FORUM.REDMOTORZ.EU Strona Główna FORUM.REDMOTORZ.EU


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy   KalendarzKalendarz  photoshopPhotoshop
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj    MapaMapa Forumowiczów


Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Gumiś
20 Luty 2011
Chłodnica oleju r100
Autor Wiadomość
golob 
Majster


Dołączył: 13 Wrz 2006
Posty: 273
Skąd: Nasiegniewo
Wysłany: 20 Luty 2011   Chłodnica oleju r100

Panowie potrzebuje fotki ( a jeszcze lepiej bym pożyczył na czas wykonania kopi) przykrywki filtra oleju, ale z wyjściem na chłodnica oleju bez termostatu od silnika BMW r100, bo chce sobie wyrzeźbić wyjście na chłodnice oleju bo mój silniczek był bez :mrgreen: ewentualnie za jakieś sensowne pieniądze bym odkupił :wink:ta przykrywkę,
_________________
K-750 :o )
 
 
 
Cezar 
Wieszcz wodzirej


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Sty 2008
Posty: 3251
Skąd: Warszawa-Sadyba
Wysłany: 22 Luty 2011   

Zobacz ile kosztuję oryginalna w bmw dorabiana na pewno będzie droższa.
_________________
BMW-Boxer Może Więcej
Vivere militarie est!
 
 
Lula 
mitoman-gaduła


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Lut 2007
Posty: 698
Skąd: Gniezno
Wysłany: 22 Luty 2011   

Oryginalny dekielek do GS-a kosztuje około 200 zł. Jak się wcześniej ogłaszałem mam cały komplet (chłodnica, przewody w oplocie, dekielek i rurka) do sprzedania w cenie 500 zł.
_________________
Niech żyje zestaw!
 
 
galar 
Wieszcz wodzirej


Login SKYPE: j_galar1
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2005
Posty: 3498
Skąd: W-wa Natolin
Wysłany: 22 Luty 2011   

Lula
tak się zastanawiałem po co jest potrzebna długa rurka?
Czy nie można tam zastosować filtra jednoczęściowego?
_________________
boxer ponad wszystko
 
 
Lula 
mitoman-gaduła


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Lut 2007
Posty: 698
Skąd: Gniezno
Wysłany: 22 Luty 2011   

Rurka jest konieczna do przepływu oleju przez chłodnicę. Olej z pompy płynie poprzez rurkę do pokrywki, dalej do chłodnicy i na powrocie oczyszcza się poprzez filtr i dalej już normalnie w magistralę olejową silnika. Jeżeli nie zastosujesz długiej rurki to olej tylko "szczątkowo" będzie trafiał do chłodnicy - tym bardziej że chłodnica jest mocowana zdecydowanie wyżej niż filtr - czyli jej stosowanie byłoby bezsensowne. Tam gdzie dotychczas spotkałem się z chłodnicami oleju (czy w motorach, czy w samochodach) były włączone w układ tuż za pompą (przed lub za filtrem) - tak by maksymalnie spełniać swoją funkcję - czyli "ostudzony" olej trafiał do silnika. Ma to swoje wady: w razie uszkodzenia przewodów lub samej chłodnicy, pompa niemal natychmiast wypompuje cały olej poza silnik :cry: (przeżyłem coś takiego w samochodzie).
Poza tym filtr jednoczęsciowy jest krótszy niż dwuczęsciowy (jak się przyjżysz- to dekielek bez chłodnicy jest wklęsły, natomiast z chłodnicą płaski).
_________________
Niech żyje zestaw!
 
 
golob 
Majster


Dołączył: 13 Wrz 2006
Posty: 273
Skąd: Nasiegniewo
Wysłany: 22 Luty 2011   

Zgadzam się z lula, bez długiej rurki olej zamiast do chłodnicy ,poprzez ścianki filtra wypłynie na zewnątrz i dalej w magistrale olejowa .Moim zdaniem do chłodnicy nic nie trafi ,bo ona stwarza pewien opór a olej idzie tam gdzie lżej :mrgreen: Mam już chłodnice od jakiejś japoni i to całkiem fajna ,przewody to pestka i nawet wymyśliłem system regulacji temperatury, ale nie ma tego dekielka i rurki.O ile rurka to żaden problem, tokarz się tym zajmie to nie ma wzoru dekielka a bez wzoru to będzie ciężko.Faktycznie mój dekielek jest wypukły do przodu i filtr jest krótszy ale zastanawiam się jak ten olej po powrocie trafia z powrotem do filtra i dopiero tam przez ścianki wydostaje się do okładu.Widziałem filtr do wersji z chłodnica i od tej strony co jest pokrywka nie bardzo się rożni budowa a przecież ten olej jakoś tam musi wrócić, przefiltrować i dopiero na panewy :mrgreen:Czy nie powinny być dwa otwory w filtrze? jeden na wyjście a drugi na powrót bo ja już zgłupiałem :razz: Mam fotki dekielka z termostatem i chciałbym porównać czy wyjścia są takie sam :lol:


Uploaded with ImageShack.us
_________________
K-750 :o )
Ostatnio zmieniony przez karrad13 22 Luty 2011, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
pifpaw 
mitoman-gaduła

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 19 Lip 2007
Posty: 341
Skąd: Brzeg Dolny
Wysłany: 18 Lipiec 2013   

Prosze kolegów, którzy mają u siebie zamontowaną chłodnicę o podesłanie fotek jak mają zralizowaną przeróbkę ramy w wiadomym miejscu.

chodzi dokładnie o to przykładowo roswiązanie Luli.
 
 
stepa 
Wieszcz wodzirej


Login SKYPE: bloniak1997
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Lut 2007
Posty: 4199
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 22 Lipiec 2013   

Jutro zrobię fotki tego miejsca w motocyklu kumpla.Musisz pamiętać aby przewody i chłodnica wytrzymały 4-6 barów-japończyki odpadają!!!
_________________
only diesel
 
 
fryta 
lokalny watażka


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Sie 2009
Posty: 1223
Skąd: stamtąd
Wysłany: 23 Lipiec 2013   

Swego czasu wycinałem laserowo dla paru ludków takie sprytne "obejście" na filterek wspawując to odpowiednio w ramę (wygląda podobno jak oryginał) - niech koledzy się pochwalą jak to wygląda, Cacek, Picia dawać foty jak wygląda to moje ustrojstwo w realu.
_________________
Kawał żelastwa .......
Ostatnio zmieniony przez fryta 24 Lipiec 2013, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
picia 
Młodszy Mechanik

Dołączył: 19 Wrz 2008
Posty: 126
Skąd: Linia
Wysłany: 23 Lipiec 2013   

Tak to wygląda Panie kolego ;)



Pozdrawiam
Picia
 
 
 
nagar 
lokalny watażka

Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Maj 2008
Posty: 1160
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 23 Lipiec 2013   

W układzie olejenia z chłodnicą jest wmontowany termostat?
 
 
 
pifpaw 
mitoman-gaduła

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 19 Lip 2007
Posty: 341
Skąd: Brzeg Dolny
Wysłany: 24 Lipiec 2013   

Nagar zależy która wersja były z termostatem i bez.

Picia dzięki za fotki .
Narazie czekam może jeszcze ktoś coś podeśle.
 
 
ogrsypinski 
Majster

Dołączył: 16 Sty 2012
Posty: 207
Skąd: LUTON
Wysłany: 25 Lipiec 2013   

Witam, ja zrobiłem to trochę inaczej..
Wyciąłem część ramy zasłaniającej pokrywę filtra oleju i wzmocniłem kątownikiem. :mrgreen:
Rama nie została całkowicie przecięta.
Następnie założyłem pokrywę z GS-a z wyjściem na chłodnicę.

Jedyne zdjęcie jakie mam:



Pozdro.
Jacek
 
 
jackobi 
mitoman-gaduła


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 380
Skąd: Gdynia
Wysłany: 26 Lipiec 2013   

Tu jest w wersji z termostatem

https://picasaweb.google.com/113784948141934518898/InstalacjaTermostatu?authuser=0&authkey=Gv1sRgCNnKyKa61Myf2AE&feat=directlink
_________________
Bez smarowania nie ma jechania !
 
 
 
pifpaw 
mitoman-gaduła

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 19 Lip 2007
Posty: 341
Skąd: Brzeg Dolny
Wysłany: 3 Luty 2017   

odgrzebuje temat
czy ma ktoś u siebie zamontowaną oryginalną chłodnicę oleju z R2V

jeśli tak to proszę o jakieś fotki

mogą być też fotki zamontowanych innych chłodnic najlepiej z podaniem od czego jest ta chłodnica
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Untitled document