FORUM.REDMOTORZ.EU Strona Główna FORUM.REDMOTORZ.EU


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy   KalendarzKalendarz  photoshopPhotoshop
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj    MapaMapa Forumowiczów
Untitled document


Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Gumiś
13 Grudzień 2010
Remont kół
Autor Wiadomość
Jerzy 
lokalny watażka


Pomógł: 25 razy
Dołączył: 16 Paź 2013
Posty: 1000
Skąd: Białystok
Wysłany: 20 Luty 2018   

Tak, musisz zwrócić na to uwagę. Między krawędzią felgi i czołem piasty, od strony zabieraka, musi być 6 mm. Nie ma znaczenia, czy koło przód czy tył. Najłatwiej kontrolować to w trakcie centrowania przy pomocy długiego płaskownika o grubości 6 mm. Kładniesz na feldze na płasko a czoło piasty ma się z nim zlicować. Rysunku w tej chwili nie mam jak umieścić.
_________________
https://www.youtube.com/c...uXrWIligbDk_XIg
 
 
darek 
Podaje Klucze


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Wrz 2016
Posty: 78
Skąd: Białystok
Wysłany: 20 Luty 2018   

dzięki za info zabieram się za centrowanie
znalazłem na koylasce rysunki techniczne ale tam nie ma podanych wymiarów
_________________
darek
 
 
Konrad 
mitoman-gaduła


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Paź 2006
Posty: 709
Skąd: Sierakowice
Wysłany: 21 Luty 2018   

Do kol. Jerzego: znalazłem Świętego Graala i kupiłem 5 sztuk w b. dobrym stanie. Cuda się jednak zdarzają- wystarczy trochę cierpliwości.
 
 
Jerzy 
lokalny watażka


Pomógł: 25 razy
Dołączył: 16 Paź 2013
Posty: 1000
Skąd: Białystok
Wysłany: 21 Luty 2018   

No to tylko mogę pogratulować. Ja takich "fabrycznych" nie spotkałem. Zawsze trzeba było piaskować, toczyć bębny, walczyć z krzywymi felgami.
_________________
https://www.youtube.com/c...uXrWIligbDk_XIg
 
 
Konrad 
mitoman-gaduła


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Paź 2006
Posty: 709
Skąd: Sierakowice
Wysłany: 21 Luty 2018   

Podejrzewam, że i mnie by się nie udało,gdyby nie stare znajomości w Irkucku i w Moskwie :roll:
 
 
Jerzy 
lokalny watażka


Pomógł: 25 razy
Dołączył: 16 Paź 2013
Posty: 1000
Skąd: Białystok
Wysłany: 21 Luty 2018   

Tak myślałem, że takie rzeczy to nie u nas tylko u źródła :mrgreen:
_________________
https://www.youtube.com/c...uXrWIligbDk_XIg
 
 
Cubick 
Wieszcz wodzirej


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 2188
Skąd: Kwilcz
Wysłany: 21 Luty 2018   

darek napisał/a:
dzięki za info zabieram się za centrowanie
znalazłem na koylasce rysunki techniczne ale tam nie ma podanych wymiarów


Jest też taka kwestia, że jeżeli przeciągniesz obręcz w którąś stronę, szprychy będą wystawały z nypla wewnątrz obręczy, a wtedy będą darły fartuch i dętkę. Ostatnio zaplotłem komplet pod urala i zwracałem uwagę na równomierne dokręcanie. Miałem farta, bo prawidłowy dystans sam się ustalił. Powodzenia!
_________________
https://get.google.com/albumarchive/106968418873159488308
 
 
darek 
Podaje Klucze


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Wrz 2016
Posty: 78
Skąd: Białystok
Wysłany: 22 Luty 2018   

dzięki za pomoc
koło wycentrowałem ,wyszło całkiem niezle niestety nowa rosyjska obręcz ma wadę w miejscu łączenia obręczy na spawie ma bicie niestety tej wady fabrycznej już nie poprawię więc zostanie tak jak jest
co do przesunięcia u mnie wyszło 5mm
_________________
darek
 
 
Jerzy 
lokalny watażka


Pomógł: 25 razy
Dołączył: 16 Paź 2013
Posty: 1000
Skąd: Białystok
Wysłany: 22 Luty 2018   

Wada typowa dla oryginalnych felg. Przy remoncie kół lepiej zainwestować w te dostępne na alle... produkcji chińskiej lub krajowej. Przynajmniej pod względem wykonania są lepsze niż te wielokątne odzyskane z motocykli. Co do przesunięcia to trzeba koło po prostu przymierzyć do ramy. Te niekoniecznie trzymają geometrię, a i wymiary różnych tulejek i dystansów mogą być inne niż fabryczne. Grunt by koło stało w osi bo inaczej będziesz miał dwuślad.
_________________
https://www.youtube.com/c...uXrWIligbDk_XIg
 
 
Cubick 
Wieszcz wodzirej


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 2188
Skąd: Kwilcz
Wysłany: 22 Luty 2018   

Bicie osiowe/promieniowe w granicach 2-3mm można uznać za sukces :)
_________________
https://get.google.com/albumarchive/106968418873159488308
 
 
Jaca72 

Dołączył: 14 Lip 2018
Posty: 5
Skąd: Piła
Wysłany: 2 Sierpień 2018   

Pytanie odnośnie dekla koła w wózku bocznym. Chodzi mi o dekiel zaślepiajacy wnękę do szczęk hamulcowych w piaście, czy do półbębna i do falban jest taki sam?
_________________
Bo ja jeździć chce!!!
 
 
Hardy 

Dołączył: 26 Lip 2018
Posty: 9
Skąd: Szczecin / Caselow
Wysłany: 6 Sierpień 2018   

Odświeżam temat remontu kół. Przeczytałem wszystkie 18 stron Waszych opisów i na część pytań znalazłem odpowiedź. Kilka problemów jednak mam.
Do remontu mam wszystkie 4 "falbany" w Uralu. Mają cholerne bicie na boki.
Chcę to zrobić raz a porządnie. Na alle... widziałem kilka różnych zestawów naprawczych. ( same tulejki i dystans, tulejki, simmering, łożyska, z wkrętką i bez niej, w kompletach i na sztuki...
Testowaliście je? Któryś jest coś wart a jakiś trzeba omijać?
Może ktoś polecić jakąś ofertę lub sklep?
Czy może ktoś z Was podesłać mi rysunek lub zdjęcia / film jak to wszystko ma być poskładane?
Gdzie jaka tulejka , jest długa i krótka?
W którą stronę założyć podkłądkę / dystans ( ten co wygląda jak miseczka ).
Jak dociągać te łożyska?
Jak demontujecie stare łożyska i wkładacie nowe?
Ruski sprzęt wytrzyma ruskie metody (czytaj młotek i wybijak). Czy specjalne ściągacze, praski itp?
Łożyska schładzacie a falbany grzejecie przy montażu?
Podzielcie się doświadczeniem co bym na nowo koła nie musiał odkrywać.
Piszecie też o jakiś nowych, chińskich kołach dostępnych na rynku. Jakoś ich nie namierzyłem. Gzie są dostępne i czy warte wydanej kasy a może są z gównolitu i nie warto inwestować?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Untitled document