat i zamocowałem w imadle. Za pomocą zbiorniczka płynu hamulcowego od malucha i dwóch wężyków podałem paliwo bez przelewania gaźników.
https://zapodaj.net/21f392cb97be4.jpg.html
Po około godzinie na jednym gaźniku pojawiło się trochę paliwa sączącego  się z dolotu powietrza.
Po przelaniu gaźników paliwo natychmiast zaczęło wyciekać z wlotów.
Tu nasuwają się moje przypuszczenie. W trakcie przelewania gaźników, paliwa w komorze pływakowej jest dużo więcej niż dopuszcza pływak. Nadmiar tego paliwa może wydostawać się tymi wlotami tak długo aż wyrówna się stan w komorze pływakowej. W trakcie pracy silnika lub w trakcie  rozruchu ten nadmiar trafia wraz z dodatkowym powietrzem do komory spalania zassany podciśnieniem z silnika, tak długo ąż stan w komorze zacznie regulować pływak
Czy mój tok myślenia jest słuszny?
Pozdrawiam

ps jak się wkleja foty
Odpowiedz
#6
Tok rozumowania prawidłowy. Jeśli paliwo ciekło by cały czas to winny był by nieszczelny zaworek pływaka. U ciebie jeden lekko przepuszcza - tak wynika z opisu. Myślę, że poziom paliwa może być za duży bo jednak przelanie pływaka nie powinno powodować znacznego przecieku na zewnątrz.
Odpowiedz
#7
W sumie to nie przeciek tylko po kropelce wolno ścieka ( w momencie przelania). Nie zauważyłem tego przed zakupem motocykla, choć gaźniki były mocno zaklejone brudem, a z takim rozwiązaniem jeszcze nie miałem do czynienia.
Wszyscy namawiają mnie na Keihiny, ale ja chcę pozostać jak najbliżej oryginału.
Poeksperymentowałem z rowkami na iglicy. Efekt po przelaniu był taki sam. Zrobiłem 2 dodatkowe nacięcia. Na drugim nacięciu ruch pływaka był już minimalny, a zatapiacz ledwo go dotykał. Na trzecim nacięciu to już zatapiacz nie dotykał pływaka, a pływak ruch miał praktycznie zerowy.
nacięcia zrobiłem co 1 mm
Odpowiedz
#8
Zacytuję klasyka: "jak działa to nie pchaj łap". Gaźniki K302 i inne radzieckie nie są szczególnie szczelnymi wyrobami tamtego ustroju. Z zużyciem czy raczej "wyciekaniem" benzyny nikt się nie liczył. Ja w M72 syna też mam takie gaźniki, ale chinole czy tajwan. W nich takie wycieki nie występują. Silnik chodzi bez zażutu. A że zżera więcej wachy to trudno. Jeśli twój też działa poprawnie to odpuść walkę bo szanse na poprawę są niewielkie.
Pozdrawiam.
Odpowiedz
#9
Wycieki opanowane. Doszlifowałem gniazda pływaków. Jeden przyszedł nowy. W jednym z gaźników sfrezowałem o 1 mm komorę pływaka. Pomimo posiadania kilku pokrywek, w których króćce paliwa były zamontowane na rożnych wysokościach, nie udało się dopasować takiej , która skutecznie wyregulowała poziom paliwa. Frezowanie pomogło. Reszta poskładana tak jak radziliście na mydełko. Po całej nocy na otwartym kraniku nawet kropelki paliwa
Odpowiedz
#10
(09-12-2021, 20:41)siara napisał(a): Swoja droga, to osadzajac wszelkiego typu dysze, czu tez cokolwiek zwiazanego z paliwem, np. kranik w baku, warto posmarowac gwinty rozpuszczonym na papke mydlem z woda. Paliwo boi sie mydla i nie przecieka.
Można też zetrzeć mydło na tarce, dodać do benzyny i powoli mieszać na kuchence elektrycznej.
Big Grin


Sorki za offtop...
Odpowiedz
#11
Cześć;
Czy możesz wytłumaczyć o co chodzi w stwierdzeniu : "...W jednym z gaźników sfrezowałem o 1 mm komorę pływaka.."?
o jakim miejscu mowa?
Odpowiedz
#12
zdjąłem pokrywę pływaka i sfrezowałem o niecały 1 mm płaszczyznę komory pływaka. W ten sposób obniżyłem poziom paliwa- pływak ma bliżej do zamknięcia dopływu paliwa. Mam 4 korpusy gaźników k 302 i każdy ma inną wysokość komory jak i inna głębokość osadzenia króćca wężyka.
Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Skrzynia dniepr wyciek Dioblik 14 367 06-01-2022, 21:57
Ostatni post: Boston
  gażnik pz 28 darek 3 352 21-10-2021, 14:41
Ostatni post: Jerzy
  Power Jet -gaźnik (Dawid1981) 0 702 19-11-2020, 22:41
Ostatni post: (Dawid1981)
  dysza główna paliwa nagar 13 9,727 06-03-2019, 15:55
Ostatni post: nagar
  Nowe chińskie k302 dają za malo paliwa sawmen 3 4,084 07-06-2016, 17:15
Ostatni post: sawmen

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości