FORUM.REDMOTORZ.EU Strona Główna FORUM.REDMOTORZ.EU


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy   KalendarzKalendarz  photoshopPhotoshop
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj    MapaMapa Forumowiczów


Poprzedni temat «» Następny temat
90 % laik szuka dniepra - mam świadomość jego jakości :)
Autor Wiadomość
MichalNowy

Dołączył: 20 Kwi 2017
Posty: 10
Skąd: Białystok
  Wysłany: 20 Kwiecień 2017   90 % laik szuka dniepra - mam świadomość jego jakości :)

Witam Was serdecznie Szanowni eksperci (tak Was postrzegam czytając to forum )
Nazywam się Michał i jestem z Podlasia - jak niesłynne chłopaki do wzięcia ale mam nadzieję , choć trochę ładniejszy :)
Od dawien dawna chciałbym kupić nieszczęsnego dniepra pomimo jego
złej raczej opinii na forach poświęconych kolyaskom .

Mówiąc szczerze , obserwując ceny z dwóch stron granicy Pl-Ua zapuściłbym się jednak na
wschodnie krańce , by spróbować znaleźć coś u ludzi , którzy tym nie handlują.
Przeglądając forum (być może brakowało mi pasji by przeczytać calusieńkie)
zauważyłem ,że większość wątków jest sprzed kilku lat w związku z czym chciałbym spytać na pierwszy rzut o przewóz przez granicę .
A więc :
- większość osób opisuje jakieś dantejskie sceny z łapówkami dla celników , problemami , straszeniem deportacją i z tego co wnioskuję - te łapówki osoby które o tym pisały rzeczywiście dawały i to czasem 50-100 $ (niemało piniondzów :) ) .
Teraz moje pytanie - Czy tak jest nadal ? Podobno od dobrych 5 lat na zachodniej ukrainie już nawet policja drogowa nie bierze w łapę bo boi się jakiegoś tam swojego urzędu kontroli? Z drugiej zaś strony - nawet jeżeli biorą w łapę robiąc przy tym jakieś teatry - to dlaczego by nie poprosić ukraińca właściciela o przejechanie przez granicę ?(w dokumentach można przecież spisać i poświadczyć notarialnie wiele umów więc nie musi to być pierwotny właściciel a może być tymczasowy np. kupić notarialnie motor sprzedać komuś i odsprzedać sobie - jesteśmy kryci na odbiór motoru a "pośredni właściciel" na jego wyjazd ? Tuż po drugiej stronie granicy ukrainiec notarialnie przekazuje nam pełnomocnictwo na dopełnienie odprawy celnej a tą przecież bezobsługowo z naszej strony zajmuje się już agencja celna . Dziwi mnie , że nigdzie tu nie zauważyłem takiego rozwiazania chociaż ukraińscy przewoźnicy ostatnio powiedzieli ,że za pomoc na granicy chcą po 200 euro od motocykla - :) )))) Przyklad powyższy jest w pełni legalny jeżeli ukrainiec rozpoczniie odprawę sam a później przekaże ją nam .
Btw . Dzwoniąc do ichniejszych urzędów dowiedziałem się , że na 100% wywóz wszelakiego - nawet ponad 25 latniego motoru lub tworu motoropodobnego nie jest objęte żadnym zakazem ani nawet cłem eksportowym - czym oni w takim razie realnie mogą komukolwiek zagrozić - nawet w przypadku gdy wiedzą co się kroi ? Nie boją się nikogo ?

Poza tym chciałem spytać też o parę kwestii kosmetyczno technicznych , żeby kupić coś , co zawiera dostatecznie dużo dniepra w dnieprze .Mam nadzieję , że Was nie zdenerwuję tym sektorem pytań (przeglądałem zdjęcia katalogowe z forum kolyaska ale w połączeniu ze zdjęciami z innych stron oraz tym - że w starych wątkach zdjęcia czasem się już nie otwierają , nie wiem w sumie nadal do konca co jest prawdą a co nie .
Nie na wszystkie też pytania na forum znalazłem osobiście sensowne odpowiedzi :
Więc zaczynając -

1. czy filtr powietrza w najnowszym wyglada inaczej niz w starszym mt 11 ? Mam wrażenie , że był tam jakiś lift i podzespól znajdujący się pod przestrzenią między bakiem a siedzeniem zaczął wyglądać w pewnym momencie inaczej . Czy powinien ?
2.czy silnik od mt9 , mt 10 , mt11 wyglada dokladnie tak samo z zewnatrz poza tym jednym szczegolem ? Wniosek z internetu - nie wiem czy tak powinno być .
3.nie rozumiem roznicy w zegarach miedzy mt 10 i 11 ani w blotnikach przednich ani w lampach (tylko na forum kolyaska widze paski wypukłe na przedniej lampie od mt 10 . Na aukcjach zaś tych pasków nigdy już nigdzie nie widze . Rozumiem , że mocowanie lampy jest inne ale czy same lampy też nie powinny trochę się różnić ? na zdjęciach nie potrafię tego rozróżnić . Czy moze odnosnie blotnikow są jakieś szczegóły które powinno się dostrzec organoleptycznie ?
4.nie rozumiem roznicy w ksztaltach koszy . Znalazłem ich wymiary , widzę różnicę w lampach , rama pod koszem też różni się metrażem ale sam kształt kosza . Czy to na prawdę przeszło jakąś zmianę ?
5.nie rozumiem jak odroznic lagi przednie z 11 a np 9 . Do momentu gdy pojawiła się na nich guma - ze zdjęć wyglądają podobnie . Czy mam je po prostu mierzyc centymetrem ?

6.kiedy pojawily sie kierunki z pomaranczowa lampka ? w mt10 też są ?
7.czy te ochraniacze od błota które widzimy zawsze zawieszone na wysokości kolan i ich rodzaj jest istotny do modelu ? Czy to i tak każdy raczej zmienia wedle swojego uznania ?

8. Czy koła od mt 10 / mt 11 różnią się i jest to istotna różnica ? Rozumiem że sporo osób składa te motory różnie i z tego co akurat mają , druga część składa z tego , co jest po prostu lepsze od orginału a trzecia zachowuje czysty orginał i tylko go remontuje , jednak jeżeli dotykałem takiego motoru w życiu na żywo tylko raz - dostrzeżenie niektórych rzeczy jest zaiste niesłychanie trudne .

9. Czy dniepr 10 przechodził jakąś gruntowną modernizację ? Na katalogach z np strony kolyaska lampa przednia wygląda jak z mt 9 , z kolei na aukcjach już ewidentnie lampa i konsola dużo podobniejsza do mt 11 .

Sam spojrzałem ile tego wyszło i teraz zastanawiam się , czy ktokolwiek będzie chciał na to wogóle odpowiedzieć :) )))

Pewnie jeśli nie znajdzie się żadna dobra dusza , to obejrzę kolekcją Syna_Sama i będę musiał zaufać jego wiedzy - wtedy być może nawet z wyjazdu nici :( (
Syn_Sama z mazowieckiego jak rozumiem nadal jest w łaskach ?

Temat bardzo obszerny - tak samo jak to forum , aczkolwiek mam nadzieję , że chociaż jako laik pytania sformułowałem konkretne i dosadne . Wyczytałem chyba tu na forum że "jak stoi obok kilka podobnych do siebie , to znaczy że jest w miarę ok" ale trochę mnie to przeraża , bo w razie sprzedaży na pewno nie jeden będzie kręcił nosem :P P

PPS wydaje mi się , że jeżeli ktoś mógłby po prostu wrzucić zdjęcie prawdziwego dniepra 10 i 11 to pewnie ze 3 pytania od razu by odpadły . To byłoby fenomenalne zagranie .

Dziękuję i mam nadzieję , że swoimi pytaniami nie zrobię burzy w komentarzach .
PS - jeżeli ktoś tak jak ja , chciałby coś niedługo (baaaardzo) kupić to we dwóch raźniej !
_________________
MCDWP
 
 
kris-tofer 
Młodszy Mechanik

Dołączył: 30 Lip 2013
Posty: 140
Skąd: Sokołów Podlaski
Wysłany: 20 Kwiecień 2017   

Syn_Sama jako sprzedawcę mogę polecić. Zawsze coś wybierzesz do zasobności swojego portfela i z papierami nie będzie problemu.
Ja ze swojego doświadczenia mogę powiedzieć tyle, że kupuj co chcesz, rama i cała blacharska reszta ruskiego dziada nie ma większego znaczenia - co się komu podoba. Ale nie pakuj się w silniczek Dniepra - górniak, szkoda na to czasu i pieniędzy. Jak chcesz dniepra, to kup dniepra, ale silnik se od razu wymień na dolniaka lub uralowy jak chcesz jeździć.
 
 
 
nagar 
lokalny watażka

Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Maj 2008
Posty: 1156
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 20 Kwiecień 2017   

Pierwsze nad czym powinieneś się zastanowić to Dniepr ma być z napędem na koło wózka czy bez niego.
 
 
 
MichalNowy

Dołączył: 20 Kwi 2017
Posty: 10
Skąd: Białystok
Wysłany: 21 Kwiecień 2017   -

Rozumiem . A odnośnie tych elementów o które pytałem to czy byłaby jakaś szansa na zdjęcia waszych maszyn jeżeli to 10/11 mt czy też na jakiś komentarz odnośnie tych detali ?
Tak jak mówię , chciałbym jednak aby było to coś w miarę orginalnego nie tyle nawet do jeżdżenia co do patrzenia w sumie :)
czy silnik np ma jakieś rzeczy po którym jednak się poznaje do którego modelu przynależy ?
Czy z tą procedurą na granicy moge liczyć na jakiś komentarz ?
Czy po prostu wystraszyłem wszystkich długim tekstem?
_________________
MCDWP
 
 
MichalNowy

Dołączył: 20 Kwi 2017
Posty: 10
Skąd: Białystok
Wysłany: 21 Kwiecień 2017   

UP
zdecydowanie bez niego . bez napędu .
PS czy to że syn_sama jest rzetelny znaczy , że jego motory są kompletne ?
Czy to , że jeżeli mówi , że pojeździ to pojeździ ?
_________________
MCDWP
 
 
Contraband 
mitoman-gaduła


Dołączył: 28 Cze 2012
Posty: 326
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 21 Kwiecień 2017   

Co do różnic w silnikach górnych dnieprów to chyba MT9 miało podejście pod prądnice a późniejsze pod alternator.
I na pewno są różnice w głowicach - te starsze mają śruby (szpilki) do mocowania głowicy w pionie a nowsze w poziomie - podobno różniły się średnicą zaworów wydechowych ale nie jestem pewien -gdzieś coś takiego słyszałem.

Jak już pewnie widziałeś na Kolyasce masz opisy modeli.
 
 
Jerzy 
lokalny watażka


Pomógł: 24 razy
Dołączył: 16 Paź 2013
Posty: 983
Skąd: Białystok
Wysłany: 21 Kwiecień 2017   

Jeśli szukasz oryginału to kieruj się kolorem całości. Jak widać, że lakier jest oryginalny ( czyli wygląda fatalnie) i ma barwę czarną, niebieską, zieloną lub czerwoną z paseczkami i w dodatku jest to model MT11 to pewnie będzie to komplet. Im starszy model tym większe prawdopodobieństwo miksu części z nowszymi wersjami zmieszanymi w dodatku z detalami z Urala. Prakrycznych różnic między lagami we wszystkich modelach nie ma. Różnice są w osłonach i mocowaniach lamp. To zaś wynika ze zmian wynikających z przepisów. Różnice w silnikach sprowadzają się do zmian w głowicach ( różnice wynikające ze stosowania różnych modeli gaźników i dostosowanych do nich filtrów powietrza), zmian bloku wynikającycg z zastąpienia prądnicy 6V alternatorem. Inne zmiany wynikają ze zmian modeli i np. różnych siodełek, mierownic itp. Błotniki o ile wiem we wszystkich modelach są identyczne a zmiany wynikały z zużycia tłoczników.
Generalnie albo sam temat przerobisz albo znajdziesz kogoś kto będzie chciał się bawić w przewodnika. Gotowca poza opisami na stronach nie znajdziesz.
A co do stwierdzenia, że silnik Dniepra lepiej od razu wymienić to się nie zgodzę. Są tu użytkownicy, którzy wkładając swoją pracę i serce pokazują, że dobrze złożona jednostka jest trwała i całkiem sprawna.
_________________
https://www.youtube.com/c...uXrWIligbDk_XIg
 
 
nagar 
lokalny watażka

Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Maj 2008
Posty: 1156
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 21 Kwiecień 2017   

MichalNowy napisał/a:
UP
zdecydowanie bez niego . bez napędu .


W takim razie odpada Dniepr 12 i Dniepr 16

Jaki budżet przewidujesz na zakup motocykla ?
 
 
 
andrzeja 
lokalny watażka


Pomógł: 8 razy
Dołączył: 24 Wrz 2013
Posty: 1483
Skąd: Wasilków
Wysłany: 21 Kwiecień 2017   

MichalNowy napisał/a:
UP
zdecydowanie bez niego . bez napędu .
PS czy to że syn_sama jest rzetelny znaczy , że jego motory są kompletne ?
Czy to , że jeżeli mówi , że pojeździ to pojeździ ?

Dziwne masz podejście do sprawy. Jeżeli coś ma dodatkową wartość dodaną w postaci napędu koła wózka a co za tym idzie ma lepsze właściwości w terenie ale i w normalnej jeździe też to po co z tego rezygnować.
Ja osobiście proponowałbym abyś zanim zaczniesz jeździć w Polskę i wydawać pieniądze na wycieczki krajoznawcze poszukał na miejscu. W Krynkach prężnie działa Arizona. Inni sprzedawcy ogłaszają się na OLX i allegro. No chyba, że lubisz sobie pojeździć i nic nie kupić. Lepiej dołożyć to co wydasz na podróże (chociaż te kształcą- ale to droga wiedza) i poszukać coś bliżej komina. Jest obok Hajnówka, Zabłudów, Dojlidy czy Janów a jak nie chcesz jeździć daleko to na 1000-lecia co jakiś czas gościu stawia kolejne motocykle na sprzedaż. Co zaoszczędzisz na jazdę wydaj na części. To taka moja rada nazwijmy to " rada wujka dobra rada- he, he." :lol: :rotfl: :radocha:
_________________
Andrzej.
http://utn.pl/Mungacz1
http://utn.pl/Munga-cz2
 
 
MichalNowy

Dołączył: 20 Kwi 2017
Posty: 10
Skąd: Białystok
Wysłany: 21 Kwiecień 2017   -

Andrzej - podałeś bardzo dużo lokalizacji - nie o wszystkich wiedziałem .
Do Hajnówki na ten przykład dzwoniłem tydzień temu i Pan stwierdził że teraz posucha .
1000 lecia wiem że czasem coś ściąga ale tak jak pisałem odnośnie tych sprzedawców -
W tych motorach mogło zachodzić tak wiele zmian jak każdy pisze , że po prostu chciałem uzyskać pełny obraz jak ten dniepr powinien wyglądać (odnośnie tego czego nie byłem pewny) a nie to - jak wyglądają one u handlarzy .

BTW
napędy na kosz ponoć dosyć często i gęsto się psują a naprawa nie jest ani łatwa ani tania więc po co ?

PS z resztą na olx i allegro na podlasiu nie było w ostatnich miesiącach aż takiej bogatości
_________________
MCDWP
 
 
andrzeja 
lokalny watażka


Pomógł: 8 razy
Dołączył: 24 Wrz 2013
Posty: 1483
Skąd: Wasilków
Wysłany: 21 Kwiecień 2017   

Do wszystkiego a już do zakupu potrzeba cierpliwości. Pośpiech jest wskazany w dwóch wypadkach:
1. łapanie pcheł,
2. sraczka.
Dużo rozmawiaj i szukaj a w końcu znajdziesz jak nie dziś to za tydzień.
Nie ma ruska, który się nie psuje. Koledzy na forum, którzy mają napędowce potwierdzą to, że tak czy inaczej jaki by twój wymarzony sprzęt nie był na pierwszy rzut oka oryginalny i super sprawny to tak czy inaczej będzie to sprzęt DO REMONTU. Dobrze zrobiony napędowiec da Ci o wiele więcej przyjemności z eksploatacji a bynajmniej nie będzie bardziej zawodny niż zwykły dyfer. Większość tych, którzy myśleli jak Ty po zrobieniu remontu i pojeżdżeniu doszło do wniosku, że szkoda, że nie mam napędu. Wpadnij na KAZIUKI to już za3 tygodnie poznasz ludzi, którzy mają robią a przede wszystkim jeżdżą takimi sprzętami i może wtedy podejmiesz decyzję. Ruski napędowiec to taka tańsza(dużo tańsza) wersja Sahary, która często i gęsto dużo lepiej sprawuje się w terenie. A jak już myślisz o czymś bez napędu to zdecydowanie M72 lub K750. Telefon do Arizony wyślę Ci na PW.
_________________
Andrzej.
http://utn.pl/Mungacz1
http://utn.pl/Munga-cz2
 
 
MichalNowy

Dołączył: 20 Kwi 2017
Posty: 10
Skąd: Białystok
Wysłany: 21 Kwiecień 2017   

Mam taką prośbę Panowie ,
wiem odnośnie remontów ale tak jak mówiłem w zasadzie nie mam zamiaru tym jeździć
chciałbym jednak by było to dosyć kompletne i by wyglądało na kompletne .
Czy mógłbym od któregokolwiek z Was otrzymać sensowną odpowiedź odnośnie
tej np. Ukrainy bądź też np lamp i kół ?
Bo to , że zobaczę motocykle u handlarza w zasadzie nic nie zmiena chociaz dziękuję za kontakt do Panów z okolic . A odnośnie "kosztownych wojaży" to na wschodzie sprzety są nadal dwukrotnie co najmniej tańsze więc budżetowo jest to raczej pozytywna "lekcja"
BTW Dziękuję za informacje o silnikach i błotnikach - fajnie wiedzieć .
A co z wózkami ?
To nie jest tak , że nie chce mi się szukać samemu przecież i się pytam "co jest lepsze"...
_________________
MCDWP
 
 
dz@hym 
Majster

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Cze 2012
Posty: 215
Skąd: wieś w zamojskim..
Wysłany: 21 Kwiecień 2017   

Na ukraińskiej granicy skroją Cię z kasy na 200% i może się wykupisz lub jeśli nie dasz to wymyślą jakąkolwiek głupotę byś nie wyjechał z UA motocyklem. To inny świat-więc jeśli nie masz doświadczenia to nie jedź!!! Bo czar o pięknej przyjaznej Ukrainie pryśnie!!! Może przyprowadzić moto do polski ukrainiec, ale musi zgłosić to na granicy jako towar i rozpocząć procedurę celną- mając upoważnienie i umowę kupna z Tobą, wtedy bedziesz miał ze 3 dni by z tym moto zgłosić się do urzędu celnego na ter. Polski i zapłacić należności. Jeśli kupisz w Polsce motocykl nie zgłoszony na granicy możesz dostać grzywnę chyba do 5000zł. To tak w skrócie ile pamiętam. Ktoś może z kolegów poprawi/uściśli?
_________________
..wolny wydech i wolne życie!!!
 
 
MichalNowy

Dołączył: 20 Kwi 2017
Posty: 10
Skąd: Białystok
Wysłany: 22 Kwiecień 2017   

dz@hym napisał/a:
Na ukraińskiej granicy skroją Cię z kasy na 200% i może się wykupisz lub jeśli nie dasz to wymyślą jakąkolwiek głupotę byś nie wyjechał z UA motocyklem. To inny świat-więc jeśli nie masz doświadczenia to nie jedź!!! Bo czar o pięknej przyjaznej Ukrainie pryśnie!!! Może przyprowadzić moto do polski ukrainiec, ale musi zgłosić to na granicy jako towar i rozpocząć procedurę celną- mając upoważnienie i umowę kupna z Tobą, wtedy bedziesz miał ze 3 dni by z tym moto zgłosić się do urzędu celnego na ter. Polski i zapłacić należności. Jeśli kupisz w Polsce motocykl nie zgłoszony na granicy możesz dostać grzywnę chyba do 5000zł. To tak w skrócie ile pamiętam. Ktoś może z kolegów poprawi/uściśli?


Ja coś poprawię i uściślę w miarę możliwości .
Nie odpowiedziano na moje pytanie :)
Konsultując z naczelnikiem Białostockiego urzędu celnego , osoba narodowości Ukraińskiej (pozaPolskiej) po legalnym wjechaniu na terytorium Rzeczypospolitej może w pełno zgodnie z prawem tu panującym z przyczyn różnych zdecydować się na rozpoczęcie przewodu

celnego w celu odsprzedaży pojazdu na terytorium tego kraju . Pytałem tylko dlaczego nikt z tego nie korzysta ? To nie jest sprzedaż motoru nieoclonego tylko oclonego . W tym sęk .
Ok , napiszę jeszcze parę wątków tu i tam , poszperam o tych koszach i kołach i pewnie i tak najpóźniej za tydzień wyruszę bo i tak przekładam to od n prawdę dawna . Niemniej o tyle o ile mam obawy wobec przejechania na motorze granicę osobiście , o tyle to , że ktoś nie wypuści na nim ukraińca z ukrainy wydaje mi sie już paranoją .\


PS wedle oficjalnego stanowiska ua nie musi zgłosić odprwy na granicy , moze przejechac turystycznie a zglosci sie do dowolnego urzedu celnego juz wPL i zglosci ze zmienil zdnaie przez co nie naraża sie, stronie UA .




Upload , wiem już co dzieje się pod siedzeniem , w Mt 11 mokry filtr zmienił się na suchy z wymiennymi wkładami . Jedna z zagadek rozwiązana :)
_________________
MCDWP
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Untitled document