FORUM.REDMOTORZ.EU Strona Główna FORUM.REDMOTORZ.EU


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy   KalendarzKalendarz  photoshopPhotoshop
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj    MapaMapa Forumowiczów


Poprzedni temat «» Następny temat
Ruskie awarie w trasie
Autor Wiadomość
czarny
lokalny watażka


Dołączył: 23 Gru 2004
Posty: 1287
Skąd: Wrocław
Wysłany: 25 Styczeń 2005   Ruskie awarie w trasie

Mam taki pomysł żeby każdy opisał co mu się zrypło w trasie - chodzi mi o dalsze trasy - może to w przyszłości uchronić kolegów przed podobnymi przygodami.
Opisze swoje awarie:
- trasa Wrocław - Świnoujście - urwana ośka alternatora - powrót na szczęście w 2 bryki i zamiana akumulatorami po drodze.

- Trasa Wrocek Szczecin - wytarcie się prowadnic zaworowych (prowadnice żeliwne i zły materiał dany przez zakład szlifierski) - naprawa głowicy w szczecińskim zakładzie - zamiast zabawy na zlocie :evil:

- trasa Niemcza - Kluczbork (Piotrków Trybunalski) - dziura w tłoku - prawdopodobna przyczyna 3 miesięczna jazda ze zbyt wczesnym zapłonem - powrót na 1,5 cylindra - ale jechał :lol: (tylko spalił ze 2 litry oleju)

- Awaria u mojego ojca - trasa przez góry - wystrzelone kolanku wydechu i podbicie motoru na zakręcie (na kolanku) - złamane dwa zebra i obojczyk

- Na pocieszenie powiem że w te wakacje zrobiłem trasę Wrocław - Praga - bez żadnej awarii.

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez Cezar 18 Sierpień 2012, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
gogzo
Młodszy Mechanik

Dołączył: 06 Sty 2005
Posty: 102
Skąd: Oława, Preston
Wysłany: 26 Styczeń 2005   

trasa Wrocław-Krakow odcinek betonowki (2km) urwal sie delikatnie kabelek od regulatora (przeoczenie) :D - wynik jazda po A4 w pelnej nocy bez swiatel za TIRem :D masakra
_________________
K-750, Dnepr
 
 
 
czarny
lokalny watażka


Dołączył: 23 Gru 2004
Posty: 1287
Skąd: Wrocław
Wysłany: 26 Styczeń 2005   

Kurde rzeczywiście miałem raz to samo (kabelek z regulatora) - z Piły wracałem na akumulatorze od żuka

ps. zapomniałem wcześniej dodać że prowadnice od tamtego wyjazdu dorabiam wyłącznie z BA1032 - i działa (nie polecam stosować uszczelniaczy - które często zakłady szlifierskie chcą wstawiać)
Ostatnio zmieniony przez Cezar 18 Sierpień 2012, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
MacBrus 
Młodszy Mechanik


Dołączył: 06 Sty 2005
Posty: 142
Skąd: Kajetany
Wysłany: 26 Styczeń 2005   

Trasa 2 lata temu na zlot zimowy do Giżycka i spowrotem (-12 stopni non stop) Wynik popekane spręzyny zaworowe i rozbite osadzenie koła zębatego od rozrządu:( Ale sprzęt zrobił 600km tylko strasznie głośno pracowały klawiaturki od rozrządu no i zapłon mechaniczny był nieustawialny :evil:
_________________
MacBrus
BMW R1100GS 1996
JUNAK B20 1961
SHL M17 Gazela 1969
WSK 175 W2 S1 SPORT 1975
WSK MO6B3 1978
TOYOTA CORONA MARK II COUPE 1975
 
 
 
Korba
[Użytkownik został usunięty.]

Wysłany: 26 Styczeń 2005   

Nooo, moja awaria za to mo?e niezbyt daleko od domu, ale za to powazna. Ale jednak zbyt daleko ?eby pcha?. 40 km od chaty, rokr?ci?a si? lub pek?a jedna ze srub trzymaj?cych obie cz??ci korbowodu, w wyniku czego korbow???d zlaz? z wa?u, panewki wypad?y, lata? sobie tam kilka chwil, zrobi? w silniku totalna demolk?. Remontowac silnika sie nie op?aca?o, naby?em drugi, ca?y, lepszy. Jak b?dzie mozna, to zamieszcze fotk?. Jak ktos ma foty awarii, to moznaby dzia? odpowiedni stworzy?, gdy juz b?dzie gdzie, a mam nadziej?, ?e b?dzie
 
 
czarny
lokalny watażka


Dołączył: 23 Gru 2004
Posty: 1287
Skąd: Wrocław
Wysłany: 28 Styczeń 2005   

Korba - ale na te Twoja awarie to chyba nie ma lekarstwa - chyba ze zapinki w srubach korbowodow. Ciekawi mnie czy miales je.
 
 
jln 
mitoman-gaduła


Login SKYPE: jacek_w77
Dołączył: 07 Sty 2005
Posty: 312
Skąd: Tułowice
Wysłany: 28 Styczeń 2005   

Mniej inwazyjn? metod? zabezpieczenia ?rub korbowodowych jest zastosowanie kleju Loctite 620. Wytrzymuje do 200st C, a si?a potrzebna do odkr?cenia np. dla M10 to oko?o 2,3KGm. ten typ zabezpieczenia poleca np. firma Cessna do swoich silnik???w lotniczych.
_________________
"made in charaszo", czyli pasowanie lekko wpadane, albo mocno wbijane.
 
 
Pipcyk
[Użytkownik został usunięty.]

Wysłany: 28 Styczeń 2005   

U mnie awarie by?y r????ne.
Najcz?stsz? by?y awarie alternatora, wyko?czy?em trzy wirniki w kt???rych p?ka? drut i zostawa?em bez ?adowania. A? w ko?cu poszed?em po rozum do g?owy i wykona?em wirnik z porz?dnego drutu DNE i problem znikn?? raz na zawsze.
Raz rozkr?ci?o mi sie ko?o zamachowe.
Za to z jednym silnikiem po remoncie na ruskich cz??ciach by?y same cyrki. Co jaki? czas po ostygni?ciu traci? szczelno?? ;)
Po prostu sycza? przy g?owicy ;) i prycha? spalinami.
Dokr?ca?em to kilka razy i kupa.
Okaza?o si? ?e tuleja ?eliwna przesuwa?a si? wzgl?dem cylindra.
Poza tym zdeformowa?a sie jeszcze i silnik spo?ywa? potworne ilo?ci oleju.
Dlatego w?a?nie nie zrobi? ju? nigdy remontu dniepra na ruskich t?okach i cylindrach.
Bo to po prostu nie ma sensu. To loteria , b?dzie hula? albo nie
 
 
Pipcyk
[Użytkownik został usunięty.]

Wysłany: 28 Styczeń 2005   

Zapomnia?em jeszcze o jednym.
Po ostrej je?dzie zaprz?giem uby?y dwa z?by w kole talerzowym przek?adni g????wnej ;)
 
 
rocker71
[Użytkownik został usunięty.]

Wysłany: 28 Styczeń 2005   

A mi się na przykład skończyły się panewki na wale, w sumie na niedalekiej, bo ok. 50-cio kilometrowej trasie, ale to w sumie nic wyszukanego :-)
 
 
MacBrus 
Młodszy Mechanik


Dołączył: 06 Sty 2005
Posty: 142
Skąd: Kajetany
Wysłany: 2 Luty 2005   

Przypomnia?o mi si? ?e ostatnio czyli sierpie? 2004 jak wraca?em ze zlotu w Gi?ycku to w po?owie drogi do Warszawy motocykl dziwnie si? zacz?? zachowywa? przy wyprzedzaniu i i og???lnie przy zakretach.Jak dojecha?em okaza?o si? ?e wszystkie szprychy na tylnim kole sa poluzowane i to mocno :twisted: :twisted: luz na szprychach by? prawie 1 cm.
_________________
MacBrus
BMW R1100GS 1996
JUNAK B20 1961
SHL M17 Gazela 1969
WSK 175 W2 S1 SPORT 1975
WSK MO6B3 1978
TOYOTA CORONA MARK II COUPE 1975
 
 
 
KOKI
[Użytkownik został usunięty.]

Wysłany: 12 Luty 2005   

A naprzyk?ad sobie jade Dnieproz? mam do domu jakie? 60km i furka zaczyna kicha? na jeden gar prycha? cuda jakie?. Walka trwa?a jak?? chwil? wreszcie odkr?cam dekiel od zawor???w a laska wygl?da jak spr??ynka! Prostowanko kamieniem zalecza?a spraw? co jaki? czas ale potem porzyczy?em patent i dopasowa?em wszystkie laski od garbusa! Teraz mam dolniaka i ?wi?ty spokuj! :idea:
 
 
gsxs
[Użytkownik został usunięty.]

Wysłany: 21 Luty 2005   

No wy to potraficie nastroić pozytywnie !!!!!!! mam rosję od niedawna i włos mi sie zjeżył po przeczytaniu waszych wspomnień, a takie miałem pozytywne myślenie, dzięki ,dzięki
 
 
gogzo
Młodszy Mechanik

Dołączył: 06 Sty 2005
Posty: 102
Skąd: Oława, Preston
Wysłany: 21 Luty 2005   

no to panie przyzwyczajaj sie na rozne niespodzianki w trasie. nigdy nie wiesz gdzie co i kiedy w moto ci sie skonczy :D
_________________
K-750, Dnepr
 
 
 
MacBrus 
Młodszy Mechanik


Dołączył: 06 Sty 2005
Posty: 142
Skąd: Kajetany
Wysłany: 28 Luty 2005   

Ale zauwa? ?e ka?d? prawie awarie ruska w trasie da si? naprawi? w polu i mo?na jecha? dalej a jaki wsp????czesny motocykl tak mo?e????? :twisted: :twisted: :twisted:
_________________
MacBrus
BMW R1100GS 1996
JUNAK B20 1961
SHL M17 Gazela 1969
WSK 175 W2 S1 SPORT 1975
WSK MO6B3 1978
TOYOTA CORONA MARK II COUPE 1975
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Untitled document