Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tryb prądnicy 6v
#1
Witam

Ogarniam przy swojej Emmie to i tamto. Mam pytanie odnośnie trybu prądnicy. Wiadomo że koła zębate się zużywają i że w ruskiej mechanicznej materii osie wałków nie zawsze są równoległe... tyle słowem wstępu. Poniżej wklejam foto trybu prądnicy , co myślicie? Zostawić bo jakoś się  już dopasowało? Czy wymienić? Dodam że współpracujące koła wyglądają ok.
[Obrazek: 20211227_2029128f9a2.md.jpg]
Odpowiedz
#2
Cała prądnica albo samo koło pracowało ukośnie w stosunku do osi koła rozrządu. Aż wierzyć się nie chce, że te jest OK. No ale jeśli faktycznie jest w porządku to koło prądnicy na pewno należy wymienić. Nie znaczy to, że nowe będzie lepsze (najczęstsza wada kół to bicie uzębienia) ale sposób zazębienia twojego jest całkowicie nieprawidłowy.
Odpowiedz
#3
Dziękuje za Twoją opinie. Wywnioskowałem to samo co Ty. Nie wiem tylko gdzie ten "ukos" siedzi. Wymienie tryb , kupie od Jacka Tomaszewskiego. Mam nadzieję, że jakościowo będzie super Smile albo dobrze a przynajmniej lepiej niż ruskie. Rozmawiałem z nim dziś i na stanie ma 16 zębów (czyli tyle ile oryginał) a 14 zębów(co by szybciej pędzić prądnice) po nowym roku. Jak już będę miał prądnice z nowym trybem to sprawdze jak zęby przylegają. Masz jakiś czytelny sposób na sprawdzenie przylegania zębów. Jakiś tusz czy coś? Para kół poniżej nie ma takich śladów , wirnik prądnicy nie ma luzów , ale być może
Jego oś siedzi skośnie.
Odpowiedz
#4
Sprawdź łoże prądnicy. Często jest albo niesymetrycznie wykonane albo przez "fachowców" poprzerabiane. Ustawienie osi moim zdaniem najlepiej sprawdzić wzrokowo ze zdjętą pokrywą rozrządu. Widać wówczas czy zęby pracują całą piwierzchnią, jaki jest luz międzyzębny, czy uzębienie nie ma bicia powodującego przycinanie się w czasie obrotu. W przypadku nieosiowości łoża najlepiej naspawać materiał, który potem obrobi się na frezarce lub ręcznie (to gorsze rozwiązanie".
Odpowiedz
#5
A jaka jest pewność że to koło od zawsze było w tym silniku? Może ktoś koślawo włożył to w innym silniku a teraz siedzi u ciebie i ty to namierzyles. Wyjaśniało by to dobry stan innych kół
мт- одиннадцать
Odpowiedz
#6
(29-12-2021, 17:36)Goli napisał(a): A jaka jest pewność że to koło od zawsze było w tym silniku? Może ktoś koślawo włożył to w innym silniku a teraz siedzi u ciebie i ty to namierzyles. Wyjaśniało by to dobry stan innych kół

Może coś w tym być... Jutro mam kuriera z kołem od Jacka Tomaszewskiego i będę badał sprawę. Dzisiaj ,jeszcze wieczorem wymieniam podporę wału na taką z zimmeringiem.
Odpowiedz
#7
Koła od Tomaszewskiego ale tylko i wyłącznie inne niż aluminiowe są OK.
Jak duże aluminiowe koło poszło precz to zostały mi pozostałe od niego i dzielnie współpracują ze starym żeliwnym.
Odnośnie Twojej zębatki to jest jeszcze taka możliwość, że całą prądnica siedziała ' za płytko' bo ktoś podłożył za gruby oring czy inną uszczelkę i łapała tylko przednią częścią zębów.
Tak czy siak wywal bo to już złom i najlepiej zmontuj bez pokrywy rozrządu.
Jak już spasujesz to zrób sobie znaki na prądnicy i bloku silnika. W przyszłości docenisz gdy szybko ustawisz jak trzeba.
Lubię fajne kawałki żelaza.
Odpowiedz
#8
Nie , to nie jest to, że prądnica siedziała za płytko. Wczoraj zauważyłem, że prądnica w otworze bloku ma luz , pomiedzy prądnice a blok wsadzam szczelinomierz 0.85mm. Nie wiem jaki ma być ?
 Mam to na tym filmiku od 5 minuty.
https://youtu.be/XEcjxPIjcz4
Odpowiedz
#9
Ale kołki na kole zamachowym, to już chyba słabe sá
Ostre zakręty prostują myśli
Odpowiedz
#10
Łożysko na wale trzeba odkryć, zdjąć blachy, bo szybko zużyje się uszczelniacz i koło zamachowe na styku z uszczelniaczem. Uszczelniacz musi być smarowany olejem.
Odpowiedz
#11
No i warto było przynajmniej sprawdzić i usunąć syf z odrzutników oleju bo to najszybciej zabija wał.
Odpowiedz
#12
Dziękuje bardzo!
Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Mocowanie krótkiej prądnicy sniper_bob 5 3,294 23-01-2016, 00:07
Ostatni post: sniper_bob
  Pytanie o uszczelnienie prądnicy zundapp750 18 5,187 25-02-2009, 22:24
Ostatni post: zundapp750
  przejsciowka pradnicy od malucha pepe 20 6,161 13-02-2009, 21:25
Ostatni post: gniotek750
  Przeróbka dolnozaworowego silnika z prądnicy na alternator kaziuj 6 3,543 12-03-2008, 21:28
Ostatni post: kaziuj

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości