FORUM.REDMOTORZ.EU Strona Główna FORUM.REDMOTORZ.EU


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy   KalendarzKalendarz  photoshopPhotoshop
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj    MapaMapa Forumowiczów


Poprzedni temat «» Następny temat
Świeca zapłonowa do sprawdzania mieszanki
Autor Wiadomość
kondziu83 
Podaje Klucze


Dołączył: 17 Lip 2014
Posty: 51
Skąd: Warszawa
Wysłany: 24 Luty 2017   Świeca zapłonowa do sprawdzania mieszanki

https://www.wszystkienarz...czna-colortune/
 
 
andrzeja 
lokalny watażka


Pomógł: 8 razy
Dołączył: 24 Wrz 2013
Posty: 1498
Skąd: Wasilków
Wysłany: 24 Luty 2017   

A ile to cudo kosztuje?
_________________
Andrzej.
http://utn.pl/Mungacz1
http://utn.pl/Munga-cz2
 
 
SzarY 
Młodszy Mechanik

Dołączył: 29 Maj 2016
Posty: 106
Skąd: jarocin
Wysłany: 24 Luty 2017   

Bardzo fajna rzezc. Ostatnio własnie jej szukałem, ale zapomniałem jak się nazywa. Nie sądziłem, że będzie tyle kosztować : o

270 zł - na allegro chociażby
 
 
sal_i 
Podaje Klucze

Dołączył: 21 Kwi 2016
Posty: 51
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 24 Luty 2017   

na ebay'u z UK wychodzi taniej.
Kupiłem ale nie zdążyłem jeszcze użyć.
 
 
pantah
Majster

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Paź 2011
Posty: 279
Skąd: ostrów
Wysłany: 24 Luty 2017   

kiedyś można było kupić u "ruskich " na bazarku, za grosze, szkoda że nie trafiłem
 
 
Kaz 
Wieszcz wodzirej


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Lut 2006
Posty: 1979
Skąd: Mońki
Wysłany: 26 Luty 2017   

Bardzo fajne urządzenie, można dokładnie sprawdzić jak jest ustawiony skład mieszanki na wolnych jak i też na wyższych obrotach:


https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be
_________________
Kazek
https://www.youtube.com/w...AhXUjwLKWeC-5Og
http://www.youtube.com/user/kazek5?feature=mhum
https://picasaweb.google.com/104718886140570529388?noredirect=1
https://plus.google.com/+KazimierzMas%C5%82owskikazek5
 
 
 
SzarY 
Młodszy Mechanik

Dołączył: 29 Maj 2016
Posty: 106
Skąd: jarocin
Wysłany: 5 Marzec 2017   

to jest to ruskie ? : o

 
 
galar 
Wieszcz wodzirej


Login SKYPE: j_galar1
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2005
Posty: 3501
Skąd: W-wa Natolin
Wysłany: 5 Marzec 2017   

Nie.
Nie wiem do czego to ma służyć. Zamontowane świece każda inna.
Jak by to miało być montowane na głowicy silnika. Nie widać drugiej strony
"urządzenia"
_________________
boxer ponad wszystko
 
 
rafal_zuk 
Podaje Klucze

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Cze 2008
Posty: 93
Skąd: Lubaczów/Rzeszów
Wysłany: 6 Marzec 2017   

CCCP - wygląda tak
 
 
andrzeja 
lokalny watażka


Pomógł: 8 razy
Dołączył: 24 Wrz 2013
Posty: 1498
Skąd: Wasilków
Wysłany: 6 Marzec 2017   

A jest takie ustrojstwo na świecę 18-kę ?
_________________
Andrzej.
http://utn.pl/Mungacz1
http://utn.pl/Munga-cz2
 
 
Contraband 
mitoman-gaduła


Dołączył: 28 Cze 2012
Posty: 328
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 6 Marzec 2017   

Jest przejściówka na 18.
http://www.ebay.co.uk/itm...zwAAOSw~OdVZMXK
 
 
Goli 
Podaje Klucze

Dołączył: 16 Kwi 2018
Posty: 70
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 24 Czerwiec 2018   

Pytanie może nie do końca zgodne z tytułem postu ale myślę że warto je zadać właśnie tu.
Czy może mi ktoś wyjaśnić dla czego do ruska idą świece krótkie, skoro gwintu w głowicy spokojnie wystarczy na świece długie. Do tłoka też jest miejsce.Wczoraj padła mi świeca i wkrecilem dwie irydowe z lancera evo i silnik zaczął ładnie pracować. Tylko teraz pytanie, te co mam są z silnika chlodzonego cieczą więc temperatura ich powinna być inna, z czego więc dobrać bo nie kojarzę silnika chlodzonego wiatrem z takimi świecami
_________________
MT 11
 
 
kozichwost 
lokalny watażka


Pomógł: 11 razy
Dołączył: 26 Lut 2010
Posty: 1219
Skąd: Ożarów
Wysłany: 24 Czerwiec 2018   

W dnieprze zawsze jeździłem na świecach z długim gwintem.
Gdyby ktoś chciał mam taką świecę diagnkstyczną ruską raz użytą. Chętnie sprzedam
_________________
CBR XX, 232, 2328, 2350, 2361 - sport, MT16
  
 
 
 
Boston 
Młodszy Mechanik

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Gru 2014
Posty: 141
Skąd: Gliwice
Wysłany: 24 Czerwiec 2018   

Typ świecy- ciepłotę cechy konstrukcyjne, do danego modelu silnika podaje fabryka i tego się trzymamy. Są odpowiedniki świec różnych producentów. Możemy sobie wybrać z katalogu, wychodzimy z modelu jaki podaje fabryka, dla Dniepra A17B. Jeżeli firma w swojej ofercie ma z długim gwintem, dwoma elektrodami..., to eksperymentujemy. Każda nowa świeca pracuje ładnie, problemy zaczynają się po przejechaniu iluś tam kilometrów, w zależności od tego na ile odstaje od parametrów zalecanych przez producenta silnika.

i jeszcze jak byś chciał dobrać z ISKRY
_________________
mt16
  
 
 
Boston 
Młodszy Mechanik

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Gru 2014
Posty: 141
Skąd: Gliwice
Wysłany: 25 Czerwiec 2018   

Goli napisał/a:

...Czy może mi ktoś wyjaśnić dla czego do ruska idą świece krótkie, skoro gwintu w głowicy spokojnie wystarczy na świece długie...

Gdy konstruowano te silniki w latach 70 świece z gwintem 12.7mm były standardem, przynajmniej na wschodzie, na zasadzie eksperymentowania, jeżeli nie ma kolizji z tłokiem, pewnie można zastosować świece z długim gwintem, ale gdybyś chciał zamienić zalecaną przez fabrykę święcę A17B na święcę A17 ДВ z długim gwintem 19mm, popularnej firmy NGK to zakupisz święcę BP6ES, wartość cieplna się nie zmienia do zmienika BP6HS z krótkim gwintem, ale jak wybierzesz święcę ISKRY to zamiennikiem dla A17B jest F65P, ale dla świecy z długim gwintem 19mm firmy ISKRA jest świeca FE55P wartość cieplna się zmienia, stąd wniosek, że nie możemy sobie wkręcać w głowice dowolnej świecy przyjmując kryterium długości gwintu.
_________________
mt16
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Untitled document