FORUM.REDMOTORZ.EU Strona Główna FORUM.REDMOTORZ.EU


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy   KalendarzKalendarz  photoshopPhotoshop
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj    MapaMapa Forumowiczów
Untitled document


Poprzedni temat «» Następny temat
Silnik od BMW w motocyklu radzieckim.
Autor Wiadomość
gsxs
[Użytkownik został usunięty.]

Wysłany: 10 Lipiec 2006   

Kaziuj ale SILNIK BMW KRĘCI SIĘ W DRUGĄ STRONĘ wałek to nie problem,każdy przyzwoity warsztat ślusarski zrobi.
 
 
gsxs
[Użytkownik został usunięty.]

Wysłany: 10 Lipiec 2006   

Kaziuj sorki silnik mialem na myśli w połączeniu ze skrzynią bo to ona kręci się w drugą stronę, a z wałkiem nie ma problemu z dorabianiem
 
 
kaziuj 
Podaje Klucze

Login SKYPE: gjgw72
Dołączył: 15 Cze 2006
Posty: 65
Skąd: Gorzów Wielkopolski
Wysłany: 10 Lipiec 2006   

silnik kreci się w ta stronę co trzeba. a w druga stronę kreci się skrzynia biegów od BMW( tzn. ruskie maja dwa wałki a BMW trzy i dlatego kreci się w druga stronę)
_________________
GJGW72
Ostatnio zmieniony przez Maciej S. 29 Grudzień 2011, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Stier

Dołączył: 05 Kwi 2006
Posty: 2
Skąd: Szczecin
Wysłany: 30 Sierpień 2006   Silnik BMW R 80 do rusa?

Witam
Podczas ostatniego zlotu w Złocieńcu, pewien koleś poinformował mnie, że do rusa można włożyć silnik, dyfer i skrzynie z BMW R 80 - enduro z lat 80-tych. Mieliśmy ustalić szczegóły jednak piwo odebrało mu mowę.
Pytam zatem szanowną brać czy to prawda i do jakiego rusa można to założyć bez zbędnych przeróbek.
pozdr.
Stier
Ostatnio zmieniony przez Maciej S. 29 Grudzień 2011, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Ernest 
Majster


Login SKYPE: ernest_kahn
Dołączył: 10 Maj 2005
Posty: 270
Skąd: Krzyżowice - Wrocław
Wysłany: 30 Sierpień 2006   

Zaglądnij tutaj: http://www.redmotorz.stud...MT/BMW-MT11.htm
Silnik od R80 jest niemal identyczny.
_________________
Wożę Dnieprem kasztany...
 
 
 
Stier

Dołączył: 05 Kwi 2006
Posty: 2
Skąd: Szczecin
Wysłany: 31 Sierpień 2006   

Wielkie dzieki chłopaki za odzew.
Moje pytanie dotyczy wlozenia do ramy calosci od BMW - silnik,skrzynia,dyfer - najchetniej zostawilbym tylko rame. Jak to wyglada? W linku, ktory otrzymalem skrzynia jest od ruska.
 
 
Ernest 
Majster


Login SKYPE: ernest_kahn
Dołączył: 10 Maj 2005
Posty: 270
Skąd: Krzyżowice - Wrocław
Wysłany: 31 Sierpień 2006   

Eee to może być problem. I to spory jeżeli chcesz zostawić skrzynię razem z dyfrem od BMW. Bawara jest na jednoramiennym wahaczu z tyłu. Raczej nieopłacalna przeróbka... właściwie to bezsensowna :shock:




Pozdro.
_________________
Wożę Dnieprem kasztany...
Ostatnio zmieniony przez Maciej S. 29 Grudzień 2011, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
czarny
lokalny watażka


Dołączył: 23 Gru 2004
Posty: 1287
Skąd: Wrocław
Wysłany: 31 Sierpień 2006   

musisz se kupić silnik, skrzynie i dyfer z wachaczem i kołem - koszt jakieś 4-4,5 tys i to wszystko tam wspawać. Dobrze by było mieć kawałek ramy do wachacza. A i trudno kupić koła szprychowane do BMW - bo dyfer do szprychowanego i lanego jest inny - te tanie są z policji a tam mają lane bo to model RT.

pozdrawiam
_________________
Mniej kombinować i wydziwiać, a więcej jeździć.... "I personally prefer after a 300-700km ride rather a good bottle wine then oily fingers, also the landscape is usually more worth to see than the charging control lamp."
 
 
robak 

Dołączył: 18 Maj 2005
Posty: 12
Skąd: płock
Wysłany: 18 Wrzesień 2006   

czarny dlaczego powiedziałeś w jednym z dawniejszych postów, że wsadzanie silnika R65 jest nieopłacalne w tym sensie, że lepiej jest wsadzić silnik od R100 lub R80, a od mniejszych pojemności już nie?
Czy są jakieś problemy przy montażu dodatkowe czy po prostu za mała moc na jazdę z koszem?
Czy forumowicze, którzy wstawili silnik z BMW kupowali tenże silnik jak kota w worku, przez ebay.de czy w jakiś inny sposób, na przykład poprzez serwis BMW albo poprzez osobistą wizytę w Niemczech?
Ostatnio zmieniony przez Maciej S. 29 Grudzień 2011, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
czarny
lokalny watażka


Dołączył: 23 Gru 2004
Posty: 1287
Skąd: Wrocław
Wysłany: 19 Wrzesień 2006   

R65 ma o ile dobrze pamiętam 28 i 40 koni - zależy od wersji, ale ma mały moment i jeden kolega co we wrocku taki silnik wstawił to wszyscy się śmiali jak ruszał, że musi się niemal nogami odpychać - do solówki można wstawić.
Ja kupowałem silnik w Polsce z motocykla całego - mogłem się nim przejechać itd - ale w ciemno też bym kupił, to nie ruski sprzęt (to dopiero jest kupowanie w ciemno). Ten silnik, który mam obecnie jest 3 silnikiem BMW, który mnie wozi i są to extra dopracowane sprzęty.
Pogadaj z Galarem ostatnio się ogłaszał z silnikiem i chyba ma silnik od człowiek od którego już 2 osoby na forum kupiły i są zadowolone.

Pozdrawiam
_________________
Mniej kombinować i wydziwiać, a więcej jeździć.... "I personally prefer after a 300-700km ride rather a good bottle wine then oily fingers, also the landscape is usually more worth to see than the charging control lamp."
Ostatnio zmieniony przez Maciej S. 29 Grudzień 2011, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
gsxs
[Użytkownik został usunięty.]

Wysłany: 21 Wrzesień 2006   

Ja do ramy urala wstawiłem silnik R80 kompletny skrzynia wahacz, dyfer. Sprzęt jeździ bez zarzutu. Przeróbka w tylnej części ramy dość poważna. Trzeba zrobić nowe mocowanie pod monowahacz. Sporo trudnej pracy z ustawieniem geometrii ramy i dorobienie amortyzatora /musi był krótki i mocny/. Ale warto, tylko potem już nie ma co robić przy sprzęcie,tylko jeździć. R80 ma 50 KM całkowicie wystarcza. Mam tylne koło szprychowane i dyfer do tego koła, jeżeli jesteś zainteresowany.
Ostatnio zmieniony przez Maciej S. 29 Grudzień 2011, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
robak 

Dołączył: 18 Maj 2005
Posty: 12
Skąd: płock
Wysłany: 28 Wrzesień 2006   

Nie nie, chodzi tylko o silnik tak jak ma to miejsce u Czarnego, niezależnie od podziwu nad Twoim dziełem.

Tak się zastanawiam, że dyfer no dobrze dyfer, ale co ze sprzęgłem i elementami skrzyni, czy to się nie zmieli i ile wytrzyma?
Problem był poruszany już dawno na forum motocyklistów, jednak ostatecznie nie został rozwiązany.
Artykuł Bawarski Piec autorstwa Mirka nie daje spać po nocach.
Czy prawdą jest, że niemiecki blok silnika daje się wpasować w ramę bez przeróbek ( za wyjątkiem silnika R100 z modyfikacją na chłodnicę oleju)?
Czy takie silniki trzeba zdławiać, w trosce o żywotność skrzyni i przekładni?
Czy nie będzie banalnym pytanie, na czym szerzej polegała przeróbka instalacji elektrycznej?
Pozdrawiam Robak
Ostatnio zmieniony przez Maciej S. 29 Grudzień 2011, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
gsxs
[Użytkownik został usunięty.]

Wysłany: 29 Wrzesień 2006   

Kolego - Silnik od R80 wchodzi w uralowską ramę jakby z niej był, czyli pasuje idealnie nie ma tutaj żadnych przeróbek. Tak na prawdę przeróbka dotyczy jedynie tylnej części ramy pod monowahacz, można to rozwiązać na kilka sposobów. Dorobić uchwyty tak jak ja to zrobiłem dość skomplikowana sprawa ze względu na dochowanie dużej dokładności, aby zachować geometrię ramy, lub skopiować ten fragment ramy z oryginału, zdecydowanie łatwiej. Ja wówczas nie miałem dostępu do takiej ramy i zdecydowałem się na wykonanie tego fragmentu ramy samodzielnie. Jest jeszcze jeden sposób zakupić taką ramę /mam do sprzedania/ wyciąć ten fragment i wstawić do Urala. Jeżeli jesteś wprawnym mechanikiem i dysponujesz przyzwoitymi narzędziami nie powinieneś mieć problemów. Instalacja elektryczna ogranicza się do podpięcia kilku przewodów, Czarny wykonał taki rysunek i według tegoż schemaciku po godzinie silnik mruczał. Mówię tu o zakupie kompletnego silnika wraz z osprzętem elektrycznym czyli reglerem i modułem, ale tak one są sprzedawane przez jednego z kolegów z Milanówka. Jeżeli byś potrzebował jeszcze informacji lub zdjęć jak to wykonałem daj znać. Jednak mój motocykl stracił tożsamość ruskiego sprzętu i jest całkowicie innym motocyklem - hybrydą. Dlatego rzadko już tutaj na forum pisuję, korzystając z gościnności kolegów jeżdżących ruskimi zaprzęgami.
Trudno jest opisać więcej detali z tego tematu. Reasumując przeróbka średnio skomplikowana. Warunek : dobry garaż, narzędzia i umiejętność posługiwania się nimi oraz zdolność logicznego myślenia.
Ostatnio zmieniony przez Maciej S. 29 Grudzień 2011, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
perkunas 
mitoman-gaduła


Dołączył: 06 Sty 2005
Posty: 623
Skąd: Zgorzelec
Wysłany: 1 Październik 2006   

Gsxs-ie możesz pisać,bo co było pierwsze?Pierwsza była Beemka a następnie Emka.
A w Twoim przypadku pierwszy był Ural i z niego powstała nowa hybryda.Czyli Ral.
 
 
stepa 
Wieszcz wodzirej


Login SKYPE: bloniak1997
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Lut 2007
Posty: 4199
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 15 Luty 2007   BMW w ruskiej ramie

Po konsultacji z Czarnyn postanowiłem rzucić nowy temat na forum. Temat co raz bardziej popularny i polecany przez tych co już go przerobili. Najważniejsza rzecz to wykonanie przejściówki bo to ona centruje skrzynie z silnikiem: ja to wytoczyłem z płyty 10 mm, śr. zewnętrzna to 272mm. Silnik jest wytoczony w środku na wymiar 236mm i przejściówka wchodzi w silnik 5mm-pozostałe 5mm odsuwa skrzynię biegów (ale jest potrzebne dla sprzęgła).Ostatni wymiar to śr.wew. przejściówki 228mm-tu wchodzi skrzynia (takie 4 obtoczone uszy), ale rusek nie niemiec wymiaru nie trzyma - u mnie było to minus 0,4mm, trzeba to dokładnie zmierzyć i wytoczyć, żeby było ciasno. To wycentrowaliśmy! Zabierak do tarczy sprzęgłowej zrobiłem z trzech ruskich - obtoczone, zespawane i zanitowane tyle że śr.otworów w tarczy jest 2mm większa niż w zabieraku, ale to nie problem. Taki zabierak ma 20 - 21 mm długości i ,,chwyta,, cały wałek co wystaje ze skrzyni, dlatego skrzynia jest odsunięta o 5mm. A teraz najtrudniejsze: żadna szpilka nie pasuje do uszu skrzyni, są poodsuwane o 5-8mm i nie da się ich wkręcić w przejściówkę bo wejdą w łby śrub mocujących flanszę, dlatego w skrzyni są obcięte uszy (skrzynia wciśnięta w silnik z przejściówką) i dospawane aluminiowe tuleje jako nowe uszy mocujące. Popychacz zespawany z dwóch ruskich i obtoczony, nie mam na to recepty, trzeba go zrobić doświadczalnie. Sprawa jest dość skomplikowana ALE SIĘ OPŁACA! Motorek jeździ cudnie, ponad 5tyś w pół roku, jest co robić dalej (hamulce, podwozie), polecam. Cały zabieg wykonaliśmy w warsztacie ślusarskim Albina i Buśki (ojciec i syn-motocykliści) za co bardzo Im dziękuję. Wszystkim dłubakom pomogę i pozdrawiam. s
_________________
only diesel
Ostatnio zmieniony przez Maciej S. 29 Grudzień 2011, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Untitled document