Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Skrzynia dniepr wyciek
#1
Witam

Zimowe ogarnianie trwa ... Chciałbym uszczelnić skrzynie dniepra , najbardziej leje z wałka włączającego wsteczny. Dokładniej mówiąc wałek pracuje w obudowie skrzyni i tam leje ( nawet na postoju , gdy nic się w skrzyni nie kręci). Na sowiet - moto pooglądałem rysunki i nie widzę tam żadnego oringa . Może ktoś chciałby podzielić się swoim doświadczeniem , jak to ogarnąć?
Drugie pytanie mam takie : Czy warto kupować zestawy uszczelnień ( w sensie zimmeringi ) rosyjskie , czy lepiej szukać zamienników?

Pozdrawiam

Grzesiek
Odpowiedz
#2
Musisz szukać w katalogu przy skrzyni, pozycja MT 804 129, jest to oring. W katalogu części do  MT9-10 jest trochę dziwnie pokazany, od strony  wnętrza skrzyni (a może we wcześniejszych skrzyniach tak był montowany ?), w katalogu MT11-16  jest pokazany od strony rączki załączania biegu wstecznego (i to ma sens bo jest smarowana ośka). Jak gniazdo ośki w obudowie wyrobione trudny temat, oring może nie dać rady. Kolejność składania trochę inna niż pokazane w katalogu: ośka w obudowie, oring, podkładka dociskająca oring zaklepana punktowo do obudowy (nie pokazana w katalogu), rączka załączania, podkładka sprężysta, nakrętka.
W komplecie za 15zł nikt Ci nie da porządnych simeringów, dokupując możesz dać dwuwargowe,  jak oski z rowkiem to możne pomóc.
mt16
Odpowiedz
#3
Dzięki wielkie !
Fajnie rzeczowo mi odpowiedziałeśSmile Skrzynie mam na stole , dzisiaj tam zajrze i zamówie uszczelnienia.
Pozdrawiam
Grzegorz
Odpowiedz
#4
Rozebrałem skrzynie . Generalnie ośka wstecznego u mnie jest troche krzywa (pewnie ktoś próbował wygiąć dzwignie zmiany). Oring mam w obudowie od strony dzwigni zmiany. Chciałbym wymienić ośkę , szukając w necie widze tylko ośki innego typu.
Ja mam taką oś.
[Obrazek: 20220104_160021b9f73.md.jpg][/url]

W necie widze tylko ten drugi rodzaj np taki:
Zobacz ofertę:
https://allegro.pl/oferta/skrzynia-wstec...1519243960

Moja ośka ma inne zakończenie od strony wnętrza skrzyni oraz gdzieś w środku swojej długości ma rowek przez który przechodzi kołek który ją blokuje w położeniu.
Pytanie brzmi , czy taka ośka jak z linku pasowałaby zamiast tej z fotki. Czy je się stosuje zamiennie?
Grzegorz
Odpowiedz
#5
Ta z linku pasuje do skrzyni KMZ 8.15504100 jeśli twoja ma ten sam numer to będzie pasowało.
boxer ponad wszystko
Odpowiedz
#6
(04-01-2022, 21:28)galar napisał(a): Ta z linku pasuje do skrzyni KMZ 8.15504100 jeśli twoja ma ten sam numer to będzie pasowało.
Może głupio pytam , ale nie kumam gdzie znaleźć numer skrzyni? Masz może jakiegoś linka do katalogu z częściami? Do tej pory korzystałem tylko z rysunków na sowiet-moto.
Odpowiedz
#7
Wejdź na kolyaska.pl -biblioteka masz tam trochę literatury i katalogi MT9-10 i MT11-16, lub na naszym forum do skarbnicy.
mt16
Odpowiedz
#8
(04-01-2022, 22:13)Diobl napisał(a): Może głupio pytam , ale nie kumam gdzie znaleźć numer skrzyni? ......

Oznaczenie jest na obudowie od strony wałka sprzęgłowego

[Obrazek: skrzyniaMT80410122dd1.md.jpg]  [Obrazek: skrzynia81550410143395.md.jpg]

Może nie być oznaczeń , wtedy  wizualnie  wewnątrz i na zewnątrz skrzyni

[Obrazek: skrzyniamodele83487.md.jpg]
mt16
Odpowiedz
#9
(04-01-2022, 18:37)Dioblik napisał(a): .........Pytanie brzmi , czy taka ośka jak z linku pasowałaby zamiast tej z fotki. Czy je się stosuje zamiennie?
Grzegorz

Myślę, że będzie pasowała, w skrzyni oznaczonej MT804101 mam tę oś nowszą.  Widełki maja takie wycięcie, że języczek tej dźwigni wchodzi z boku albo od przodu (nie słyszałem żeby były dwa rodzaje widełek załączania biegu wstecznego). Zostaje podcięcie na sztyft blokujący w nowej dźwigni albo nowy otwór w korpusie.

[Obrazek: obudowaMT804101fa88e.md.jpg]   [Obrazek: oswstecznegoMT8041010db4c.md.jpg][Obrazek: osskrzyni8.155041019c6ff.md.jpg]
mt16
Odpowiedz
#10
Dziękuje Panowie bardzo za Wasze podpowiedzi!
Po rysunkach zorientowałem się, że mam skrzynie z kominem. W szczególności chciałbym podziękować koledze Boston, że zadał sobie trud , poszukał, znalazł wkleił i wytłumaczył... Dziękuje bardzo! I życzę przemiłego dnia Smile
Pozdrawiam
Grzegorz
Odpowiedz
#11
Miło [Obrazek: smile.gif]
Jak masz otwartą skrzynie, wymień ośki prowadzące widełki, żadna robota, groszowa sprawa a zupełnie inna jakość. Zerknij tu:  http://forum.redmotorz.eu/showthread.php...#pid110929   #3
mt16
Odpowiedz
#12
To co Boston wrzucił ma rozwinięcie końca numeru katalogowego 101 i to jest ta skrzynia.
Jest to numer korpusu.
boxer ponad wszystko
Odpowiedz
#13
A poniżej film instruktarzowy:

Odpowiedz
#14
Ogólnie chciałbym kupić taką samą ośkę jaką mam ( zdjęcie powyżej) , czyli tą z podcięciem na środku długości. W necie nic nie widze , poszperałem u tych wszystkich Bimbrów , boxerów i innych zawczastich. Wszyscy jeśli mają, to ten drugi typ (podtoczenie na kołek przy dzwigni od widełek) . Jutro jestem umówiony u Janki w Krakowie , po parę rzeczy . Z tym że Ona też ma tylko ten drugi typ .

Film instruktażowy widziałem , podgrzałem opalarkąSmile
Tak wygląda to u mnie.

https://youtu.be/Uel-Km2lrSs
Odpowiedz
#15
(06-01-2022, 12:21)Dioblik napisał(a): https://youtu.be/Uel-Km2lrSs

3,45 min  Ślimak prędkościomierza jest smarowany olejem ze skrzyni, simering też lubi olej, na sucho szybko się zużyje, także musisz usunąć osłonkę z łożyska. Dajesz nowe widełki nowy simering, powinno to uszczelnić. Pamiętaj o ringu od strony nakrętki, przy przykręcaniu widełek.
mt16
Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  gaźnik K302 wyciek paliwa z dodatkowego wlotu powietrza marekbuli 11 539 09-01-2022, 22:41
Ostatni post: marekbuli
  MW 750 wyciek oleju z zwolnicy strazak 8 3,126 20-07-2013, 21:42
Ostatni post: gazia

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości