FORUM.REDMOTORZ.EU Strona Główna FORUM.REDMOTORZ.EU


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy   KalendarzKalendarz  photoshopPhotoshop
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj    MapaMapa Forumowiczów


Poprzedni temat «» Następny temat
Kilka pytań
Autor Wiadomość
Goli 
Podaje Klucze

Dołączył: 16 Kwi 2018
Posty: 70
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 17 Kwiecień 2018   Kilka pytań

Jako że jestem tu nowy,a z rosyjską myślą techniczną styczność miałem jedynie przez KAMAZA-a, mam kilka pytań.Nabyłem dniepra mt11 z 92 roku i chcę doprowadzić go do "sensownego" stanu.
1.Czy w/w pojeździe na masie jest + czy - bo zdania są podzielone.
2.Czy kompletna instalacja kupiona na jednym z serwisów aukcyjnych za 65 zł jest coś warta,czy
lepiej wyrzeźbić swoją
3. Jaki olej lać do silnika 15w40 czy 10w40
4.Co ogólnie sprawdzić zanim wszystko ruszy,jakieś oleje w skrzyni dyfrze...? co tam dolać\wymienić
 
 
astride 
mitoman-gaduła


Pomógł: 6 razy
Dołączył: 24 Maj 2013
Posty: 630
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 17 Kwiecień 2018   

cześc,
1. "-" na masie
2. lepiej samemu zrobić ( porządny przekrój przewodów, itp)
3. tematów o olejach od wuja-poszukaj :> . Ja bym lal 15W
4.Łozysko głowki ramy (przod unieść i klecząc przed motocyklem trzymasz za dolne "pochwy" i sprzwdasz luzy poruszając przód -tył). Wumienić łożyska w głowce na stożkowe albo pokasować oryginalne. Trzeba przejrzeć
.luzy w kołach, hamulce, naciąg szprych,wymienc oleje( skrzynia ok.1,5l, dyfer 100ml). Jak nie szarpie przekąłdnia- jeżdzić i obserwoawać .ogólny przegląd motocykla- jak w poradniku... :neutral:
_________________
Pozdrawiam,
Tomek
 
 
 
Goli 
Podaje Klucze

Dołączył: 16 Kwi 2018
Posty: 70
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 17 Kwiecień 2018   

Dzięki za szybką odpowiedź,mam jeszcze jedno pytanie. Po podłączeniu aktu nic się nie dzieje,żadna kontrolka się nie zapala,światła również. Jest jakiś slaby punkt instalacji w którym powinienem zacząć szukać czy po kolei kabel po kablu przeglądać? Bezpieczniki sprawdzone,są ok
 
 
astride 
mitoman-gaduła


Pomógł: 6 razy
Dołączył: 24 Maj 2013
Posty: 630
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 17 Kwiecień 2018   

Akumulator naładowany? :P serio pytam. Sprawdź masę dobrze, jeszcze raz bezbieczniki.Nie ma tam jakiegoś ukrytego wyłącznika masy?
_________________
Pozdrawiam,
Tomek
 
 
 
Goli 
Podaje Klucze

Dołączył: 16 Kwi 2018
Posty: 70
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 17 Kwiecień 2018   

Aku Nowy,naladowany,włącznik masy jest Ale czy działa? nie pomyślałem żeby to sprawdzić😛dzisiaj będę patrzył. A do tego okazało się że gazniki mam w kiepskim stanie i zakupiłem zestawy naprawcze bo w obydwu umarły zaworki odcinajace,te przy plywakach. A i przepustnice nie były za ciekawe
 
 
Goli 
Podaje Klucze

Dołączył: 16 Kwi 2018
Posty: 70
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 17 Kwiecień 2018   

Brak prądu spowodowany był luźną wsowka przy stacyjce,ale mam kolejny problem. Nie mam możliwości ustawienia zapłonu. Jest duuuzo za wczesny i nie ma możliwości go opóźnić,czy jest możliwość wyjecia całego aparatu zapłonowego i wyłożenia poprawnie,czy może jest jakiś myk którego nie odkryłem?
 
 
galar 
Wieszcz wodzirej


Login SKYPE: j_galar1
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2005
Posty: 3499
Skąd: W-wa Natolin
Wysłany: 17 Kwiecień 2018   

A jak sprawdzasz zapłon?
Przy rozchylonych ciężarkach?
_________________
boxer ponad wszystko
 
 
Goli 
Podaje Klucze

Dołączył: 16 Kwi 2018
Posty: 70
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 18 Kwiecień 2018   

No właśnie :oops: widzę że przy tym pojeździe mechaniki trzeba uczyć się drugi raz :lol: pytanie kolejne,jaki powinienem być poziom paliwa w komorze plywakowej? Ktoś ustawia do jakiegoś zgiecia inny aż przestanie się z gaznika wylewać,a czy jest jakiś precyzyjny sposób ? Gazniki k63t
  
 
 
nagar 
lokalny watażka

Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Maj 2008
Posty: 1163
Skąd: Rzeszów

Wysłany: 18 Kwiecień 2018   

Płaszczyzna środka pływaka równoległa do płaszczyzny gaźnika po odwróceniu gaźnika pływakiem do góry.
  
 
 
 
Goli 
Podaje Klucze

Dołączył: 16 Kwi 2018
Posty: 70
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 18 Kwiecień 2018   

Ustawiłem zapłon według instrukcji, wymieniłem zestawy naprawcze w gaźnikach i odpalił. Chodzi jak stara ku***, a co dziwniejsze odpala i chodzi wyłącznie na zablokowany regulatorze,tak jak do regulacji zapłonu. Jak wyjmę blokady to wali ogniem piekielnym i nie odpala. Jakieś pomysły?

I druga sprawa, jest jakiś patent na lejące się paliwo z komór pływakowych? Zaworki nowe, poziom ustawiony a paliwo leje się na ziemię
  
 
 
nagar 
lokalny watażka

Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Maj 2008
Posty: 1163
Skąd: Rzeszów

Wysłany: 18 Kwiecień 2018   

Popatrz czy pływak nie zawadza o korpus gaźnika.

Nagraj i wstaw tu film z tymi piekielnymi ogniami bo jestem ciekaw efektu.
 
 
 
andrzeja 
lokalny watażka


Pomógł: 8 razy
Dołączył: 24 Wrz 2013
Posty: 1497
Skąd: Wasilków
Wysłany: 19 Kwiecień 2018   

A ogniem piekielnym wali w gaźniki czy w rury wydechowe?
Jak w gaźniki to masz zbyt wczesny zapłon, jak w rury to jest zbyt mocno opóźniony.
_________________
Andrzej.
http://utn.pl/Mungacz1
http://utn.pl/Munga-cz2
 
 
galar 
Wieszcz wodzirej


Login SKYPE: j_galar1
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2005
Posty: 3499
Skąd: W-wa Natolin
Wysłany: 19 Kwiecień 2018   

andrzeja napisał/a:
A ogniem piekielnym wali w gaźniki czy w rury wydechowe?
Jak w gaźniki to masz zbyt wczesny zapłon, jak w rury to jest zbyt mocno opóźniony.


Albo za ubogą albo za bogatą mieszankę.
_________________
boxer ponad wszystko
 
 
Goli 
Podaje Klucze

Dołączył: 16 Kwi 2018
Posty: 70
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 20 Kwiecień 2018   

Panowie,obaj możecie mieć rację,po opuszczeniu iglic na sam dół,maszyna zaczęła odpalac I jeździć,ale strasznie grzeje się wydech. syf który szanowny poprzedni właściciel zbierał latami między wydechami a ramą,zaczął się wypalac,więc przyspieszylem zapłon i jest lepiej,niestety nie mam już gdzie to przyspieszyć a jeszcze jest źle. Ponadto na wolnych obrotach lewy gar dymi na czarno,regulacja gaznika na różne sposoby niczego nie zmienia. Zauważyłem też,że dużo mocniej ten lewy się grzeje
 
 
andrzeja 
lokalny watażka


Pomógł: 8 razy
Dołączył: 24 Wrz 2013
Posty: 1497
Skąd: Wasilków
Wysłany: 20 Kwiecień 2018   

Czyli reasumując masz za późny zapłon (zapewne o 1 ząb ) zapewne znaki na kołach zostały naniesione nie tak jak trzeba. Musisz ściągnąć przedni dekiel i to sprawdzić. Jeżeli chodzi o gaźniki to albo masz totalny luz na przepustnicach albo dysze 500 :mrgreen: albo totalnie za wysoki poziom paliwa( chociaż to nie bo by Ci zalewało świece) bo zasadniczo stare silniki wymagają bardzo bogatej mieszanki i raczej iglice podnosi się na maksa a nie opuszcza na minimum. Jeżeli masz klasyczny aparat zapłonowy to zanim zaczniesz rozbierać sprawdź przerwę w przerywaczu i podreguluj ustawienie samego przerywacza.
_________________
Andrzej.
http://utn.pl/Mungacz1
http://utn.pl/Munga-cz2
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Untitled document