FORUM.REDMOTORZ.EU Strona Główna FORUM.REDMOTORZ.EU


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy   KalendarzKalendarz  photoshopPhotoshop
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj    MapaMapa Forumowiczów
Untitled document


Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z kątem zapłonu Dniepr 650
Autor Wiadomość
waszka.t

Dołączył: 12 Cze 2017
Posty: 9
Skąd: Szczecin
Wysłany: 12 Czerwiec 2018   Problem z kątem zapłonu Dniepr 650

Cześć

Mam problem z kątem wyprzedzenia zapłonu

Mam zainstalowany moduł elektroniczny 135.3734 12B

Jeśli ustawię go na "0" to zapłon przy wolnych obrotach jest w granicy 14°
Natomiast przy max obrotach wychodzi ponad 43°

Jak ustawię na wolnych koło 8° to na maksymalnych będzie 37°
I pojawia się wtedy problem z wolnymi obrotami są niestabilne i muszę sporo podkręcać śrubę w gaźnikach

Proszę o informację jaki powinien być kąt w dnieprze w książce mam 32-36°, ale gdzieś na forum znalazłem wpis że max powinien być 40°

Kąty mierzyłem za pomocą lampy stroboskopowej i naniesionej podziałki na koło i wałek rozrządu
 
 
nagar 
lokalny watażka

Pomógł: 10 razy
Dołączył: 04 Maj 2008
Posty: 1182
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 12 Czerwiec 2018   

Przy tym zapłonie nie sugeruj się podziałką na obudowie.
Instrukcja przewiduje ustawienie mniej więcej i doregulowanie "na słuch, na zbieranie sie motocykla w czasie jazdy"

Ustaw kąt na lampę i sprawdzaj kąty zapłonu na obydwu cylindrach.
 
 
 
waszka.t

Dołączył: 12 Cze 2017
Posty: 9
Skąd: Szczecin
Wysłany: 12 Czerwiec 2018   

Ciekawa strona o problemie z zapłonem sovek

https://www.uralforum.cz/....php?f=9&t=1970

...

Tak tylko jak ustawić na wolnych 8° czy te 14°
 
 
Daro 
Majster

Pomógł: 5 razy
Dołączył: 22 Lis 2012
Posty: 272
Skąd: Trzebnica
Wysłany: 12 Czerwiec 2018   

14 na wolnych ,to dość ostro,elektroniki z reguły mają funkcję opóźniania przy rozruchu więc rozumiem że nie "odbija" przy kopaniu.Wazne jest także jakie wyprzedzenie jest w tym eksploatacyjnym zakresie obrotów.Przy silniku zaprojektowanym pod 76 oktanów zasadnym jest ustawić większe wyprzedzenie zapłonu, oczywiście z rozsądkiem i porównaniem kilku ustawień w czasie eksploatacji.Jesli chodzi o wolne obroty,to przy 14 stopniach silnik najprawdopodobniej kręci się szybciej niż przy 8 na takim samym ustawieniu gaźników.Nie wiemy też,czy wolne to 800 ,czy też np.1500.
  
 
 
waszka.t

Dołączył: 12 Cze 2017
Posty: 9
Skąd: Szczecin
Wysłany: 12 Czerwiec 2018   

Kąt wzrasta płynnie wraz ze wzrostem obrotów, sprawdziłem lampą.

Niestety nie miałem nigdy mechanicznego aparatu i nie mam porównania.

Czy ma ktoś może wykres jak powinien wyglądać wyprzedzenie kąta wraz ze wzrostem obrotów.

Czy katować go na kącie 8 stopni "wolne obroty- u mnie to minimalne równa praca i nie gaśnie na światłach "
 
 
nagar 
lokalny watażka

Pomógł: 10 razy
Dołączył: 04 Maj 2008
Posty: 1182
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 12 Czerwiec 2018   

Mniej oknatów w paliwie to mniejsze wyprzedzenie zapłonu- paliwo spala się szybciej.
Tak samo jak przy bogatszej mieszance, mieszanka uboższa spala się wolniej to trzeba wyprzedzić zapłon. ;)



Ustaw zapłon tak aby nie odbijało kopnika przy zapalaniu.
Później skorygujesz zapłon po kolorze swiecy
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Untitled document