FORUM.REDMOTORZ.EU Strona Główna FORUM.REDMOTORZ.EU


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy   KalendarzKalendarz  photoshopPhotoshop
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj    MapaMapa Forumowiczów


Poprzedni temat «» Następny temat
Silnik nowego typu BMW (R850, R110) w Dnieprze
Autor Wiadomość
sekuwawa 
Podaje Klucze

Login SKYPE: sekuwawa
Dołączył: 09 Sie 2011
Posty: 85
Skąd: Warszawa
Wysłany: 4 Lipiec 2013   

Oczywiście Monster masz rację bo z tego co udało mi się wyrwać od Perkunasa to nawet z ramy nie wiele zostaje, ale jak masz możliwości i fun z tego to czemu nie. Jeździć mam czym, rusek już drugi rok się składa więc ciśnienia zero. Robię to dla frajdy, koszty nawet jak wyjdą podobne to między tymi silnikami jest co najmniej 20 lat różnicy. Gdzieś na jakimś filmie widziałem takie silniki w jakiś replikach modeli BMW z lat 30 i nie wyglądało to jakoś strasznie więc w Dnieprze też będzie OK.
 
 
mariusz.spa 
Młodszy Mechanik

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 118
Skąd: Zawiercie
Wysłany: 4 Lipiec 2013   

Zgadzam się z tą opinią Galara bo sam do tego już dojrzałem, a skoro mowa o korzystanie z głowy to na logike po co mi 80km skoro przy 50 muszę uważać , nawet korzystając z mocy z głową to jednak z niej korzystasz a nie została ona przewidziana na ruski napęd dlatego wszyscy od czasu do czasu siedzą w garażu i reanimują skrzynie i dyfry .
 
 
Monster 
lokalny watażka


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Paź 2009
Posty: 1032
Skąd: Warszawa Ursus
Wysłany: 4 Lipiec 2013   

sekuwawa napisał/a:
Oczywiście Monster masz rację bo z tego co udało mi się wyrwać od Perkunasa to nawet z ramy nie wiele zostaje, ale jak masz możliwości i fun z tego to czemu nie. Jeździć mam czym, rusek już drugi rok się składa więc ciśnienia zero. Robię to dla frajdy, koszty nawet jak wyjdą podobne to między tymi silnikami jest co najmniej 20 lat różnicy. Gdzieś na jakimś filmie widziałem takie silniki w jakiś replikach modeli BMW z lat 30 i nie wyglądało to jakoś strasznie więc w Dnieprze też będzie OK.


Widziałem tego staruszka,piękny.Pytanko czy będziesz robił napędowca i czy dasz sobie radę bez wstecznego?Zresztą przy niskiej misce i tak byś w terenie nie poszalał..Jeśli nie,to wal cały napęd z dyfrem niemieckim,koło szprychowane od GS i hamulec będzie też z głowy.Jeśli chodzi o przełożenia to są też różne dyfry,można pokombinować.
_________________
Tomek
 
 
 
galar 
Wieszcz wodzirej


Login SKYPE: j_galar1
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2005
Posty: 3496
Skąd: W-wa Natolin
Wysłany: 4 Lipiec 2013   

Przy takich kombinacjach to chyba lepiej dołączyć
ruski kosz do bawary. Chyba będzie prościej :wink:
_________________
boxer ponad wszystko
 
 
Monster 
lokalny watażka


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Paź 2009
Posty: 1032
Skąd: Warszawa Ursus
Wysłany: 4 Lipiec 2013   

Też tak zacząłem kombinować,ale tu mowa o gruzie :wink: W tych motocyklach nie ma ramy jako takiej,główka trzyma się na silniku,przednie zawieszenie telelever jest zarąbiste,wystarczy zrobić kawałek tylnej ramy i wyrzeźbić mocowania kosza :mrgreen:

Na obrazku ładnie widać jak jest do dupy z podpięciem do ruskiej skrzyni.
_________________
Tomek
 
 
 
gumczis 
Podaje Klucze


Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 76
Skąd: Człuchów
Wysłany: 5 Lipiec 2013   

Takie pomysły to ja też miałem :mrgreen:

Miałem, bo się rozbiło o brak czasu, ale może do tego wrócę jeszcze kiedyś.

Plan był, żeby kupić policyjny r850 (mają szprychowane koła) można takiego już od 5kpln wyrwać.
Dalej tak jak Monster pisze, pokombinować z ramą i mocowaniem kosza. Psikus taki, że nie będzie wstecznego.
_________________
gumczis
 
 
 
perkunas 
mitoman-gaduła


Dołączył: 06 Sty 2005
Posty: 623
Skąd: Zgorzelec
Wysłany: 5 Lipiec 2013   

Ja jeżdżę sporo już lat i nie narzekam.I na szosie z przekładnią "dziewiątką" i w terenie z napędem. I latem i zimą.


A i myślę że z wyglądu dużo "Rusek" nie stracił.Ale to sprawa gustu.

 
 
Harcerz 
Młodszy Mechanik

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Mar 2011
Posty: 149
Skąd: wrocław
Wysłany: 18 Lipiec 2013   

http://www.youtube.com/watch?v=gStKmR3M124
http://www.bikermetric.co...el/bmw%201150rt
 
 
sekuwawa 
Podaje Klucze

Login SKYPE: sekuwawa
Dołączył: 09 Sie 2011
Posty: 85
Skąd: Warszawa
Wysłany: 3 Listopad 2013   

No i słowo ciałem się stało. Nie obiecuję, że będą szybko postępy ale w zimę zacznę sobie projektować flanszę i może poszukam wykonawców połączenia. Jak się ktoś tym już zajmował to czekam na dobre rady. Silnik R850 z milicjanta.


[ Dodano: 1 Lipiec 2014 ]
Tak jak obiecywałem robota nie idzie szybko bo to nie jest priorytetowy projekt, ale już coś jest. Silnik sprzężony, koło zamachowe zrobione. Na razie złożyłem do kupy by mieć zestaw do przeróbki ramy.




[ Dodano: 23 Lipiec 2014 ]
Zaczynam kompletować koło zamachowe i sprzęgło i nie mogę się doszukać wątku gdzie były opisywane grubości tarcz i odpowiadające im grubości przekładek. Mam jakieś luzem dwa komplety sprzęgła i muszę to ogarnąć. Podrzućcie jak to powinno być.
 
 
seku 

Login SKYPE: sekupyna
Dołączył: 08 Sie 2006
Posty: 32
Skąd: pszczyna
Wysłany: 29 Lipiec 2014   

Widzę że prace postępują. O ile dłuższy może wyjść zaprzęg ??
_________________
seku
 
 
 
galar 
Wieszcz wodzirej


Login SKYPE: j_galar1
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2005
Posty: 3496
Skąd: W-wa Natolin
Wysłany: 30 Lipiec 2014   

Tarcze sprzęgłowe klejone - przekładka 5 mm
tarcze nitowane - przekładka 3 mm
Ale to teoria bo w praktyce może być różnie. Kwestia długości kołków i wysokości
sprężyn.

A gdzie zamontujesz filtr powietrza?
_________________
boxer ponad wszystko
 
 
sekuwawa 
Podaje Klucze

Login SKYPE: sekuwawa
Dołączył: 09 Sie 2011
Posty: 85
Skąd: Warszawa
Wysłany: 30 Lipiec 2014   

Kołki będę wbijał nowe więc wiem, że muszą być wystawione 25mm. Co do filtra to będę myślał jak umieszczę silnik w ramie.

[ Dodano: 30 Lipiec 2014 ]
Te tarcze klejone czy nitowane to jakie powinny mieć nominalne grubości?
 
 
sekuwawa 
Podaje Klucze

Login SKYPE: sekuwawa
Dołączył: 09 Sie 2011
Posty: 85
Skąd: Warszawa
Wysłany: 13 Maj 2018   

Po wielu latach nie robienia niczego w temacie postanowiłem sprzedać to co do tej pory spłodziłem.

Silnik R850RT sprzęgniety ze skrzynią (flansza+koło zamachowe+obudowa skrzyni dniepr ze wstecznym), wiązka elektryczna, kolektor wydechowy, obudowa filtra powietrza, chłodnica oleju.
Cena 2500zł
tel. 668-861-22 pięć lub priv
 
 
Cubick 
Wieszcz wodzirej


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 2170
Skąd: Kwilcz
Wysłany: 14 Maj 2018   

Nie robiłeś przypadkiem flanszy w dwóch egzemplarzach? Chętnie bym odkupił.
_________________
https://get.google.com/albumarchive/106968418873159488308
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Untitled document