FORUM.REDMOTORZ.EU Strona Główna FORUM.REDMOTORZ.EU


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy   KalendarzKalendarz  photoshopPhotoshop
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj    MapaMapa Forumowiczów
Untitled document


Poprzedni temat «» Następny temat
Ruskie awarie w trasie
Autor Wiadomość
rafal_zuk 
Podaje Klucze

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Cze 2008
Posty: 93
Skąd: Lubaczów/Rzeszów
Wysłany: 11 Sierpień 2017   

Tylko u Ciebie takie cuda . :shock:
 
 
kozichwost 
lokalny watażka


Pomógł: 11 razy
Dołączył: 26 Lut 2010
Posty: 1219
Skąd: Ożarów
Wysłany: 11 Sierpień 2017   

Bo jeszcze tylko on jeździ na dnieprowym piecu..... Jak czekał na holownik, gadaliśmy przez telefon. Stanęło na tym, że jak założył podciśnieniowe gaźniki, to aż mu wał złamało.....
_________________
CBR XX, 232, 2328, 2350, 2361 - sport, MT16
 
 
 
andrzeja 
lokalny watażka


Pomógł: 8 razy
Dołączył: 24 Wrz 2013
Posty: 1499
Skąd: Wasilków
Wysłany: 11 Sierpień 2017   

Ciekawa koncepcja...
_________________
Andrzej.
http://utn.pl/Mungacz1
http://utn.pl/Munga-cz2
 
 
rafal_zuk 
Podaje Klucze

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Cze 2008
Posty: 93
Skąd: Lubaczów/Rzeszów
Wysłany: 11 Sierpień 2017   

A ja twierdze , że trwałość silnia "made in CCCP " jest przewidziana na 40-50 tys Km . I nie ma mocnych na tą myśl techniczną - można przerabiać , kombinować - nic to nie da . :P
 
 
kozichwost 
lokalny watażka


Pomógł: 11 razy
Dołączył: 26 Lut 2010
Posty: 1219
Skąd: Ożarów
Wysłany: 11 Sierpień 2017   

Po 40 - 50 tysiącach to z silnika nie zostaje już nic..... żaden element nie nadaje się do odzysku, o ile jakikolwiek po takim przebiegu jest jeszcze tym samym, wkładanym na początku. W sowieckiej myśli technicznej pierwszy wstrząs sejsmiczny pojawia się po 10 - 15 tysiącach. Później już same wstrząsy wtórne - tak co 10 tyś......
Ja szedłem tą samą drogą, co właściciel złamanego wału. Obrót na pięcie nastąpił w chwili, kiedy pękł mi blok silnika.......
Złamałem skrzynię biegów, ale wału nie.... w sumie zazdroszczę
_________________
CBR XX, 232, 2328, 2350, 2361 - sport, MT16
 
 
 
nagar 
lokalny watażka

Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Maj 2008
Posty: 1164
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 11 Sierpień 2017   



U mnie ten wał przejechał 43 tys km. Jeszcze sprawne są panewki i korbowody. :) Pewnie wstawię te korbowody do następnego wału, tak z sentymentu.

Ma ktoś jakiś pomysł co do przyczyny pęknięcia ?
 
 
 
Balu 
Wieszcz wodzirej


Login SKYPE: balu1939
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 2282
Skąd: Jasło/Żółków
Wysłany: 11 Sierpień 2017   

Winny jest za czysty olej :D
_________________
https://plus.google.com/u/0/108851024980527020235/photos
 
 
 
nagar 
lokalny watażka

Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Maj 2008
Posty: 1164
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 11 Sierpień 2017   

Balu napisał/a:
Winny jest za czysty olej :D

Wysiliłeś sie ;)
 
 
 
andrzeja 
lokalny watażka


Pomógł: 8 razy
Dołączył: 24 Wrz 2013
Posty: 1499
Skąd: Wasilków
Wysłany: 12 Sierpień 2017   

Typowe zmęczenie materiału. Niedostateczne wyosiowanie i wyważenie wału i koła zamachowego sprawiło że wał cały czas się przeginał aż w końcu pękł. Czysta fizyka i mechanika.
_________________
Andrzej.
http://utn.pl/Mungacz1
http://utn.pl/Munga-cz2
 
 
pifpaw 
mitoman-gaduła

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 19 Lip 2007
Posty: 341
Skąd: Brzeg Dolny
Wysłany: 12 Sierpień 2017   

Nie martw się nie tylko tobie się to przytrafiło
Koledze tytusowi 2 miesiące temu również pękł wał w dnieprze
 
 
kozichwost 
lokalny watażka


Pomógł: 11 razy
Dołączył: 26 Lut 2010
Posty: 1219
Skąd: Ożarów
Wysłany: 12 Sierpień 2017   

Wg mnie te wały pękają, bo nie mają podparcia środkową panewką główną.
Kolega Nagar chociaż nie musiał się męczyć z wyjęciem wału... jak podpora? Jak koła rozrządu? Osi koła pompy nie ugięło?
_________________
CBR XX, 232, 2328, 2350, 2361 - sport, MT16
 
 
 
andrzeja 
lokalny watażka


Pomógł: 8 razy
Dołączył: 24 Wrz 2013
Posty: 1499
Skąd: Wasilków
Wysłany: 12 Sierpień 2017   

Wały Zündappa też nie mają podparcia na środku a jednak nie pękają. Ponadto więcej jest posiadaczy Dnieprów a jakoś im nic nie pęka.
_________________
Andrzej.
http://utn.pl/Mungacz1
http://utn.pl/Munga-cz2
 
 
nagar 
lokalny watażka

Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Maj 2008
Posty: 1164
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 12 Sierpień 2017   

Podpora, koła i reszta wygląda że jest dobrze, bez strat.
Wał jest za krótki aby go dodatkowo łożyskować.
Pękł bo coś jest albo było nie równo wykonane.
 
 
 
Daro 
Majster

Pomógł: 5 razy
Dołączył: 22 Lis 2012
Posty: 266
Skąd: Trzebnica
Wysłany: 12 Sierpień 2017   

jakość w tych motocyklach pozostawia wiele do życzenia.Nie bez znaczenia jest zmuszanie silników do pracy na dość wysokich obrotach w celu uzyskania w miarę przyzwoitych prędkości.W moim MT-16 do70/godz.jest znośnie,ale powyżej odczuwam,że silnik nie czuje się najlepiej.Jeśli chodzi o awarię w maszynie Nagara,to i tak dobrze się zakończyło,bo taka awaria może wyzłomować silnik.
 
 
nagar 
lokalny watażka

Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Maj 2008
Posty: 1164
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 12 Sierpień 2017   

pifpaw napisał/a:
Nie martw się nie tylko tobie się to przytrafiło
Koledze tytusowi 2 miesiące temu również pękł wał w dnieprze


To że pękł to się nie martwię :) .
Bardziej mnie zastanawia dlaczego pękł i to mnie martwi że nie znam przyczyny.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Untitled document