FORUM.REDMOTORZ.EU Strona Główna FORUM.REDMOTORZ.EU


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy   KalendarzKalendarz  photoshopPhotoshop
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj    MapaMapa Forumowiczów


Poprzedni temat «» Następny temat
Zaczynam przygodę z moja "kaśką"
Autor Wiadomość
MW-750 
lokalny watażka


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 26 Gru 2008
Posty: 959
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 16 Maj 2018   

Może źle zrozumiałeś moje trochę przydługie zdanie. Nie napisałem wcale że większa prądnica nie wejdzie do krótkiej ramy - bo wejdzie bez problemu, a nawet alternator. Chodziło mi tylko o to że jeżeli ktoś chce przerabiać/unowocześniać/tuningować/ulepszać motocykl K-750 to rama dłuższa daje większe pole do popisu bo jest więcej miejsca w niej na różne przeróbki. Taka osoba nie liczy się z utratą oryginalności czy zabytkowością. Natomiast jeżeli ktoś chce robić motocykl dolny taki jak K-750 na 100 procent oryginał - to nie powinien wkładać długiej ramy.
 
 
POLER 
Majster

Pomógł: 7 razy
Dołączył: 18 Lip 2006
Posty: 252
Skąd: Gdynia
Wysłany: 16 Maj 2018   

Jak będziesz miał krótką ramę i wstawisz skrzynię ze wstecznym to masz dosłownie 1cm luzu miedzy ramą a sprzęgiełkiem gumowym , żeby taką skrzynię wyjąć lub wymienić sprzęgiełko to musisz odunąć cały silnik do przodu(trochę roboty). W długiej ramie żeby wyjąć skrzynię lub wymienić sprzęgiełko wystarczy zdjąć dyfer a silnik zostaje na miejscu .
_________________
Piotr
 
 
Lajt87 

Dołączył: 22 Mar 2018
Posty: 49
Skąd: Nowa Sól
Wysłany: 17 Maj 2018   

Rozumiem wszystko :) jednak za krótką ramą przemawia to , że zawsze można wrócić do oryginału ... A może by tak zrobić oryginał , nie wiem , narazie jestem przed piaskowaniem wszystkiego więc wszystko jeszcze przede mną :)
 
 
andrzeja 
Wieszcz wodzirej


Pomógł: 8 razy
Dołączył: 24 Wrz 2013
Posty: 1507
Skąd: Wasilków
Wysłany: 17 Maj 2018   

Myślę z dużą dozą pewności, że jak już raz coś zrobisz to do niczego nie wrócisz. :wink: bo najzwyczajniej w świecie nie będzie Ci się chciało. To tak jak z żoną jak się zdecydowałeś to trudno trzeba brnąć dalej albo wymienić na nowszy model :lol:
Zanim coś zaczniesz robić musisz wiedzieć czego chcesz a wtedy to robić. Takie życie. :rotfl:
_________________
Andrzej.
http://utn.pl/Mungacz1
http://utn.pl/Munga-cz2
 
 
Cubick 
Wieszcz wodzirej


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 2188
Skąd: Kwilcz
Wysłany: 17 Maj 2018   

andrzeja napisał/a:
Zanim coś zaczniesz robić musisz wiedzieć czego chcesz a wtedy to robić. Takie życie. :rotfl:

O, od tego zacznij. Ramę znajdź wtedy bez skazy bo z naprawą będziesz się woził... Ram jest sporo i nie są drogie, przynajmniej do kachy. Podzwoń po handlarzach którzy sprzedają całe motocykle, na pewno mają coś na składzie. Ważna jest główka ramy(miejsca pod łożyska) i geometria (mniej więcej, nie oczekuj jakości jak w japońcu). Pozostałe sprawy - zawsze łatwo coś obciąć lub dospawać.
A z ruskiem, jak z kobietą, możesz ją zmienić ale to nic nie zmieni ;)
_________________
https://get.google.com/albumarchive/106968418873159488308
  
 
 
astride 
mitoman-gaduła


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 24 Maj 2013
Posty: 638
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 17 Maj 2018   

Cubick napisał/a:

A z ruskiem, jak z kobietą, możesz ją zmienić ale to nic nie zmieni ;)


dokładnie..tylko ilość rachunków do zapłaty ;P
_________________
Pozdrawiam,
Tomek
 
 
 
Lajt87 

Dołączył: 22 Mar 2018
Posty: 49
Skąd: Nowa Sól
Wysłany: 17 Maj 2018   

Dzwoniłem po handlarzach , wciskają ramę nowszego typu bez mocowań pod siedziska ... Temat ramy możemy jednak zamknąć ... Wrzucę foty po piaskowaniu i malowaniu . Dzięki za wszystkie bardzo dla mnie cenne podpowiedzi .
 
 
Lajt87 

Dołączył: 22 Mar 2018
Posty: 49
Skąd: Nowa Sól
Wysłany: 20 Maj 2018   

Panowie , jak radziliście sobie z starymi przewodami w błotnikach ? Za cholere wyciągnąć ich nie mogę ! Czy rozcinać " kieszeń" wyciągnąć przewody i później spawać przed malowaniem czy jak ?

 
 
andrzeja 
Wieszcz wodzirej


Pomógł: 8 razy
Dołączył: 24 Wrz 2013
Posty: 1507
Skąd: Wasilków
Wysłany: 20 Maj 2018   

Obetnij przewody przy jednej dziurze a z drugiej ciągnj. Do środka jak Ci nie idzie psiknij jakiś penetrator a przewód najlepiej przymocuj w imadło i siłą go. Wyjmij tylko o ile istnieją gumki z otworów. Jeżeli motocykl ma jeździć i tak trzeba zrobić mu nową instalację.
_________________
Andrzej.
http://utn.pl/Mungacz1
http://utn.pl/Munga-cz2
 
 
endrju 
mitoman-gaduła

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Lut 2007
Posty: 463
Skąd: Zawady
Wysłany: 20 Maj 2018   

Wytnij w cholerę to siedlisko rdzy i korozji a przewody puść na zewnątrz
_________________
https://goo.gl/5nUhjS
 
 
Lajt87 

Dołączył: 22 Mar 2018
Posty: 49
Skąd: Nowa Sól
Wysłany: 21 Maj 2018   

Jak puszczę na zewnątrz będę musiał wymyślić mocowania do nich... A jak zabezpieczacie przed malowaniem proszkowym wszystkie otwory na gumy np. Sworzni itp. ? Czy malujecie te miejsca też i gumy wchodzą na wcisk ?
 
 
andrzeja 
Wieszcz wodzirej


Pomógł: 8 razy
Dołączył: 24 Wrz 2013
Posty: 1507
Skąd: Wasilków
Wysłany: 21 Maj 2018   

Wiesz co kolego. Mam poważne obawy czy uda Ci się zrobić jakiś remont, ale...
Tam gdzie wchodzą gumy nie ma potrzeby zabezpieczać przed farbą. Powierzchnie pod sworznie możesz zabezpieczyć gumowymi korkami lub zwykłym ciasno upchanym papierem. Oczywiście każdy robi to po swojemu i ma do tego swoją teorię. Można też nic nie zabezpieczać a nadmiar farby usunąć rozwiertakiem, np. nastawnym jak go masz. Można też wyciąć koreczki z drewna, gąbki i czego tam masz. Dobrze jeżeli nie rozpuszczą się od temperatury ale to też nie jest problem. Możesz też lekko natłuścić powierzchnię ko której nie chcesz aby przywarła farba. Na powierzchnie zewnętrzne dobra jest taśma izolacyjna lub zwykła papierowa do malowania( mankamentem jest tylko to, że po malowaniu będziesz musiał rozpuszczalnikiem zmyć resztki kleju). Masz pole do inwencji i kreatywności. Możesz np. wykorzystać rurki termokurczliwe ( byle nie z klejem, bo ciężko schodzą). Po prostu czas ruszyć głową :lol: i trochę pomyśleć :rotfl: :lol:
_________________
Andrzej.
http://utn.pl/Mungacz1
http://utn.pl/Munga-cz2
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Untitled document