FORUM.REDMOTORZ.EU Strona Główna FORUM.REDMOTORZ.EU


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy   KalendarzKalendarz  photoshopPhotoshop
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj    MapaMapa Forumowiczów


Poprzedni temat «» Następny temat
Odbudowa mojego K750 1968
Autor Wiadomość
Szybik 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lip 2014
Posty: 18
Skąd: Gdańsk..... prawie
Wysłany: 30 Kwiecień 2017   Odbudowa mojego K750 1968

Dzień dobry.

Właśnie rozpoczynam remont generalny K750 z 1968.
Motocykl ma być cywilem bez granatów i kanistrów.
Jedyne odstępstwa od tych roczników to lakier z palety BMW czerń wpadająca w granat, żółwiki i być może rybki.

Z zewnątrz motocykl ma wyglądać klasycznie, lecz podczas remontu chcę usprawnić wszystkie elementy mechaniczne, tak aby były trwalsze.

Liczę na Waszą pomoc jak i na krytykę - to mój pierwszy motocykl od 18 lat.

Na początek chciałbym wykonać coś na wzór inwentaryzacji.
Motocykl jest z roku 1968, numery ramy zgodne z tabliczką znamionową i papierami

Proszę o ocenę jak duży to kundel. AKTUALNIE ODPALA I NIE MA CZTERECH GAŹNIKÓW! :)

Pozdrawiam
Adam



























 
 
Szybik 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lip 2014
Posty: 18
Skąd: Gdańsk..... prawie
Wysłany: 3 Maj 2017   

Widzę, że temat nie wystartował.

Wczoraj miałem wolne popołudnie. Wszystkie domowniczki były albo w pracy, albo pod opieką babci.

Korzystając z okazji, w te pędy pobiegłem do garażu i zdemontowałem silnik wraz ze skrzynią biegów i dyferencjałem - olej w skrzyni w kolorze kawy z mlekiem, silnik cieknie z każdego możliwego miejsca. Wał kardana zaklepany na końcu. Zniszczony przegub wału kardana.
Poprzedni właściciele dokonali wielu przeróbek, aby zaadoptować czujnik stopu innego typu niż był używany w motocyklu z krótką ramą - kombinowanie z cięgłem hamulca nożnego, przespawane stopki, dźwignia hamulca nożnego zamontowana ekstremalnie wysoko.
Układ wydechowy do wyrzucenia, na pewno krzywe dwa koła - reszta do weryfikacji

Czuję, że jestem na początku dłuugiej drogi.... oby wystarczyło mi sił :)

Mam następujące (może nieco głupie dla Was) pytania:
1. Czy w krótkiej ramie istnieje możliwość demontażu samej skrzyni, czy trzeba odkręcać silnik? Takie pytanie na przyszłość
2. Czy zabierak w dyfrze na zdjęciach nadaje się do wymiany?
3. jaka powinna być długość wałka? mam 28cm, nie wiem dlaczego został tak skatowany. Nie mogłem go wyjąć z widełek
4. Czy możecie polecić kogoś od piaskowania w Trójmieście ewentualnie w promieniu 40km od Trójmiasta?
Chodzi o piaskowanie elementów blacharskich zaprzęgu
5. Czy możecie polecić kogoś od napraw blacharskich i malowania? Planuję lakier z połyskiem;)
6. Jak wyżej, ale chodzi o szkiełkowanie

Ponawiam prośbę o wskazanie elementów które nie są z Kaśki z krótką ramą

Dziękuję i pozdrawiam



Więcej zdjęć z walki tutaj K750 opis remontu
 
 
Cubick 
Wieszcz wodzirej


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 2186
Skąd: Kwilcz
Wysłany: 4 Maj 2017   

Może nie widać ale wystartował i będziemy śledzić postępy. Ja niestety nigdy nie byłem zainteresowany oryginalnością ruska więc w tym temacie nie pomogę. Jeżeli chodzi o piaskowanie, malowanie proszkowe itp. mamy kolegę motocyklistę który się tym zajmuje w Rozłazinie, jeżeli to nie za daleko, dam Ci namiar na niego. Wałki często skręcają się podczas eksploatacji i zakleszczają się na wielowypuście.
_________________
https://get.google.com/albumarchive/106968418873159488308
 
 
galar 
Wieszcz wodzirej


Login SKYPE: j_galar1
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2005
Posty: 3501
Skąd: W-wa Natolin
Wysłany: 4 Maj 2017   

Temat wałków był "wałkowany" na forum.
Są dwie długości jak się nie mylę 28 i 26,6 cm.
_________________
boxer ponad wszystko
 
 
POLER 
Majster

Pomógł: 7 razy
Dołączył: 18 Lip 2006
Posty: 248
Skąd: Gdynia
Wysłany: 7 Maj 2017   

Wydaje mi się że kolega Cubik ma rację , temat wystartował, na pewno jest wielu zaglądających do tego tematu .Cieszę się że są ludzie którym jeszcze się chce , że masz zapał do odbudowy motocykla, tylko odnośnie pytań co do oryginalności motocykla to musiałbyś przejrzeć wcześniejsze tematy odnośnie "odbudowa mojego ........" tych tematów jest w dziale technika co najmniej kilkadziesiąt.
Gratuluję wyboru , dobra baza do odbudowy, motocykl wygląda na w miarę mało skundlony.

Ad 2. ten zabierak jest jeszcze w miarę ok. , czasami lepsza stara używana część niż nówka nie śmigana ze współczesnej produkcji.
_________________
Piotr
 
 
Puzel 
mitoman-gaduła

Dołączył: 01 Wrz 2006
Posty: 443
Skąd: Słupsk
Wysłany: 5 Czerwiec 2017   

Z tym Rozłazinem to bym podchodził dosyć ostrożnie. Dałem kiedyś pare kilo drobnicy do ocynku, kilka elementów mi zgubili, na niektórych elementach ocynk w ogóle nie wyszedł (szaro-brązowa patyna) a obudowa regulatora napięcia nadawała się tylko na śmieci - wyszła jak po grubej korozji, dziurawa w kolorze ciemno szarym. Dodatkowo położyli na tyle grubą warstwę cynku że później ośki nie chciały wchodzić w koła i niektóre śruby nie chciały się wkręcać. Już lepiej wieźć do Lęborka. Zaznaczam że wszystkie elementy były przygotowane, wyczeszczone do gołego metalu, odtłuszczone.


Co do chromowania to też sceptycznie podchodzę. Elementy pojechały do odciągnięcia chromu, generalnie były w dobrym stanie. Kilka z nich wróciło jak po grubej korozji (na przykład ramka lampy od Junaka), z wżerami, z dziurami na wylot, "zjedzone" ranty. Później w innej chromowni dowiedziałem się że to przez syf w kadziach. Jak ktoś ma dużo pieniędzy ale chce mieć super efekt to polecam Galmex w gdańsku
_________________
K-750 M 1968r.
 
 
 
Szybik 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lip 2014
Posty: 18
Skąd: Gdańsk..... prawie
Wysłany: 22 Czerwiec 2017   

Krótki wpis - raport na dzień dzisiejszy

21 czerwca 2017

Motocykl został rozebrany na podstawowe podzespoły.
Zostało rozkręcić przednie zawieszenie. Rama motocykla i kosza okazuje się w bdb stanie w oryginalnym lakierze.
Do wymiany błotnik kosza. wszystkie felgi krzywe. Motocykl w 99% będzie poruszać się po asfalcie, dlatego podjąłem decyzję o zakupie prostych felg. Zastanawiam się jeszcze co dalej z bębnami - otwory montażowe na szprychy są mocno zużyte, szprychy złożone na podkładkach. Gondola wózka nadaje się do naprawy blacharskiej.
Udało się zakupić czujnik stopu montowany w tzw krótkiej ramie (szukałem od listopada), lampę tylną motocykla typu żółwik, kpl felg, nowe szprychy kpl na cały motocykl, opony firmy Kenda 3,75-19 diagonalne z bieżnikiem pasującym do weterana, dętki (grube ukraińskie), ochraniacze oraz sprawną skrzynię biegów typu "jajko"








Wszystkie fotki i pełny opis: http://ff-garage.pl/po-go...ykla-k750-1968r
 
 
świdro 
lokalny watażka


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Mar 2007
Posty: 882
Skąd: Pruszcz Gdański
Wysłany: 23 Czerwiec 2017   

Co to za gumy do obucia zakupiłeś???
_________________
<<==AVE RUS==>>
 
 
 
Szybik 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lip 2014
Posty: 18
Skąd: Gdańsk..... prawie
Wysłany: 23 Czerwiec 2017   

Kenda robi w rozmiarze 3,75 - 19.

Wykonanie jest ok, a jak z właściwościami jezdnymi? Nie wiem i pewnie szybko się nie dowiem
 
 
świdro 
lokalny watażka


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Mar 2007
Posty: 882
Skąd: Pruszcz Gdański
Wysłany: 23 Czerwiec 2017   

To dawaj jak najszybciej na asfalt i opinie wystaw!!! :D
_________________
<<==AVE RUS==>>
 
 
 
Szybik 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lip 2014
Posty: 18
Skąd: Gdańsk..... prawie
Wysłany: 14 Lipiec 2018   

Coś tam się wydłubało

Zrobione chromy w firmie w Gdańsku, czekałem 8 miesięcy, niestety prawdopodobnie idą do poprawki.... bo od leżenia w garażu zaczynają rdzewieć...

Kaśka będzie w kolorze British Racing Green RAL 6005 + podwójny złoty szparunek

Wyremontowano silnik, skrzynia biegów i dyfer. Aktualnie liżę rany finansowe a za kilka miesięcy ruszam z blacharką

  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Untitled document