FORUM.REDMOTORZ.EU Strona Główna FORUM.REDMOTORZ.EU


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy   KalendarzKalendarz  photoshopPhotoshop
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj    MapaMapa Forumowiczów


Poprzedni temat «» Następny temat
Zawieszenie przednie dniepr
Autor Wiadomość
deadamf 
Podaje Klucze

Dołączył: 12 Mar 2012
Posty: 81
Skąd: Skwierzyna
Wysłany: 19 Kwiecień 2012   

Cześć.
Tak sobie pomyślałem, że napisze w tym temacie o wszystkim i nic :)
A mianowicie chodzi o mojego Dniepra, ja nowy posiadacz cały czas się uczę i cały czas ruska technika zaskakuje mnie swoją nie dokładnością.
Kupiłem całe przednie zawieszenie do dniepra nowe, w sensie zapłaciłem jak za nowe ale czy nowe to bym się kłucie :(
Udało mi się wczoraj to wszystko skręcić, wreszcie po 3 tygodniach motocykl stanął na wszystkich kołach :D zadowolenie trwało chwile jak lagi lekko się schowały i zaklinowały w rurze tej która trzyma lampę :( nie chce odbić i nie działa :(
Lagi proste(dzisiaj jeszcze się upewnię), ta rura co trzyma lampę tylko nie jest okrągła, a jajowata bo musiałem założyć starą, bo nowa nie pasuje bez przeróbek. Ja sam myślę, że to przez tą rurę w sumie mam taką nadzieje, bo to wiem już jak naprawić :) ale boje się, że to coś gorszego :(
Pytanie moje jak sprawdzić lagi czy są sprawne, jak będę je miał wyciągnięte ? Z jednego wylałem jakąś dziwną maź, w drugim nic nie było, tuleje tą czarną i mosiężną trzeba było dokręcić i chwycić na spaw bo gwint nie trzymał. Naciskając z góry na lagę lekko się chowa i wychodzi w sumie dość lekko ale nie dużo jakieś około 5 cm, ile ma się chować ? pamiętam, że w jednym jak mocniej na niego nacisnąłem to schował się w sumie tak samo ale nie odbił ;(
Tak pytam bo szukam problemu wszędzie, nie chce się narobić ze składaniem jak przyczyna będzie siedzieć w samych lagach.
_________________
--
Pozdrawiam
Deadamf
 
 
Bąq 
lokalny watażka


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 26 Wrz 2008
Posty: 1328
Skąd: Gdynia
Wysłany: 19 Kwiecień 2012   

Trudno mi to zobaczyć w wyobrażić, ale jak jest jakiś problem z chowaniem i nieodbijaniem, to może sprężyny masz popękane, w lagach powinieneś mieć ok 150ml oleju. Chodzi Ci o to że dolne golenie chowają się w chorągiewkach trzymających lampę i nie wychodzą...? Rozbieraj i patrz co tam siedzi. Tu masz ładny schemat jak to powinno wyglądać:
 
 
 
deadamf 
Podaje Klucze

Dołączył: 12 Mar 2012
Posty: 81
Skąd: Skwierzyna
Wysłany: 19 Kwiecień 2012   

Cześć.
Dzięki za szybką odpowiedz :) Problem częściowo rozwiązany, oto wnioski.
Zawieszenie niby nowe jest dość ciasno spasowane trzeba trochę po dziurach pojeździć żeby się wyrobiło i widać, że odbija ale dopiero jak się bardziej dociśnie, wygląda na to, że sprężyny są słabe zbyt miękkie i nie dają rady odbić. Trochę tam obciera o blachy ale powinno być dobrze tutaj parę fotek.

Tak jak stoji na tym zdjęciu tu siłowo ani w jedną ani w drugą, jednak jak się jeździ po dziurach widać że pracuje.



_________________
--
Pozdrawiam
Deadamf
 
 
Cubick 
Wieszcz wodzirej


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 2188
Skąd: Kwilcz
Wysłany: 19 Kwiecień 2012   

Ktoś na forum miał już taki problem. Potem napisał że brutalnie pojeździł po oranym w poprzek bruzd czy coś takiego i zawieszenie "naprawiło się". Wiem że brzmi jak żart ale to ruskie więc wszystko możliwe.
_________________
https://get.google.com/albumarchive/106968418873159488308
 
 
Cezar 
Wieszcz wodzirej


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Sty 2008
Posty: 3251
Skąd: Warszawa-Sadyba
Wysłany: 20 Kwiecień 2012   

Ja dorabiałem sprężyny w przednich lagach stare były za miękkie. Po montażu musiałem pojechać w pole ( przy -5) aby się ułożyły sprężyny. Żadnych obtarć nie miałem. Teraz jest git.
_________________
BMW-Boxer Może Więcej
Vivere militarie est!
 
 
MW-750 
lokalny watażka


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 26 Gru 2008
Posty: 959
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 20 Kwiecień 2012   

Czasami rura lagi jest lekko skrzywiona i w jakiejś pozycji ciężko chodzi lub się zacina. Jeżeli laga i szklanka są z tego samego kompletu i wcześniej pracowały poprawnie to trzeba lagę w szklance czasami obrócić o ileś stopni do pozycji jak była poprzednio i będzie chodzić (spotkałem się już nie raz z takimi przypadkami). Czasami też przy przy skręcaniu uszczelniaczy na szklance można coś źle złożyć (kolejność lub złe ułożenie części) i za mocno ścisnąć nakrętkę.
 
 
deadamf 
Podaje Klucze

Dołączył: 12 Mar 2012
Posty: 81
Skąd: Skwierzyna
Wysłany: 21 Kwiecień 2012   

Cześć
Zawieszenie kupiłem całe nowe od Kokotów i nie rozbierałem lag co było chyba błędem. Dokręciliśmy tylko te metalowe czarne tuleje i mosiężną nakrętkę z filcem, uzupełniłem olej i tyle.
Po wczorajszej jeździe widzę, że zawieszenie nie idzie dalej w dół, pracuje na paru cm i to dość twardo, ale coś pracuje, po jakiś tam dziurach jeździłem myśląc, że się rozrusza, ale chyba dziury były za małe :> ono po prostu nie chce pójść niżej.

Lagi niby proste bo nowe, nic nie było wymieniane czy regenerowane, ale w sumie też nie wiem co dostałem bo lewa laga różniła się od prawej tym, że jedna nie miała oleju a druga miała jakieś rdzawe błoto i sprężyna była pordzewiała.
_________________
--
Pozdrawiam
Deadamf
 
 
marek_k-750 
Majster

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Cze 2010
Posty: 292
Skąd: uniemyśl
Wysłany: 21 Kwiecień 2012   

Najlepiej było by chyba rozebrać całe przednie zawieszenie i je wymyć nalać odpowiednią ilość oleju i poskładać jeszcze raz. Jeśli mówisz że w środku jest jakaś rdzawa maż to szkoda zawieszenia. W środku mogą być jakieś opiłki itp. Które uszkodzą/porysują lagę. I zaraz olej będzie wyciekał. Według mnie szkoda kasy. Zdemontuj rozbierz wszystko wyczyść poskładaj. Chociaż można będzie spać spokojnie i nie martwić się że nagle coś się stanie na trasie:)
 
 
 
Bąq 
lokalny watażka


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 26 Wrz 2008
Posty: 1328
Skąd: Gdynia
Wysłany: 21 Kwiecień 2012   

deadamf napisał/a:


Lagi niby proste bo nowe, nic nie było wymieniane czy regenerowane...


Nie wiem czy to akurat jest atut ;)
 
 
 
viper801 

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Gru 2010
Posty: 29
Skąd: rzeszów
Wysłany: 25 Kwiecień 2012   

Powiem tak miałem podobnie tylko ja rozebrałem całe dałem nowe tuleje uszczelniacze i niechciało sie zabardzo chowac ale własnie pojezdziłem chwile po terenie i ono sie rozpracowalo bo tuleje były widocznie zbyt pasliwe i sie ułożyło i jest git takze narazie tak spróbuj.
 
 
deadamf 
Podaje Klucze

Dołączył: 12 Mar 2012
Posty: 81
Skąd: Skwierzyna
Wysłany: 25 Kwiecień 2012   

Cześć.
Tak właśnie na razie robię, bo nie mam czasu nawet tego rozkręcić, a widzę że jak trochę pojeździłem to jest trochę lepiej i po polnych drogach jedzie się lepiej niż na starych lagach. Jednak jak motocykl stoi a ja napieram z góry to zawieszenie nie chowa się płynnie do dołu, tylko jest na tyle twarde że może z 2 cm pójdzie i wróci, po dziurach chowa się bardziej.
_________________
--
Pozdrawiam
Deadamf
 
 
tom_mt12 

Dołączył: 21 Cze 2008
Posty: 23
Skąd: Kraków
Wysłany: 7 Lipiec 2012   

Witam

Podepnę się pod temat :-)

Składam własnie zawieszenie dnieprowe i nie wiem po co jest o-ring w zestawie naprawczym? Jak je rozbierałem to czegoś takiego nie było!

Dla uściślenia, w zestawie naprawczym jaki kupiłem było:
- coś jakby simmering ze sprężynką (2 szt)
- podkładka metalowa (2 szt)
- filcowa "tulejka" (2 szt)
- oring gumowy (2 szt) - i tego własnie wcześniej nie miałem rozbierając zawieszenie.

Studiowałem dokumentację, ale nie widzę czegoś takiego na rysunkach.

Z góry dzięki za pomoc !

Pozdrawiam

Tomek
 
 
 
MW-750 
lokalny watażka


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 26 Gru 2008
Posty: 959
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 7 Lipiec 2012   

Do uszczelniania między szklanką nakręcaną na lagę a lagą. Rzadko kto to zakłada. Ja wolę posmarować gwint lagi silikonem i na to nakręcać szklankę niż babrać się z równym założeniem oringa i zastanawiać się później czy będzie puszczać czy nie.
 
 
Krzycho 
Majster


Dołączył: 24 Lip 2012
Posty: 213
Skąd: Łoś
Wysłany: 29 Październik 2012   

podepnę się pod temat propos szklanek - po rozbiorze zawieszenia przedniego zorientowałem się,że szklanki są są odmiennej wysokości - to taka ruska precyzja czy może jedna jest od kachy a druga adaptowana np od dniepra ?? i teraz pytanie,przycinać czy kłaść tak jak jest ?? nie wiem bowiem czy ma to jakiś wpływ na pracę zawieszenia...
_________________
Jestem za młody na Heroda.
 
 
sniper_bob 
mitoman-gaduła


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Cze 2012
Posty: 536
Skąd: opolskie
Wysłany: 3 Listopad 2012   

a czy te sprężyny maja jakąś regulację?? bo u mnie też coś opornie odbija stojąc w miejscu z naciśniętym przednim hamulcem ani rusz...
a ten amortyzator skrętu jak działa i jaka jest jego funkcja??
powinien być na max dokręcony czy jak??
_________________
Lewa w górę
www.youtube.com/channel/U...w_as=subscriber
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Untitled document