FORUM.REDMOTORZ.EU Strona Główna FORUM.REDMOTORZ.EU


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy   KalendarzKalendarz  photoshopPhotoshop
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj    MapaMapa Forumowiczów


Poprzedni temat «» Następny temat
Ruskie awarie w trasie
Autor Wiadomość
nagar 
lokalny watażka

Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Maj 2008
Posty: 1164
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 12 Sierpień 2017   

andrzeja napisał/a:
Typowe zmęczenie materiału. Niedostateczne wyosiowanie i wyważenie wału i koła zamachowego sprawiło że wał cały czas się przeginał aż w końcu pękł. Czysta fizyka i mechanika.


Raczej wszystko było wyważone bo nie było wibracji ani drgań.Brak osiowania przy jednym łożysku kulowym z luzem C3 większego wpływu na wał nie będzie miało.
 
 
 
Lampa 
Podaje Klucze

Dołączył: 03 Lip 2015
Posty: 82
Skąd: Działoszyn
Wysłany: 12 Sierpień 2017   

Wały pękają to się zdarza zwłaszcza przy starszych konstrukcjach. Częstą przyczyną jest nie równomierne zużycie panewek albo nadmierne ich wypracowanie. Przyczyn może być wiele np. nie osiowe łożyskowanie ,zmęczenie materiału, albo jakaś wada. W takich przypadkach wymienia się wał i jedzie dalej.
_________________
"Lampa" i wszystko jasne
 
 
nagar 
lokalny watażka

Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Maj 2008
Posty: 1164
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 12 Sierpień 2017   

Lampa napisał/a:
Wały pękają to się zdarza zwłaszcza przy starszych konstrukcjach. Częstą przyczyną jest nie równomierne zużycie panewek albo nadmierne ich wypracowanie.


Panewki są jak nowe bez zużycia.
 
 
 
BALON
Majster

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Sie 2012
Posty: 230
Skąd: pszczyna
Wysłany: 12 Sierpień 2017   

Nagar
nie tylko tobie pękł wał w wieprzu
znam kilka przypadków
też się nad tym głowiłem i nic nie wymyśliłem :uoee:
jak się dowiedziałem to ten typ tak ma :roll: :roll:

z ciekawości zapytam w jakich warunkach drogowych pękł? (jazda pod góre, albo szybko, albo wolno)
 
 
kozichwost 
lokalny watażka


Pomógł: 11 razy
Dołączył: 26 Lut 2010
Posty: 1219
Skąd: Ożarów
Wysłany: 13 Sierpień 2017   

andrzeja napisał/a:
Wały Zündappa też nie mają podparcia na środku a jednak nie pękają. Ponadto więcej jest posiadaczy Dnieprów a jakoś im nic nie pęka.


To, że wały zundappa nie pękają to nie argument. Dolniaki też nie pękają.
_________________
CBR XX, 232, 2328, 2350, 2361 - sport, MT16
 
 
 
nagar 
lokalny watażka

Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Maj 2008
Posty: 1164
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 13 Sierpień 2017   

BALON napisał/a:
Nagar
nie tylko tobie pękł wał w wieprzu
znam kilka przypadków
też się nad tym głowiłem i nic nie wymyśliłem :uoee:
jak się dowiedziałem to ten typ tak ma :roll: :roll:

z ciekawości zapytam w jakich warunkach drogowych pękł? (jazda pod góre, albo szybko, albo wolno)

Dzień wcześniej było max wolno, również max szybko, było w piachu. :)
Przed pęknięciem była spokojna jazda z prędkością około 75 km/h lekkie wzniesienie.

Problemem który mnie ostatnio trapił w tym silniku było to że z lewego cylindra dochodziły dźwięki spalania stukowego przy dodawaniu gazu i przy większych prędkościach. Grzał się również bardziej lewy cylinder , temperatura wyższa o jakieś 10 stopni.
Wyczyściłem komorę spalania z nagaru ale jednak dźwięki nie ustąpiły.
Jest mozliwe że wał pękał poprzez 200 km jazdy ?
 
 
 
Jerzy 
lokalny watażka


Pomógł: 24 razy
Dołączył: 16 Paź 2013
Posty: 991
Skąd: Białystok
Wysłany: 13 Sierpień 2017   

Pękanie, w tym takiego wału jak u ciebie, to proces długotrwały. Zatarcie robi się szybko. Równierz pęknięcie w wyniku zablokowania tłoka następuje błyskawicznie. Moim zdaniem w twoim przypadku nastąpiło zmęczenie materiału w wyniku zmiennych obciążeń. Z tego co wiem to akurat dosyć typowa przypadłość Dnieprów. Kłania się jakość produkcji i materiału. Niemcy robią to lepiej i dla tego tam takie przypadłości się nie zdarzają.
_________________
https://www.youtube.com/c...uXrWIligbDk_XIg
 
 
Bąq 
lokalny watażka


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 26 Wrz 2008
Posty: 1328
Skąd: Gdynia
Wysłany: 14 Sierpień 2017   

Można gdybać, pękają wały w peugeot boxer, sprinter, trafficach. Kiedyś czytałem badania tych wałów w każdym przypadku była stwierdzona słaba jakość żeliwa sferoidalnego. A i tak robili to specjaliści z użyciem sprzętu i też to były przypuszczenia. Teraz pomyślcie o biednej fabryce w Kijowie gdzie kontrola jakości odbiega trochę od tych w PSA czy grupie VAG. Po za wadami jakościowymi czy przy obróbce wału, wpływ ma oczywiście wyważenie całego układu by zminimalizować zmiany naprężeń w czasie, podczas pracy silnika. Problemy z osiowością pojawiają się przy wałach z większą ilością cylindrów i większą ilością punktów podparcia.
 
 
 
pantah
Majster

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Paź 2011
Posty: 279
Skąd: ostrów
Wysłany: 15 Sierpień 2017   

u mnie w Traficu też pękł, a panewki w porządku
 
 
Michal_
Starszy Mechanik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Wrz 2014
Posty: 157
Skąd: Szczecin/Moniatycze
Wysłany: 17 Styczeń 2018   

Przyczyna zblokowanej skrzyni:


Wsteczny wskoczył przy redukcji z dwójki na jedynkę, całe szczęście miałem niskie obroty silnika i nic nie rozwaliło.
 
 
astride 
mitoman-gaduła


Pomógł: 6 razy
Dołączył: 24 Maj 2013
Posty: 631
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 18 Styczeń 2018   

No ładnie..Faktycznie, 14stycznia Dniem Mielone Skrzyń :)
Ciekawe co u mnie się okaże? Jak znajdę czas w weekend to włożę pazury.
_________________
Pozdrawiam,
Tomek
 
 
 
astride 
mitoman-gaduła


Pomógł: 6 razy
Dołączył: 24 Maj 2013
Posty: 631
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 27 Styczeń 2018   

Nie wiem jeszcze jaka kolejność zdarzeń była.. Pisałem wcześniej w innym dziale że Ppychacz zatopił się w grzybku tym samym zwiększając skok sprzegła( BTW wczoraj usłyszałem że tam powinna być kulka???). Liche sprzęgło spowodowało lawinę zdarzeń. Zablokowana skrzynia na trasie, po paru dniach w garażu potańczylem z mtocyklem przód tył i..skrzynia się odblokowala.. Wczoraj rozebrałem. Wylamany ząb na trybie drugiego biegu na wałku zdawczym. Jak zdjąłem pokrywę to najpierw zauważyłem luzem leżący ten gumowy bufor będący oparciem dla wycinka koła zębatego kopajki. Reszta elementów sobie krążyła po wnętrzu, min.ulamane pręciki z zawleczkami.. Czyżby duże opory podczas rozruchu (Bmwvr100- jedno kopnięcie za dużo) spowodowały w/w a w konsekwencji np. zblokowanie gitary itp?
_________________
_________________
Pozdrawiam,
Tomek
 
 
 
astride 
mitoman-gaduła


Pomógł: 6 razy
Dołączył: 24 Maj 2013
Posty: 631
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 10 Lipiec 2018   

http://fotownia.redmotorz.eu/image/pynIf
Uwaga na aluminiowe nity..
_________________
Pozdrawiam,
Tomek
 
 
 
nagar 
lokalny watażka

Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Maj 2008
Posty: 1164
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 15 Lipiec 2018   

A :idea:
Ostatnio zmieniony przez nagar 16 Lipiec 2018, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
nagar 
lokalny watażka

Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Maj 2008
Posty: 1164
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 15 Lipiec 2018   

http://fotownia.redmotorz.eu/image/pJaKB
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Untitled document