FORUM.REDMOTORZ.EU Strona Główna FORUM.REDMOTORZ.EU


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy   KalendarzKalendarz  photoshopPhotoshop
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj    MapaMapa Forumowiczów
Untitled document


Poprzedni temat «» Następny temat
Przełożenie dyfra
Autor Wiadomość
Goli 
Podaje Klucze

Dołączył: 16 Kwi 2018
Posty: 75
Skąd: Wałbrzych
  Wysłany: 1 Czerwiec 2018   Przełożenie dyfra

Czy istnieje możliwość rozpoznania jaki mam dyfer bez rozbierania, jakieś liczenie obrotów wałka względem koła? Ostatnio po raz pierwszy na legalu wyjechałem na ulicę i mam wrażenie, że silnik zaraz wyskoczy a moto ledwo jedzie. Sprzęgło śię nie slizga.
Druga sprawa, różnica obrotów między 3 a 4 jest minimalna czyli rozumiem że mam krótką 4?
_________________
MT 11
 
 
szable
Młodszy Mechanik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 121
Skąd: Świnoujście
Wysłany: 1 Czerwiec 2018   

to proste - dyfer 8x37 to przełożenie 37/8 czyli 4,625 - atak robi 4,625 obrotu a w tym czasie talerz robi 1 obrót

dyfer 9x35 to 35/9 czyli 3,889 - tyle obrotów musisz zrobić atakiem, żeby talerz obrótcił się o 1 obrót

dyfer 10x36 - odpowiednie 3,6 obrotu atakiem żeby talerz zrobił 1 obrót.

Najwolniejszy dyfer i odpowiedni do zaprzęgu to 8x37. Do solówki 9x35

co do trybów IV biegu - nigdy nie słyszałem żeby ktoś produkował "wolne" czwórki, nawet nie wiem do czego miałoby takie przełożenie służyć ..... Ludzie kombinują z szybkimi "czwórkami" ale w mojej opinii to sztuka dla sztuki ....
 
 
Goli 
Podaje Klucze

Dołączył: 16 Kwi 2018
Posty: 75
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 1 Czerwiec 2018   

I o taką odpowiedź mi dokładnie chodziło. Dzięki wielkie,jutro będę liczył
_________________
MT 11
 
 
Goli 
Podaje Klucze

Dołączył: 16 Kwi 2018
Posty: 75
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 4 Czerwiec 2018   

No i wszystko jasne, mam dyfer 8 :neutral:
_________________
MT 11
 
 
Contraband 
mitoman-gaduła


Dołączył: 28 Cze 2012
Posty: 331
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 5 Czerwiec 2018   

Teraz wyjadę z oczywistością ale sprawdzałeś kompresję? Ja miałem kiedyś to samo - wyjechałem na legalu i motor jeździć nie chciał. I przy okazji jaki masz kolor świec.
 
 
Goli 
Podaje Klucze

Dołączył: 16 Kwi 2018
Posty: 75
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 5 Czerwiec 2018   

Temat ciśnienia opisałem w innym wątku,w skrócie mowiac nędza,dla tego mocy się nie czepiam,ale chodziło mi o stosunek obrotów silnika do prędkości
_________________
MT 11
 
 
brzytwa 
lokalny watażka


Dołączył: 07 Sty 2005
Posty: 1156
Skąd: Piotrków Trybunalski
Wysłany: 7 Czerwiec 2018   

szable napisał/a:
co do trybów IV biegu - nigdy nie słyszałem żeby ktoś produkował "wolne" czwórki, nawet nie wiem do czego miałoby takie przełożenie służyć ..... Ludzie kombinują z szybkimi "czwórkami" ale w mojej opinii to sztuka dla sztuki ....

Robili i w KMZ i w IMZ, do sportu.
Trochę się od siebie różniły.
Np dla Urala 1-ka - 3,6; 2-ka - 2,538; 3-ka - 2,066; 4-ka - 1,7.
Dla Dniepra nie pamiętam. Ale tak po prawdzie, to szanse na Dnieprowską skrzynię z takimi przełożeniami masz małe - po prostu to taki biały kruk.
_________________
Szklanka wódki zamiast papierosa!
 
 
Goli 
Podaje Klucze

Dołączył: 16 Kwi 2018
Posty: 75
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 7 Czerwiec 2018   

Czyli skoro nie mam zamiaru tonąć zaprzęgiem w błocie i czasem poganiać solo,dyfer 9 da radę? Bo skrzyni na będę szukał :wink:
_________________
MT 11
  
 
 
astride 
mitoman-gaduła


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 24 Maj 2013
Posty: 643
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 7 Czerwiec 2018   

Goli napisał/a:
dyfer 9 da radę? Bo skrzyni na będę szukał :wink:

Da radę.
_________________
Pozdrawiam,
Tomek
 
 
 
Goli 
Podaje Klucze

Dołączył: 16 Kwi 2018
Posty: 75
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 7 Czerwiec 2018   

No to kolejne pytanie,szukać używki czy nowe też się nada? Bo z częściami z za wschodniej granicy,nic nie jest oczywiste
_________________
MT 11
 
 
kozichwost 
lokalny watażka


Pomógł: 11 razy
Dołączył: 26 Lut 2010
Posty: 1219
Skąd: Ożarów
Wysłany: 7 Czerwiec 2018   

Da radę, ale szału bez kompresji to się nie spodziewaj
_________________
CBR XX, 232, 2328, 2350, 2361 - sport, MT16
 
 
 
Monster 
lokalny watażka


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Paź 2009
Posty: 1037
Skąd: Warszawa Ursus
Wysłany: 7 Czerwiec 2018   

Goli napisał/a:
Czyli skoro nie mam zamiaru tonąć zaprzęgiem w błocie i czasem poganiać solo,dyfer 9 da radę? Bo skrzyni na będę szukał :wink:

W podobnych pagórkowatych okolicach zrobiłem odwrotny myk - na równinach 9 w koszu daje radę bez problemu,ale pod większe górki już mocno zwalniał.Po założeniu 8 byłem happy.
_________________
Tomek
 
 
 
Goli 
Podaje Klucze

Dołączył: 16 Kwi 2018
Posty: 75
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 7 Czerwiec 2018   

kozichwost napisał/a:
Da radę, ale szału bez kompresji to się nie spodziewaj

Wiem, na razie zbieram informacje, Świerzo po zakupie wydałem trochę grosza bez sensu a tylko dla tego że nie szukałem informacji tu, więc teraz wolę najpierw pytać a dopiero później kupować
_________________
MT 11
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Untitled document