Untitled document

FORUM.REDMOTORZ.EU Strona Główna FORUM.REDMOTORZ.EU


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy   KalendarzKalendarz  photoshopPhotoshop
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj    MapaMapa Forumowiczów

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: karrad13
12 Grudzień 2010
synchronizacja gazników
Autor Wiadomość
herrflik2 
Majster


Dołączył: 16 Maj 2008
Posty: 206
Skąd: Ostrów
Wysłany: 21 Czerwiec 2010   synchronizacja gazników

Witam
Ostatnio ustawiałem sobie gaźniki w Intruderze, i tak mi przyszło do głowy, czy ma sens i jest możliwe lekkie przerobienie gaźników w emce na podłączenie wakuometrów i wykonanie synchronizacji gaźników w przedziale wolnych i średnich obrotów?? oczywiście otwory na końcówki wężyków do synchro można potem zaślepić jakąś śrubka jak jest to w tylnym gaźniku w intruderze :???:
Może by to pozwoliło na dokładniejsza synchronizację gaźników, ja spróbuje u siebie takie coś zrobić :idea:
_________________
herrflik2
Ostatnio zmieniony przez Gumiś 17 Październik 2010, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
galar 
Wieszcz wodzirej


Login SKYPE: j_galar1
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 30 Kwi 2005
Posty: 2991
Skąd: W-wa Natolin
Wysłany: 21 Czerwiec 2010   

Można byłoby wstawić przekładki dystansowe między cylindry a gażniki na
tyle grube żeby można było wstawić w nie rurki z gwintem wewnętrznym
by po synchronizacji zaślepić otwory.
Poza tym takie przekładki złużyły by za izolację cieplną żeby się paliwo
w gaźnikach nie gotowało.
_________________
boxer ponad wszystko
 
 
AdamBem 
Podaje Klucze

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Wrz 2008
Posty: 65
Skąd: Warszawa
Wysłany: 21 Czerwiec 2010   

Ma to sens pod warunkiem, że gażniki są względnie nowe, szczelne i reagują na regulacje. Jeśli w gażniku masz powycierane przepustnice tak, że niezależnie od stopnia uniesienia na wolnych obrotach, bokami zasysa strumień powietrza, to szkoda zachodu. Lepiej kupić nowe gażniki.
_________________
Adam :)
 
 
herrflik2 
Majster


Dołączył: 16 Maj 2008
Posty: 206
Skąd: Ostrów
Wysłany: 21 Czerwiec 2010   

chciałem to zrobić bardziej doświadczalnie z nudów :wink:
ciekawi mnie czy moje gaźniki będą miały wartość podciśnienia taką samą zakładając że, przepustnice są ustawione na takiej samej wysokości :???:
_________________
herrflik2
 
 
 
marcysd 
lokalny watażka


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Wrz 2009
Posty: 1457
Skąd: Kielce
Wysłany: 21 Czerwiec 2010   

A tak a'propos synchronizacji. Co myślicie o podłączeniu (tymczasowo) obrotomierza elektronicznego do cewki oczywiście mowa o dwustrzałowej i mierzeniu obrotów silnika. Nie łatwiej by było zsynchronizować gaźniory?

Jak by nie było ku temu, żadnych przeszkód to tak sobie wykminiłem, że podłączyłbym oscyloskop z sondą indukcyjną prądową na przewód WN i mierzył częstotliwość impulsów.

Mam nadzieję, że jasno wyłuszczyłem moje dywagacje.
_________________
marcysd
 
 
karrad13 
Wieszcz wodzirej


Login SKYPE: ural685
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 17 Cze 2008
Posty: 2047
Skąd: Cięciwa
Wysłany: 21 Czerwiec 2010   

Nie widzę przeszkód , łapanie obrotów na prędkościomierzu jest trochę uciążliwe i mało precyzyjne .
 
 
 
Balu 
Wieszcz wodzirej


Login SKYPE: balu1939
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 1757
Skąd: Jasło/Żółków
Wysłany: 21 Czerwiec 2010   

Można by podpiąć wakuometr pod ruskie turbo a do tego obrotomierz i miodzio. Przynajmniej ja tak myślę.
_________________
https://plus.google.com/u/0/108851024980527020235/photos
 
 
 
stepa 
Wieszcz wodzirej


Login SKYPE: bloniak1997
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Lut 2007
Posty: 4169
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 21 Czerwiec 2010   

Miałem obrotomierz przez kilka lat(jeszcze do niego wrócę)i ustawiałem z jego pomocą gaźniki-rewelacja,ogromne udogodnienie.Obrotomierz pracował bardzo stabilnie i płynnie-żadnych wahań na cyferblacie,był z czterocylindrowca więc wskazania dzieliłem przez dwa.Wakuometry są zbędne-chyba że do doświadczeń no to rozumiem.
_________________
only diesel
 
 
galar 
Wieszcz wodzirej


Login SKYPE: j_galar1
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 30 Kwi 2005
Posty: 2991
Skąd: W-wa Natolin
Wysłany: 21 Czerwiec 2010   

Mam trochę odmienne zdanie co do wakuometrow.
Dziś dobrą godzinę mordowalem się z regulacją moich bingów.
Wydawało mi się że ustawione są o.k.
Wakuomert szybko zweryfikowal moje przypuszczenia.
Udało się ustawić równo gaźniki na wolnych obrotach
jak miały równe podciśnienie przy dodawaniu gazu.
Efekt był taki że przy trochę energicznym ruszeniu przednie
kolo poszło lekko w górę.
W życiu jeszcze moje moto nie mialo takiego pałera.
A ustawialem bez obrotomierza.
_________________
boxer ponad wszystko
 
 
siwy2934 
Starszy Mechanik


Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 193
Skąd: Rudna
Wysłany: 22 Czerwiec 2010   

Ja gaźniki ustawiałem tydzień, ale starymi metodami. Podnosząc tylne koło i rozwijając odpowiednie prędkości i ściągając fajkę ze świecy, i się udało jest elegancko gaźniki mam K68 od Pekara, a przednie koło też potrafi oderwać się od ziemi :mrgreen:
 
 
losiu87 


Dołączył: 14 Mar 2007
Posty: 48
Skąd: Gryfice
Wysłany: 22 Czerwiec 2010   

witam! dawno sie nie odzywalem, choc jestem na biezaco :) wakoumetra nie podlaczysz pod ruskie turbo (pekary) - juz probowalem. albo za male cisnienie, albo niewiem co (wszystko drozne mialem). pracuje w warsztacie motocyklowym, moze sproboje cos dobrac miedzy cylinder a gaznik (cos z wypustem na podlaczenie wakoumetra). obilo mi sie cos o oczy w jakims chinczyku, sprawdze i jak wszysto sie uda to zdam relacje :) ahh.. mowa o dolniaku.

pozdrawiam!
_________________
Po remoncie :D i nawet dziala ;D
 
 
 
stepa 
Wieszcz wodzirej


Login SKYPE: bloniak1997
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Lut 2007
Posty: 4169
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 22 Czerwiec 2010   

Czy piszesz łosiu o tych cienkich rurkach mosiężnych wystających u góry na boki z piekarów?I do nich podłączałeś wakuometry?Bo nie sądzę że o przekładkach połączonych rurą zwanych ruskie turbo.Jakikolwiek gaźnik połączony tym turbo nie da się wyregulować na wakuometry!
_________________
only diesel
 
 
galar 
Wieszcz wodzirej


Login SKYPE: j_galar1
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 30 Kwi 2005
Posty: 2991
Skąd: W-wa Natolin
Wysłany: 23 Czerwiec 2010   

Bo tam nie ma podciśnienia.
Natomiast na zrobionym przeze mnie ruskim turbie
dało się synchronizować pekary wakuometrem.
_________________
boxer ponad wszystko
 
 
herrflik2 
Majster


Dołączył: 16 Maj 2008
Posty: 206
Skąd: Ostrów
Wysłany: 23 Czerwiec 2010   

Przeprowadziłem doświadczenie ale ze starymi gaźnikami, które wydawały się szczelne.
Były to stare gaźniki od emki z płaskimi przepustnicami, wywierciłem w nich otworki w kolektorze, wkręciłem końcówki od wakuometrów i zacząłem zabawę.
przepustnice ustawiłem na takiej samej wysokości w rożnych położeniach. Okazało się że na wolnych obrotach synchro było ok, im większe obroty tym bardziej się rozjeżdżała.
Więc śmiem twierdzić że przepustnice są nieszczelne.
Jak myślicie??
I tu moje pytanie Czy powodem rożnego podciśnienia mogą być tylko nieszczelne przepustnice czy są jeszcze jakieś inne czynniki np. stan cylindrów i tłoków zakładając ze przepustnice były ok :???:
:???: :???:
_________________
herrflik2
 
 
 
stepa 
Wieszcz wodzirej


Login SKYPE: bloniak1997
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Lut 2007
Posty: 4169
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 23 Czerwiec 2010   

Największe podciśnienie jet wówczas gdy przepustnice są na dole,im wyżej je podnosisz tym to podciśnienie bardziej spada(czyli dąży do atmosferycznego,wyrównuje się);wakuometry służą do synchronizacji a tą ustawia się na wolnych obrotach.
_________________
only diesel
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group