FORUM.REDMOTORZ.EU Strona Główna FORUM.REDMOTORZ.EU


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy   KalendarzKalendarz  photoshopPhotoshop
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj    MapaMapa Forumowiczów
Untitled document


Poprzedni temat «» Następny temat
Malowanie pokryw silnika
Autor Wiadomość
kudłaty 
Podaje Klucze

Dołączył: 08 Paź 2014
Posty: 65
Skąd: Włocławek, Ipswich
Wysłany: 12 Marzec 2018   Malowanie pokryw silnika

Cześć, dłubie właśnie przy starej BMW, które zostało pięknie przerobione na café racera przez profesjonalny zakład, który pomalował silnik szprejem odpornym na temperature z puszki za dyche. Niechcący ochlapłem pokrywe benzynką I schodzi tak elegancko jak bym sobie życzył kiedy czyszczę elementy z których farba zejść nie chce.

Czy ma ktoś wiedzę w temacie czym to pomalować żeby nie złaziło? ściąga to nawet zwykły olej silnikowy I nie jestem szczęśliwy.

Macie jakieś sprawdzone farby, mogą być w szpreju, byle by nie schodziły w kontakcie przede wszystkim z olejem.

Ps. czarny mat

Pozdrawiam
Kuba
 
 
regers

Dołączył: 04 Gru 2013
Posty: 31
Skąd: Wołów
Wysłany: 12 Marzec 2018   

Jak już malować szprejem, to MOTIP czarny mat, nie boi się benzyny zbytnio, lecz jak faktycznie malować to tylko tradycyjny natrysk, i ekonomicznie tańszy, popytaj czy czasem nie mają czarnej bazy. U siebie malowałem na srebrno silnik w iżu49 i trzyma ładnie już kilka lat, podkład epoksydowy, baza z małą ilością utwardzacza akrylowego, wychodzi ładna satyna i dość trwała na zarysowania.
49 kapy


56 cały silnik i osłony
 
 
andrzeja 
lokalny watażka


Pomógł: 8 razy
Dołączył: 24 Wrz 2013
Posty: 1495
Skąd: Wasilków
Wysłany: 12 Marzec 2018   

Proponuję proszek w przypadku czarnego matu. Malować aluminium to dla mnie jakiś dziwny pomysł rodem z PRL-u. Szkiełkowanie daje trwały efekt na wiele wiele lat.
_________________
Andrzej.
http://utn.pl/Mungacz1
http://utn.pl/Munga-cz2
 
 
sawmen 
Podaje Klucze

Dołączył: 06 Cze 2015
Posty: 94
Skąd: Rzepin, lubuskie
Wysłany: 12 Marzec 2018   

Ja cylindry malowałem farbą do silników firmy VHT, ale kolor czarny połysk jest OK. Do kolanek i tłumików brałem żaroodporny do 1000st C tez VHT, ale czarny mat, od benzyny nie schodzi, bo jak gazniki przelewam na ssaniu to cieknie po kolankach i jest git. Ale farba nie tania... Pokrywy w MZ miałem malowane żaroodpornym z Den Braven i też było ok, nie schodziło nic przy zachlapaniach
 
 
regers

Dołączył: 04 Gru 2013
Posty: 31
Skąd: Wołów
Wysłany: 12 Marzec 2018   

Malowanie silników czy tam dekli, po prostu w oryginale były malowane jak wychodziły z fabryki, dobre jest to że jedno muśnięcie szmatą i silnik czysty.
 
 
kozichwost 
lokalny watażka


Pomógł: 11 razy
Dołączył: 26 Lut 2010
Posty: 1217
Skąd: Ożarów
Wysłany: 13 Marzec 2018   

Przecie to jest aluminium, tego nie pomalujesz
_________________
CBR XX, 232, 2328, 2350, 2361 - sport, MT16
 
 
 
POLER 
Majster

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 18 Lip 2006
Posty: 247
Skąd: Gdynia
Wysłany: 14 Marzec 2018   

Chyba że masz ameliniową farbę .
_________________
Piotr
 
 
fido28 

Dołączył: 16 Sie 2015
Posty: 9
Skąd: Oleśnica
Wysłany: 22 Marzec 2018   

U siebie przedni dekiel silnika przejechałem gąbką ścierną na wiertarce i wypolerowałem pastą polerską na połysk i polakierowałem klarem z motipa.Bałem sie trochę co z tego wyjdzie ale na razie jest dobrze, a jeżdżę tak od lipca (pod wpływem temperatury nie zeszło i od oleju również.)
Szkiełkowanie daje piękny efekt ale trzeba pilnować żeby silnik nie zaszedł syfem. Spróbuj gdzieś na kawałku pomalować klarem "półmat" i pojeździj z tym trochę. Będzie dobrze to pryśniesz całość.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Untitled document