FORUM.REDMOTORZ.EU Strona Główna FORUM.REDMOTORZ.EU


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy   KalendarzKalendarz  photoshopPhotoshop
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj    MapaMapa Forumowiczów


Poprzedni temat «» Następny temat
motor nie wkręca się na obroty,
Autor Wiadomość
zigrin 
Podaje Klucze

Dołączył: 21 Sie 2015
Posty: 88
Skąd: Strzegom
Wysłany: 3 Sierpień 2017   motor nie wkręca się na obroty,

Witam,
jak w temacie, nie wkręca się na obroty, ja mu w gaz a on zgasł. :/
sprawa zaczęła się po regulacji zaworów,
ustawienie zaworów zrobiłem wg opisu na stronie głównej,
moto odpala, na początku jest ok, pracuje równo, wkręca się jak jest zimy, po zagrzaniu gaśnie,
zawory sprawdzałem z dziesięć razy, wszystko jest ok, juz nie wiem gdzie szukać, nic innego nie było grzebane, regulacja zaworów wymuszona wymianą uszczelek na cylindrach
może ktoś coś podpowie

byłbym wdzięczny
pozdrawiam
 
 
Jerzy 
lokalny watażka


Pomógł: 17 razy
Dołączył: 16 Paź 2013
Posty: 864
Skąd: Białystok
Wysłany: 4 Sierpień 2017   

Jeśli na gorąco zawory nie są podparte to głównym powodem nie wkręcania się na obroty silnika jest niedostateczna ilość dopływającego paliwa. Trzeba więc sprawdzić kranik, drożność dysz paliwowych oraz czy zasysanie mieszanki jest wystarczające. To ostatnie to np. przykładając dłoń do wlotu gaźnika, co może nie dokładnie, ale przynajmniej orientacyjnie określi ten parametr.
_________________
https://www.youtube.com/c...uXrWIligbDk_XIg
 
 
andrzeja 
lokalny watażka


Pomógł: 8 razy
Dołączył: 24 Wrz 2013
Posty: 1312
Skąd: Wasilków
Wysłany: 4 Sierpień 2017   

Tu masz dokładnie opisane jak sprawdzić poprawność działania kranika:
http://motoweteranbazar.p...nia-w-paliwo-2/
_________________
Andrzej.
http://utn.pl/Mungacz1
http://utn.pl/Munga-cz2
 
 
zigrin 
Podaje Klucze

Dołączył: 21 Sie 2015
Posty: 88
Skąd: Strzegom
Wysłany: 4 Sierpień 2017   

dzięki Panowie,

co do kranika to jest nowy od CZ 350, doczytałem na forum, że kilka osób takie stosuje i jest ok, przewody fi6 też są nowe, sprawdze czy faktycznie wypływa określona ilość paliwa,

sprawdze także sposób zaproponowany przez Jerzego.

dam znać o efektach.
 
 
Daro 
Majster

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Lis 2012
Posty: 234
Skąd: Trzebnica
Wysłany: 4 Sierpień 2017   

Generalnie jak paliwa nie brakuje na zimnym silniku,to tym bardziej nie powinno na ciepłym.
Skoro mówisz,że wszystko było o.k przed robotą,a jest źle po niej,to tu szukałbym przyczyny.
 
 
zigrin 
Podaje Klucze

Dołączył: 21 Sie 2015
Posty: 88
Skąd: Strzegom
Wysłany: 4 Sierpień 2017   

Daro, tez tak sądzę, ale nie wiem już gdzie szukać przyczyny, jak już wspomniałem ustawienie zaworów sprawdzałem po kilka razy ;/
 
 
andrzeja 
lokalny watażka


Pomógł: 8 razy
Dołączył: 24 Wrz 2013
Posty: 1312
Skąd: Wasilków
Wysłany: 4 Sierpień 2017   

Jeżeli nic nie grzebałeś to chociaż sprawdziłeś czy na ciepło zawory pracują? Sama regulacja zaworów nie sprawi, że motocykl nagle i niespodziewanie przestaje pracować. Chyba, że podwieszają Ci się zawory albo w cudowny sposób przestawia się zapłon, temperatura rośnie i paliwo zamiast trafić do cylindra odparowuje już w gaźniku. Może nie odkręciłeś kranika :mysli: :beczy: ;)
_________________
Andrzej.
http://utn.pl/Mungacz1
http://utn.pl/Munga-cz2
 
 
zigrin 
Podaje Klucze

Dołączył: 21 Sie 2015
Posty: 88
Skąd: Strzegom
Wysłany: 4 Sierpień 2017   

andrzeja, :) dzięki za troskę :) kranik odkręciłem, paliwo nalałem do baku

tak, zawory pracują na zimnym i na ciepłym

na pewno gdzieś coś mogłem na grzebać, ale co i gdzie :)

sprawdzę zaproponowane wyżej rozwiązania
 
 
Dawid1981 
Starszy Mechanik

Dołączył: 02 Lut 2012
Posty: 160
Skąd: Śląsk
Wysłany: 5 Sierpień 2017   

Czary mary heheh.
Sprawdź czy nie ciągnie lewego powietrza pod gaźnikami i może ściągnij gumy z gazników idące do filtra i zapal bestie.JAki to silnik jaki filtr powietrza,jakieś zdjęcie?????
_________________
Wszystko co się kręci :)
 
 
zigrin 
Podaje Klucze

Dołączył: 21 Sie 2015
Posty: 88
Skąd: Strzegom
Wysłany: 5 Sierpień 2017   

wiec, prędlość paliwa poniżej 12-litrów na minute, naprawłem stary kranik KP15, nastepnie zdjełem gumy z gaźników i przyłożyłem dłoń oba bardzo mocno zasysają, przy zdjetych gumach przekręciłem manetke gazu i motor zgasł, z prawj stronypodczas pracy świszczy powietrze, a świeca po wykręceniu jest mokra z lewej sucha ale.okopcona,

Dawid, moto to ural ze wstekiem, filtr standardowy, silnik górnośląskiej
  
 
 
nagar 
lokalny watażka

Pomógł: 5 razy
Dołączył: 04 Maj 2008
Posty: 1047
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 5 Sierpień 2017   

zigrin napisał/a:
wiec, prędlość paliwa poniżej 12-litrów na minute, naprawłem stary kranik KP15, nastepnie zdjełem gumy z gaźników i przyłożyłem dłoń oba bardzo mocno zasysają, przy zdjetych gumach przekręciłem manetke gazu i motor zgasł, z prawj stronypodczas pracy świszczy powietrze, a świeca po wykręceniu jest mokra z lewej sucha ale.okopcona,

Dawid, moto to ural ze wstekiem, filtr standardowy, silnik górnośląskiej


Jakie gaźniki ?
Jaka kompresja po regulacjach ?
 
 
 
zigrin 
Podaje Klucze

Dołączył: 21 Sie 2015
Posty: 88
Skąd: Strzegom
Wysłany: 5 Sierpień 2017   

gazniki k63, kompresji nie sprawdzalem, nie bardzo mam czym
 
 
Jerzy 
lokalny watażka


Pomógł: 17 razy
Dołączył: 16 Paź 2013
Posty: 864
Skąd: Białystok
Wysłany: 6 Sierpień 2017   

Wygląda na to, że problem jest bardziej złożony. Mokra świeca świadczy o tym, że może ona nie pracować cały czas a dodanie gazu zalewa ją. Można więc przypuszczać, że gaźniki dają za bogatą mieszankę. Ale możliwe też są problemy z zapłonem. Z kolei zakopcona świeca może też świadczyć o zbyt bogatej mieszance ale może też być objawem brania oleju, chociaż tu pomocny jest wygląd spalin. Tak czy inaczej nie możesz ograniczyć się do regulacji zaworów. Trzeba sprawdzić poziomy paliwa w gaźnikach, czy na przejściówkach nie łapie lewego powietrza. Trzeba też sprawdzić ustawienie zapłonu i wymienić świece. Dobrze też by było zmierzyć ciśnienie sprężania. A świst powietrza może wynikać z jakiejś nieszczelności uszczelki głowicy ale też z pracy odmy.
_________________
https://www.youtube.com/c...uXrWIligbDk_XIg
 
 
zigrin 
Podaje Klucze

Dołączył: 21 Sie 2015
Posty: 88
Skąd: Strzegom
Wysłany: 9 Sierpień 2017   

Witam,

naprawione, przynajmniej na razie :)

okazało się że pomogło ponowne ustawienie luzów zaworowych, myślałem ze zrobiłem to tak jak trzeba ale najwidoczniej tylko tak myślałem, dodatkowo jeśli chodzi o świszczenie w jednym z cylindrów faktycznie była nieszczelność na uszczelce, dokręciłem śruby bo faktycznie były luźne,
wczoraj testowałem wynik mojej pracy i motor elegancko się wkręca na obroty, i już nie gaśnie.

dzięki wielki wszystkim za pomoc i wiedzę która się podzieliliście .

pozdrawiam
 
 
Jerzy 
lokalny watażka


Pomógł: 17 razy
Dołączył: 16 Paź 2013
Posty: 864
Skąd: Białystok
Wysłany: 9 Sierpień 2017   

No i gitara jak mawiał Ferdek. :radocha: luzik :hura:
_________________
https://www.youtube.com/c...uXrWIligbDk_XIg
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Untitled document