FORUM.REDMOTORZ.EU Strona Główna FORUM.REDMOTORZ.EU


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy   KalendarzKalendarz  photoshopPhotoshop
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj    MapaMapa Forumowiczów
Untitled document


Poprzedni temat «» Następny temat
Kilka pytań
Autor Wiadomość
Goli 

Dołączył: 16 Kwi 2018
Posty: 29
Skąd: Walbrzych
Wysłany: 20 Kwiecień 2018   

Luzu na przepustnice chyba nie powinno być bo założone nowe zestawy naprawcze (k63) ,poziom paliwa raczej ok,ustawiony tak jak wyżej doradzano, to przestawienie o jeden ząb raczej też odpada bo śruby od pokrywy rozrządu 100lat nie ruszane,chyba że tak ktoś jeździł. Za to przerwa ustawiona na oko :oops: no chyba,że te zestawy są tyle warte... czytałem gdzieś O skreconych walkach rozrządu i przez to trudnościami z regulacją zapłonu,może u mnie tak jest?
 
 
Goli 

Dołączył: 16 Kwi 2018
Posty: 29
Skąd: Walbrzych
Wysłany: 22 Kwiecień 2018   

Jednak nie doceniłem przeciwnika, po dokładnej regulacji przerwy na platynkach i na świecach,oraz dokładnym ustawieniu zapłonu ( o dziwo teraz się dało,pewnie winna była zła przerwa naplatynkach) Silnik pali od strzała. Jednak doił jak smok i dymił na czarno, diagnoza,za dużo paliwa, wywaliłem nowe dysze i zamontowałem stare,problem zniknął.Teraz tylko kwestia regulacji bo lewy gar duuużo bardziej się grzeje niż prawy. Ale nie daje mi spokoju jeszcze jeden temat. Strasznie rzęzi ten silnik i słyszę to wyraźnie z okolic napędu alternatora. Przeryłem cały dział techniczny i wpadłem na ciekawy wpis. Mowa w nim o regulacji alternatora? Jest coś takiego? Wyciszy to pracę kół zebatych? Przyznaję się, że wyciągałem alternator i włozyłem go jak leci,niczym nie regulowałem,może to być powodem hałasu? Łożyska w altku były ok
 
 
galar 
Wieszcz wodzirej


Login SKYPE: j_galar1
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2005
Posty: 3496
Skąd: W-wa Natolin
Wysłany: 22 Kwiecień 2018   

Luzujesz śruby trzymające alternator i obracając nim w prawo lub lewo szukasz
ustawienia, w którym zazębienie najciszej pracuje.
_________________
boxer ponad wszystko
 
 
Goli 

Dołączył: 16 Kwi 2018
Posty: 29
Skąd: Walbrzych
Wysłany: 29 Kwiecień 2018   

Pewnie macie mnie już dość, ale ja nadal nie odpuszczam. Po kilkukrotnym załamaniu nerwowym i wysłaniu rowerzysty karetką na bombach do szpitala, walczę dalej.
Powoli silnik zaczyna ze mną współpracować ale... zapłon ustawiony według wszelkich opisów,czyli na rozwartych ciężarkach ale po zwolnieniu ich mogę zapomnieć o odpaleniu. Na zablokowanych w rozwarciu pali na dotyk i w miarę jeździ.Podpowie ktoś o co kaman?
Drugi problem, jeden gar grzeje się dużo bardziej niż drugi, iglice na środkowym rowku,przepustnice idealnie równo, regulacja składu też mniejwięcej podobnie.
 
 
Daro 
Majster

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Lis 2012
Posty: 255
Skąd: Trzebnica
Wysłany: 29 Kwiecień 2018   

Zapłon ustawiasz na rozchylonych ciężarkach ustawiając wcześniej wał korbowy w pozycji"P" czyli 32-36 st.przed GMP.Zwróć uwagę w jakim punkcie wypada zapłon po zwolnieniu odśrodkowego.Zwróć uwagę,czy odśrodkowy nie jest obluzowany w miejscu fabrycznego zaprasowania,bo zapłon będzie się przestawiał samoczynnie po uruchomieniu silnika.Jeśli ustawiłeś gaźniki wg.ruskiej instrukcji,to cylindry powinny się równomiernie nagrzewać.Przy regulacji gaźników niema" mniejwięcej"tylko tak jak ma być,poziomy paliwa w obu gaźnikach takie same i synchronizacja zrobiona najdokładniej jak się da(silnik pyka tak samo na lewym jak i prawym cylindrze).To jest prosty motor,ale nie należy się łudzić,że jak ruskie to wystarczy walnąć młotkiem i będzie chodził.Pytaj śmiało i bez obaw,tutaj zawsze znajdzie się ktoś ,kto Ci pomoże.
  
 
 
Jerzy 
lokalny watażka


Pomógł: 24 razy
Dołączył: 16 Paź 2013
Posty: 976
Skąd: Białystok
Wysłany: 29 Kwiecień 2018   

Sprawdź przerwę na obu wygarbieniach krzywki. Bardzo często maja różna wartość z powodu niesymetrycznej obróbki lub skrzywienia wałka rozrządu. Grzanie się to głównie przyczyna nierównomiernego zasilania cylindrów. Tu trzeba powalczyć, aby było dobrze.
_________________
https://www.youtube.com/c...uXrWIligbDk_XIg
 
 
Goli 

Dołączył: 16 Kwi 2018
Posty: 29
Skąd: Walbrzych
Wysłany: 29 Kwiecień 2018   

Dzięki za porady, znalazłem instrukcję regulacji gaźników k63t ale mam pytanie, czy może mi ktoś odpowiedzieć na pytanie czym różnią sie gaźniki k63 i k65 ponieważ kupiłem zestaw naprawczy do k65 i w tym zestawie iglica ma rowki a w k63 jest wkręcana.
 
 
Daro 
Majster

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Lis 2012
Posty: 255
Skąd: Trzebnica
Wysłany: 29 Kwiecień 2018   

Sposób regulacji jest taki sam w obu gaźnikach z tą właśnie różnicą,że w K-63 wysokość iglicy była ustalana nakrętkami.
 
 
Goli 

Dołączył: 16 Kwi 2018
Posty: 29
Skąd: Walbrzych
Wysłany: 29 Kwiecień 2018   

Czyli rozumiem że iglice z k65 mogę spokojnie zostawić?
 
 
Goli 

Dołączył: 16 Kwi 2018
Posty: 29
Skąd: Walbrzych
Wysłany: 7 Maj 2018   

Kolejne pytanie,padła mi cewka,ori,ta w czerwonej szmacie, zamontowalem maluchoską z napisem ze ma być rezystor 1,5ohm. Silnik ozyl ale chodzi jak stara K...a ,zauważyłem że na platynkach nie iskrzy a wręcz sie pali. Na starej cewce nie było nawet maleńkiej iskierki. Czy po założeniu rezystora iskrzenie ustanie?
I czy zostawić dnieproski kondensator czy też ma być od malczana?
_________________
MT 11
 
 
astride 
mitoman-gaduła


Pomógł: 6 razy
Dołączył: 24 Maj 2013
Posty: 589
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 7 Maj 2018   

Załóż od malca
_________________
Pozdrawiam,
Tomek
 
 
 
Goli 

Dołączył: 16 Kwi 2018
Posty: 29
Skąd: Walbrzych
Wysłany: 7 Maj 2018   

Jeszcze jedno pytanie,co będzie mniej awaryjne, klasyczny zapłon z cewką od malca czy montować elektronik?
_________________
MT 11
 
 
Daro 
Majster

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Lis 2012
Posty: 255
Skąd: Trzebnica
Wysłany: 8 Maj 2018   

ja szczerze polecam klasyczny z cewką 126p+moduł DIGITECH +przewody zapłonowe np.od BIS-a.Ważne żeby aparat doprowadzić do jak najlepszej sprawności .Osobiście b.zadowolony jestem z tego rozwiązania.Moi znajomi stosują zapłony elektroniczne zarówno ukraińskie ,jak i polskie i bardzo chwalą osiągi, ale są mistrzami wymiany na trasie,bo padają b.często,co zresztą ich wcale nie zraża.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Untitled document