FORUM.REDMOTORZ.EU Strona Główna FORUM.REDMOTORZ.EU


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy   KalendarzKalendarz  photoshopPhotoshop
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj    MapaMapa Forumowiczów
Untitled document


Poprzedni temat «» Następny temat
K-750m jaka kierownica
Autor Wiadomość
mk91 

Dołączył: 11 Paź 2017
Posty: 3
Skąd: Wadowice
Wysłany: 11 Październik 2017   K-750m jaka kierownica

Witam,
jestem tu nowy ale z Sowieckimi motocyklami działam kilka lat. Postanowiłem przywrócić do życia motocykl K-750 w wersji M. Motocykl nabyłem zdekompletowany, dużo części brakuje. I tutaj rodzi się pytanie: posiadam kierownicę z klamkami "do wewnątrz". Ściśle rzecz biorąc powinna być w tym modelu z klamkami późniejszymi "na zewnątrz". Czy jednak będzie dużym błędem pozostawienie tej kierownicy z klamkami jak w m72? Widziałem rysunek na stronie
(http://www.kolyaska.pl/k750.html) gdzie motocykl z zawieszeniem teleskopowym (takim jak moje) ma stary typ kierownicy. Co z tym fantem zrobić?
 
 
dziubek25077 
Podaje Klucze

Dołączył: 18 Wrz 2012
Posty: 96
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 11 Październik 2017   

na takie pytanie to chyba musisz sobie sam odpowiedzieć, czy chcesz mieć oryginał czy ruski motocykl wyglądający jakoś....
 
 
 
harbuz 


Dołączył: 03 Sty 2017
Posty: 46
Skąd: Dzierżoniów
Wysłany: 12 Październik 2017   

Myślę, że mądry nie zapyta, a ............... wiemy co dalej? Zrobisz jak uważasz, ale nie jest problemem dostać klamek typu"rogi"? Są, bo sam mam i uważam, że daje to smak całości? Takich po prostu już nie ma.
Oczywiście można doczepić się do kanistra, który nie był pewnie tak, ale to już inna bajka. Dużo gratów i śmieci na tym motocyklu robi wrażenie?
Pozdrawiam.



 
 
mk91 

Dołączył: 11 Paź 2017
Posty: 3
Skąd: Wadowice
Wysłany: 15 Październik 2017   

Rozumiem. Ciezki wybor. Z jednej strony chcialbym miec mozliwie jak najwiekszy oryginal (malo jezdze i nie zalezy mi na bezawaryjnosci) z drugiej odwrotne klamki wygladaja oblednie, bo jak piszecie juz takich nie robia. Dlatego wlasnie pytam czy jest taka historyczna mozliwosc zeby k-750m wyszedl z fabryki z "rogata" kierownica. Mam doswiadczenie z polskimi motocyklami (wsk, wfm, Junak) i wiem, ze spory na temat co powinno byc w tym modelu, a co w innym sa bezcelowe. W tamtym okresie panowalo duze zamieszanie i do motocylki wkladano "co bylo pod reka". Nawet numery ram byly pomieszane. Mam Junaka z numerem ponad 93000, a tylu nie wyprodukowano.
 
 
GAVO77 
Starszy Mechanik

Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 191
Skąd: Brwinów
Wysłany: 15 Październik 2017   

mk91 napisał/a:
czy jest taka historyczna mozliwosc zeby k-750m wyszedl z fabryki z "rogata" kierownica .

Najpierw linkujesz do opisu gdzie na wszystkich zdjęciach są rogi a później pytasz j.w.
na początku jeszcze tylko z Męką miksowali :)
Napisz jaki rocznik, jeśli podasz numery ramy i silnika to jest szansa,
że dowiesz się że masz inny :mrgreen:
A najlepiej porób foty i wstaw, nawet koła a w zasadzie bębny będą się różniły.
(mowa oczywiście o pełnych bębnach)
Rogi są fajne ale trzeba będzie roll-gaz dokupić
kierownica powinna mieć podtoczenie pod ww. i otwory na linki.
Aparat w dłoń i czekamy na fotorelację
_________________
M-72 Custom
 
 
 
Jerzy 
lokalny watażka


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 16 Paź 2013
Posty: 909
Skąd: Białystok
Wysłany: 15 Październik 2017   

Według mojej wiedzy opartej o książki i katalogi to rogatych kierownic nigdy nie montowano. Właśnie modyfikacja z modelu K750M m.in. polegała na wprowadzeniu zwykłej kierownicy.
_________________
https://www.youtube.com/c...uXrWIligbDk_XIg
 
 
mk91 

Dołączył: 11 Paź 2017
Posty: 3
Skąd: Wadowice
Wysłany: 16 Październik 2017   

Jak tylko uda się coś poskładać z tego proszku to wrzucę zdjęcia. Co do numeru to rama i silnik są z innych motocykli więc nie będzie zgodności. Dzięki za opinie i pomoc. To co udało mi się ustalić: K-750m produkowano od 1964 i taki motocykl powinien posiadać kierownicę z klamkami na zewnątrz. Chociaż w instrukcji obsługi i eksploatacji motocykla K-750W wydanej przez Ministerstwo Obrony Narodowej w roku 1966 pojawia się motocykl z zawieszeniem teleskopowym i rogatą kierownicą. Ale to już inna bajka.
 
 
dziubek25077 
Podaje Klucze

Dołączył: 18 Wrz 2012
Posty: 96
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 30 Listopad 2017   

K-750M pojawiła się już w 1963 roku, nie zawsze dokumentacja zawierała z samego początku literę "M" natomiast najważniejszą rzeczą charakteryzującą pierwsze teleskopowe zawieszenia to przewężane lagi, których już w 1965 roku nie było, skrzynia jeszcze emkowa, gaźniki k37, i w pełni użebrowany blok silnika, do tego pokrywa rozrządu z dolnym odpowietrznikiem, ale one już były ok 61 roku.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Untitled document