Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ustawianie zapłonu w K-750
#1
Witam panowie mam takie pytanko do was raczej banale jak ustawić zapłon w k-750? Podciągając zapłon dżwigienką przyspieszacza motocykl gaśnie czy jest żle zapłon ustawiony? :oops:
Niema to jak weteran!!!
k-750
iż-49
Odpowiedz
#2
Ustawiania zapłonu jako takiego nie ma. Możesz ustawić linkę przyśpieszania aby płytka z przerywaczem obracała się w całym zakresie.
Spróbuj wyregulować ponownie gaźniki (podnieś przepustnice) na całkowicie "podciągniętej" dźwigni od przyśpieszacza zapłonu.
Jeżeli będzie gasł, sprawdź czy płytka z przerywaczem po podciągnięciu nie powoduje gdzieś zwarcia. Sprawdź przewód biegnący od przerywacza do kondensatora(to w przypadku jeżeli gaśnie bo np. traci iskrę).
Odpowiedz
#3
Tak jak Cubick pisze.
Motocykl powinien odpalić na opóźnionym zapłonie (dźwignia przyspieszacza do siebie)
Sprawdź dobrze aparat zapłonowy ( ograniczniki, płytkę) i regulacją linki. Pisząc "podciągając" masz na myśli przesunięcie dźwigni przyspieszacza do siebie czy od siebie?
BMW-Boxer Może Więcej
Vivere militarie est!
Odpowiedz
#4
Mam na myśli pociągnięcie czyli przy przy przyspieszaniu zapłonu gaśnie, bez naciągania zapłonu moto pracuje normalnie.
Niema to jak weteran!!!
k-750
iż-49
Odpowiedz
#5
Gdy pociągasz to opóżniasz :mrgreen:
Zakładając, że wszystko jest sprawne,to może masz zbyt wolno ustawione obroty. Powinno się je ustawiać na opóżnionym zapłonie właśnie.
Odpowiedz
#6
Dźwignia do siebie (równolegle do kierownicy ) zapłon opóźniony, jak przesuwasz dźwignię od siebie to przyspieszasz zapłon.
BMW-Boxer Może Więcej
Vivere militarie est!
Odpowiedz
#7
Czyli gdy naciągam linke opóżniam zapłon?

" Powinno się je ustawiać na opóżnionym zapłonie właśnie."
Czyli naciągniętej lince. Bo u mnie gdy linka jest lużna (zapłon przyspieszony) mto ładnie chodzi na wolnych obrotach i w ogóle wszystko jest ok, ale gdy zacznę opóżniać to gaśnie, więc morał z tego taki że powinienem wyregulować obroty na opóżnionym zapłonie tak jak napisał andriej?
Niema to jak weteran!!!
k-750
iż-49
Odpowiedz
#8
Pewno trzeba podkręcić wolne obroty i będzie gites.A wtedy usłyszysz muzykę...
only diesel
Odpowiedz
#9
krzysiek_2059 napisał(a):Czyli gdy naciągam linke opóżniam zapłon?

" Powinno się je ustawiać na opóżnionym zapłonie właśnie."
Czyli naciągniętej lince. Bo u mnie gdy linka jest lużna (zapłon przyspieszony) mto ładnie chodzi na wolnych obrotach i w ogóle wszystko jest ok, ale gdy zacznę opóżniać to gaśnie, więc morał z tego taki że powinienem wyregulować obroty na opóżnionym zapłonie tak jak napisał andriej?
Dokładnie tak jest.
Wyreguluj wolne obroty na opóźnionym zapłonie i ciepłych gaźnikach.
Człowiek się uczy załe życie. Wszystko przed Tobą :wink:
BMW-Boxer Może Więcej
Vivere militarie est!
Odpowiedz
#10
Dzięki bardzo panowie już rozumiem o co chodzi :mrgreen:
Pozdrawiam
Niema to jak weteran!!!
k-750
iż-49
Odpowiedz
#11
Ja mam natomiast pytanie troche inne o przyśpieszacz.

Na którymś filmiku jeśli dobrze widziałem to dzwignia pozostaje w miejscu w którym sie ją ustawi, a u mnie trzeba ją trzymac bo odrazu ucieka do przodu.
Co może być tego powodem, czy moze to normalne tylko mi sie sie cos miesza? Confusedmile:
Odpowiedz
#12
Zapewne brak pod dźwignią podkładki falistej-stwarza ona tarcie i dzwignia zostaje tam gdzie ją ustawisz.
only diesel
Odpowiedz
#13
Serek napisał(a):Ja mam natomiast pytanie troche inne o przyśpieszacz.

Na którymś filmiku jeśli dobrze widziałem to dzwignia pozostaje w miejscu w którym sie ją ustawi, a u mnie trzeba ją trzymac bo odrazu ucieka do przodu.
Co może być tego powodem, czy moze to normalne tylko mi sie sie cos miesza? Confusedmile:
Coś jest nie tak trza to rozebrać i obadać. Dźwignia nie powinna sama uciekać.
BMW-Boxer Może Więcej
Vivere militarie est!
Odpowiedz
#14
No zgadza się, nie było tam żadnej podkładki jak zakładałem linkę. :???:

To kolejny problem rozwiązany Wink Dzięki bardzo za pomoc, teraz pozostało tylko zdobyć taką podkładke i pewnie jeszcze wiele innych detali, co okaze sie później i dopracowywać motocykl Confusedmile:

Ostatnio zdejmowałem cały zapłon zeby przeczyscic (motocykl dosc długo nie był uzywany węc troche pośniedziało), Drugoim powodem było właśnie ta dzwignia nie dawała mi spokoju, wydawało mi sie właśnie ze powinna zostawać, ale nie zauwazyłem tam nic co mogło by być tego powodem (coprawda nie wiele jeszcze wiem o tych motocyklach) więc uznałem że tak pewnie musi być...
Odpowiedz
#15
cześć,
jeżeli chcesz się trochę pobawic i sprawdzić jak masz ustawiony zapłon, po wymianie linki, mozesz sprawdzić moment otwierania się styków w odniesieniu do GMP tłoka w cylindrze.
Zapłon opóźniony - dzwigienka do oporu odciagnieta- zapłon wypada na 0 - do 4 stopni obrotu wału przed zwrotem zewnetrznym.Zaplon wczesny - zaplon 30-34 st.przed GMP.
Tyle teoria.
Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  ustawienie zapłonu a LO lucjusz 4 203 16-03-2020, 22:19
Ostatni post: Dawid1981
  Odcięcie zapłonu K-750 gargamel 23 6,189 27-02-2014, 02:11
Ostatni post: gargamel
  Ręczny przyśpieszacz zapłonu adniem21 35 6,792 06-01-2013, 22:08
Ostatni post: lucjusz
  Które znaki od zapłonu- Dniepr MT 11 tomeczek151 16 5,153 04-03-2012, 12:23
Ostatni post: Balu
  Dniepr ustawienie zapłonu Balu 21 7,808 19-08-2010, 07:28
Ostatni post: stepa

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości