FORUM.REDMOTORZ.EU Strona Główna FORUM.REDMOTORZ.EU


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy   KalendarzKalendarz  photoshopPhotoshop
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj    MapaMapa Forumowiczów
Untitled document


Poprzedni temat «» Następny temat
Skrzynia Dniepr ze wstecznym- wyje
Autor Wiadomość
Fido 


Dołączył: 03 Lut 2012
Posty: 35
Skąd: ULH
Wysłany: 29 Lipiec 2018   Skrzynia Dniepr ze wstecznym- wyje

Nie wiem czy temat był poruszany ale mam problem.

Skrzynia Dniepr ze wstecznym.
Szybka III i IV zamówiona u Yurko tu na forum.
Zamontowałem i zacząłem jeździć.
Wszystko ładnie pięknie ale po 400 km jazdy niestety skrzynia wyje jak wściekła.
Najgorzej jest na tym III i IV biegu podczas popuszczania gazu, tzn hamowanie silnikiem.
Wyje że wstyd jeździć.

Dodam jeszcze jedną rzecz.
Wałek główny skrzyni w miejscu gdzie siedzą tryby III i IV biegu miałem dość sporo zużyty więc założyłem inny.z drugiej skrzyni.
Tyle że zębatki biegu I i II wałka głównego były w gorszym stanie niż na poprzednim.
Łożyska w obu wałkach ok, przed wymianą przyszybszonych biegów i wałka głównego aż tak głośno skrzynia nie wyła.

I teraz pytanie co wyje.
1. Szybka III i IV ?
2. Zużyte zębatki biegu I i II na wałku głównym ?
3. Łożyska ?
 
 
astride 
mitoman-gaduła


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 24 Maj 2013
Posty: 649
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 30 Lipiec 2018   

Nie mam wykształcenia technicznego ale za to posiadam wałek wxmocniony od Yurko i wspomniane tryby ( nie zębatki ;) ) biegu 3i4.
Mogę więc trochę podedukować ;) U mnie cisza, nigdy skrzynia tak cicho nie pracowała.Wspomniałeś o innym wałku sprzęgłowym. Pewnie coś z zazębieniem prawidłowym. Na marginesie: dobrze pamiętam że to Zapek?
_________________
Pozdrawiam,
Tomek
 
 
 
Jerzy 
lokalny watażka


Pomógł: 25 razy
Dołączył: 16 Paź 2013
Posty: 1000
Skąd: Białystok
Wysłany: 30 Lipiec 2018   

Wyją zęby kół, których to jednoznacznie nie powiem. Najprawdopodobniej tych bardziej zużytych, ale i te "szybsze" też mogą. Na głośność skrzyni mają wpływ głównie: stan powierzchni współpracujących kół zębatych, luzy międzyzębne, wielkość modułów poszczególnych kół (te z małym modułem mają cieńsze zęby, które siłą rzeczy mocniej hałasują), rodzaj materiału i obróbki cieplnej, luzy w łożyskowaniu, ew. luzy między wałkami a kołami. Oczywiście łożyska też mogą wyć, ale zwykle bardzo szybko kończy się to stanięciem łożyska. Ponieważ w tej skrzyni koła osadzone są na stałe, to ten ostatni powód ma najmniejsze znaczenie. Generalnie skrzynie z prostymi zębami mają większą głośność od tych, w których zastosowano zęby skośne. Czy w twojej skrzyni da się coś poprawić? Być może, ale wymagało by to szukania lub dorobienia wszystkich kół z identyczną jakością. Problem wycia skrzyni jest bardzo dobrze znany w przypadku Zundappa KS750, gdzie jest głośno, bardzo głośno albo beznadziejnie głośno. Nawet jak wsadzi się wszystkie nowe tryby to nie zawsze pomaga.
_________________
https://www.youtube.com/c...uXrWIligbDk_XIg
 
 
Fido 


Dołączył: 03 Lut 2012
Posty: 35
Skąd: ULH
Wysłany: 30 Lipiec 2018   

astride napisał/a:
. Na marginesie: dobrze pamiętam że to Zapek?

Tak, to Zapek.
W końcu nabrał prędkości.
Szybka czwórka + przekładnia 1do 1,5 robi robotę. :mrgreen:

Jeśli nikt nie zgłaszał reklamacji na yurkowe szybkie trójki i czwórki to winą wycia zapewne są tryby biegu I i II wałka głównego z innej skrzyni.
Żałuję że go tam wsadziłem.
No nic, pozostaje zamówić nowy wałek i to jak najszybciej.
Tryby I i II na wałku zdawczym są prawie nowe więc nowy wałek główny + komplet nowych łożysk powinien wyciszyć całość.


Tak to u mnie wygląda w całości.

  
 
 
Fido 


Dołączył: 03 Lut 2012
Posty: 35
Skąd: ULH
Wysłany: 7 Sierpień 2018   

Wałek główny wymieniony + nowe nie używane tryby I i II biegu + nowe łozyska na obu wałkach.
Trochę mniej wyje ale nadal wyje ta szybka III i IV
Szczególnie przy odpuszczeniu gazu.
Cóż, trudno.
Yurko, jak wypuścisz serię przyspieszonych biegów na kołach skośnych to z chęcią przetestuję.

Mam takową przekładnię która składa się z 3 kół zębatych skośnych i cichutka że zapomniałem o jej istnieniu.
 
 
nagar 
lokalny watażka

Pomógł: 10 razy
Dołączył: 04 Maj 2008
Posty: 1185
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 7 Sierpień 2018   

Spawałeś skrzynię ?
 
 
 
Fido 


Dołączył: 03 Lut 2012
Posty: 35
Skąd: ULH
Wysłany: 8 Sierpień 2018   

Co spawałem ???
 
 
nagar 
lokalny watażka

Pomógł: 10 razy
Dołączył: 04 Maj 2008
Posty: 1185
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 8 Sierpień 2018   

Czy spawałeś obudowy tej skrzyni biegów co wyje ?
 
 
 
Dawid1981 
Majster

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Lut 2012
Posty: 251
Skąd: Śląsk
Wysłany: 8 Sierpień 2018   

Fido napisał/a:
Wałek główny wymieniony + nowe nie używane tryby I i II biegu + nowe łozyska na obu wałkach.
Trochę mniej wyje ale nadal wyje ta szybka III i IV
Szczególnie przy odpuszczeniu gazu.
Cóż, trudno.
Yurko, jak wypuścisz serię przyspieszonych biegów na kołach skośnych to z chęcią przetestuję.

Mam takową przekładnię która składa się z 3 kół zębatych skośnych i cichutka że zapomniałem o jej istnieniu.


Wystarczy że wymienisz jeden tryb i już wyje często:))). Kiedys na używana choinkę dałem wszystkie nowe tryba i wyło sobie hehehe ale co tysiąc km było ciszej a po 7 tys juz super :) .
Poprostu w ruskach koła żebate nie są szlifowane i same się muszą dopasować.A jedno miałem takie że w jednym punkcie miało ze 4 zeby zle wykonane co nie było widoczne gołym okiem i wycięło mi 4 bieg na choince bo to trybo miało z 68 HRC i odpadły dwa zęby hahaha.
_________________
Wszystko co się kręci :)
 
 
Fido 


Dołączył: 03 Lut 2012
Posty: 35
Skąd: ULH
Wysłany: 9 Sierpień 2018   

Nagar, nie spawałem skrzyni.

Albo się ułoży albo nie.
Wkurzający jest ten jęk.
 
 
Dawid1981 
Majster

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Lut 2012
Posty: 251
Skąd: Śląsk
Wysłany: 10 Sierpień 2018   

Fido napisał/a:
Nagar, nie spawałem skrzyni.

Albo się ułoży albo nie.
Wkurzający jest ten jęk.

Wyjedz na trase i pospawaj manete z 200km :) ))) .Wystarczy ze dociśnie ząb do zęba zbyt mocno po złożeniu i będzie wyło max :)
A jak poskładałeś skrzynie to po złożeniu obracała się lekko palcami czy musiałeś użyć czegoś mocniejszego hahah ???
_________________
Wszystko co się kręci :)
 
 
Fido 


Dołączył: 03 Lut 2012
Posty: 35
Skąd: ULH
Wysłany: 10 Sierpień 2018   

Dawid, wałki dystansowałem i po dokręceniu dekla tylnego wałki obracały się lekko w palcach, bez luzu osiowego.
Jak pisałem jęk jest najbardziej dokuczliwy przy odpuszczeniu gazu.
Przy zwykłej III i IV skrzynia była o wiele cichsza.
Zrobiłem już 500 km po złożeniu i zero poprawy.
Dodam,że gdy olej jest zimny skrzynia pracuje cicho.
Może zły olej dobrałem ???
GL 5 90/140
 
 
nagar 
lokalny watażka

Pomógł: 10 razy
Dołączył: 04 Maj 2008
Posty: 1185
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 10 Sierpień 2018   

W takim razie spróbuj zalać olej najrzadszy może syntetyczny.Zostawiłeś luz pomiędzy kołami zębatymi a synchronizatorami ?
 
 
 
Daro 
Majster

Pomógł: 5 razy
Dołączył: 22 Lis 2012
Posty: 273
Skąd: Trzebnica
Wysłany: 10 Sierpień 2018   

Nie wiem,czy dobrze zrozumiałem,że masz dodatkową przekładnię przyspieszająca w ukł.napędowym?
 
 
Dawid1981 
Majster

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Lut 2012
Posty: 251
Skąd: Śląsk
Wysłany: 10 Sierpień 2018   

Fido napisał/a:
Dawid, wałki dystansowałem i po dokręceniu dekla tylnego wałki obracały się lekko w palcach, bez luzu osiowego.
Jak pisałem jęk jest najbardziej dokuczliwy przy odpuszczeniu gazu.
Przy zwykłej III i IV skrzynia była o wiele cichsza.
Zrobiłem już 500 km po złożeniu i zero poprawy.
Dodam,że gdy olej jest zimny skrzynia pracuje cicho.
Może zły olej dobrałem ???
GL 5 90/140


Zalej motulem 75 W 140 pełny syntetyk .Ja już dawno nie smigam na olejach mineralnych bo lożyska siadały przy wiekszych predkościach.Ale ogólnie wątpie że to wyciszy jakoś nadzwyczajnie hahha.A w motocyklach nie ma synchronizatorów :) )) .

https://allegro.pl/motul-gear-competition-ls-75w140-1l-i7456782914.html
_________________
Wszystko co się kręci :)
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Untitled document