FORUM.REDMOTORZ.EU Strona Główna FORUM.REDMOTORZ.EU


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy   KalendarzKalendarz  photoshopPhotoshop
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj    MapaMapa Forumowiczów


Poprzedni temat «» Następny temat
Ułożenie tulei ślizgowej w obudowie dyfra
Autor Wiadomość
TheMaciej 
mitoman-gaduła


Dołączył: 19 Lip 2014
Posty: 398
Skąd: Lędziny
Wysłany: 28 Wrzesień 2017   Ułożenie tulei ślizgowej w obudowie dyfra

Witam,

Rozmontowałem niedawno kupiony dyfer od urala (od M67) i zauważyłem:

1) Miał spory luz na przekładni
2) Po rozebraniu brak podkładek dystansowych oraz brak podkładki miedzianej
3) Tuleja ślizgowa wystaje 1,8mm ponad aluminium, od spodu mniej więcej tyle samo jej brakuje
4) Próba poskładania z podkładką miedzianą i bez dystansów = nie da się domknąć pokrywy.

Jednocześnie rozebrałem swój dotychczasowy dyfer dnieprowski (przekładam zębatki) w którym tuleja ślizgowa idealnie licuje z aluminium z obu stron (za mało różnicy zmierzyć suwmiarką)

I teraz bardzo ważne pytania:
- czy da się tuleję ślizgową jakoś dopchać na miejsce (w stronę koła)
- a może lepiej zfrezować na równo z aluminium?
- czy dyfer uralowski potrzebuje podkładkę miedzianą? Na schemacie jej nie ma, ale schemat kijowej jakości

I głupie pytania
- jak rozpoznam że dobiłem do końca zabierak - łożysko - pokrywę?
- dystanse idą pomiędzy pokrywę a łożysko, tak?
_________________
Czy jest coś czego tak naprawdę nienawidzę? Śruby na płaski śrubokręt...
 
 
Dawid1981 
Starszy Mechanik

Dołączył: 02 Lut 2012
Posty: 168
Skąd: Śląsk
Wysłany: 3 Październik 2017   

Czasami tak bywa .
Nie było podkładki to jej nie dawaj bo będzie przeszkadzać - z takimi też się spotkałem.
Te podkładki brązowe bywają różnej grubości .JAk chcesz skasować luz i dajesz podkładki między dekiel alum a łożysko to ta podkładka brązowa możne przeszkadzać bo wcześniej się na niej oprze i nie zbliżysz koła talerzowego do wałka atakującego i właśnie dlatego nie możesz domknąć dyfra bo się oparło na tej podkładce brązowej.
Bywa też tak że podczas dystansowania ktoś zbliży koło talerzowe do ataku i skasuje luz a po dokręceniu ciężko chodzi i myśli ze za bardzo jest zazębione a to właśnie na tej brązowej podkładce zaciska i trzeba ja splanować żeby była cieńsza.
A jak już chcesz mieć bardzo tą podkładkę to wybij tuleję z obudowy dyfra po której chodzi zabierak i podtocz obudowę na kołnierz żeby siadło niżej i wtedy możesz dawać tą podkładkę brązową i dystansować stalowymi .Jeżeli chodzi o tuleję wbita w obudowę dyfra to kołnierze na tych tulejach też bywają różnej grubości.Ważne żeby po dociągnięciu skrętki łożysko dwurzędowe wałka atakującego było dociśnięte do obudowy a tam pod skrętką w niektórych dyfrach występuje taka podkładka w kształcie słoneczka i jak nie ma tam podkładki i skrętka nie dociśnie łożyska trzeba coś tam zapodać:).
Hahaha ale młynek napisałem.
_________________
Wszystko co się kręci :)
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Untitled document