FORUM.REDMOTORZ.EU Strona Główna FORUM.REDMOTORZ.EU


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy   KalendarzKalendarz  photoshopPhotoshop
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj    MapaMapa Forumowiczów


Poprzedni temat «» Następny temat
Zewnętrzny filtr oleju w Dnieprze domowym sposobem
Autor Wiadomość
kozichwost 
lokalny watażka


Pomógł: 11 razy
Dołączył: 26 Lut 2010
Posty: 1219
Skąd: Ożarów
Wysłany: 26 Lipiec 2013   

Mój zestaw oblatany w motocyklu solo. Ciśnienie jest nawet po 50km ciągłej jazdy motocyklem na dotarciu gdy stoi na przejeździe kolejowym i puka na wolnych.
_________________
CBR XX, 232, 2328, 2350, 2361 - sport, MT16
 
 
 
gandzo85

Dołączył: 04 Sty 2018
Posty: 3
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 14 Styczeń 2018   

A co sądzicie o miskach olejowych z doczepionym do nich zewnętrznym filtrem oleju? Wtedy taki filtr jest przed pompa oleju? Nie będzie to stanowiło oporu dla pompy? Ma to sens, czy lepiej dać za pompą tak jak opisał kozichwost?

Jestem na etapie przebudowy filtrowania oleju i uszczelnienia podpory.

kozichwost da się pozbyć odśrodkowego filtra oleju. Wystarczy:

1. zaspawać otwór idący z walu do filtra odśrodkowego

2. zaspawać w wale otwór przez który olej wraca z filtra odśrodkowego na panewki

3. następnie trzeba przewiercić dodatkowy otwór w wale, na obok fabrycznego otworu w wale/tam gdzie podpora wału podaje olej w wał, który uprzednio szedł do filtra odsrodkowego.
Nawiercany otwór musi być prostopadły i dojść do zaspawanego kanału w punkcie opisanym powyżej tj nr 2.

I w ten sposób olej trafia nam z podpory do wału i od razu na panewki.
Co do podpory będę wkładał simmeringi. Po pozbyciu się odśrodkowego filtra oleju, można bardzo łatwo dobrac simmeringi i zabezpieczyc je przed wysunięciem.
 
 
Dawid1981 
Majster

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Lut 2012
Posty: 251
Skąd: Śląsk
Wysłany: 15 Styczeń 2018   

Pozbaw silnik fabrycznej LIPYYYYYYYYYYYYY a nie filtry hihihihi i inne bajery
_________________
Wszystko co się kręci :)
 
 
kozichwost 
lokalny watażka


Pomógł: 11 razy
Dołączył: 26 Lut 2010
Posty: 1219
Skąd: Ożarów
Wysłany: 23 Styczeń 2018   

Nie chciałem spawać wału, ponieważ gdyby patent z filtrem nie zadziałał, byłbym jeszcze i wał w plecy. Zamiast spawania dotoczyłem zaślepkę przykręcaną zamiast filtra, takie połączenie kanałów w wale.
Dawidzie silnik dniepra najbardziej boli właśnie brak sensownego filtra oleju i lipne głowice... Z resztą da się żyć.
Ja projekt zarzuciłem po ***** jaki mnie opanował gdy pękł mi blok. Ale nagar jeździ na tym patencie, zrobił coś koło 40 tysięcy na komplecie panewek i gdyby nie awaria czegoś innego pewnie drugie tyle by zrobił. W każdym razie chwali...
_________________
CBR XX, 232, 2328, 2350, 2361 - sport, MT16
 
 
 
Daro 
Majster

Pomógł: 5 razy
Dołączył: 22 Lis 2012
Posty: 273
Skąd: Trzebnica
Wysłany: 23 Styczeń 2018   

dobry filtr na pewno jest dobrym rozwiązaniem i to nie podlega dyskusji,lecz jeśli ktoś się nastawia,że tym rozwiązaniem załatwi znaczną część problemów,to jest marzycielem.W moim odczuciu im mniej części ruskich,tym mniejsza awaryjność.Czytałem o niemcu,który w swoim MT-16 wymienił wszystko ,co dało się zastąpić cywilizowanymi zamiennikami i bez filtra i zmian w konstrukcji silnika przejechał 110 tys.
 
 
Dawid1981 
Majster

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Lut 2012
Posty: 251
Skąd: Śląsk
Wysłany: 23 Styczeń 2018   

Daro napisał/a:
dobry filtr na pewno jest dobrym rozwiązaniem i to nie podlega dyskusji,lecz jeśli ktoś się nastawia,że tym rozwiązaniem załatwi znaczną część problemów,to jest marzycielem.W moim odczuciu im mniej części ruskich,tym mniejsza awaryjność.Czytałem o niemcu,który w swoim MT-16 wymienił wszystko ,co dało się zastąpić cywilizowanymi zamiennikami i bez filtra i zmian w konstrukcji silnika przejechał 110 tys.


Ooooooooooooooo właśnie heh :) )) i tego się trzymajcie :) ))).126p nie ma typowego filtra tylko odśrodkowy który się skrobie jak odrzutniki na wale w rusku i co???? do 200 tys potrafił przelecieć normalnej jazdy heh.Zamówić buca z odkuwki 40HM ulepszonego cieplnie do 280-320HB dać do dobrego warsztatu żeby wał wytoczyli ,czopy zrobić z naddatkiem 0,2-0,3mm i zahartować indukcyjnie do 50-57HRC na głębokość 1,5mm i na szlifierkę do wałów z luzem na poduszkę olejowa panewki 0,029-0,069mm wyważyć i beton.Tylko kasa dobrze poszukać i się napewno da opanować nawet na zwykłej tokarce i frezarce nie CNC :) .Korby tak samo ale te juz sa kute wiec luz.Na głowice i klawiatury mam juz plan ale muszę nabrać chęci haha.Właśnie z 40HM są robione kute korby ,wały do wyczynowych silników.Albo z 34HNM też można wystrugać :) .
http://multistal.pl/ofert...-1_7225-42crmo4
_________________
Wszystko co się kręci :)
Ostatnio zmieniony przez Dawid1981 23 Styczeń 2018, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Daro 
Majster

Pomógł: 5 razy
Dołączył: 22 Lis 2012
Posty: 273
Skąd: Trzebnica
Wysłany: 23 Styczeń 2018   

Większym zagrożeniem dla panewek jest niewydolna pompa oleju w połączeniu ze złą konstrukcją kanału olejowego,który sprawia,że siła odśrodkowa utrudnia dotarcie oleju do drugiej panewki przy wysokich obrotach.W zmodernizowanym silniku w którym zamontowano filtr wymienny zmodernizowano także magistralę,która sprawia,że olej bez trudu dociera przy znacznie niższym ciśnieniu.Silnik Dniepra nie odbiega konstrukcyjnie bardzo od średniej z tamtych lat,ale jakościowo bardzo,dlatego też inne silniki wyposażone w filtry odśrodkowe,czy śmieszne siatkowe jeździły a on nie.Motory z gwiazdkami na częściach,pokazują wyraźnie w czym problem.
 
 
Dawid1981 
Majster

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Lut 2012
Posty: 251
Skąd: Śląsk
Wysłany: 23 Styczeń 2018   

Ale w dnepie wały pękają nagminnie bo są z kiepskiej jakości materiału,słabo wykonane i źle wyważone.Wiec bym sie nad tym skupił a pompę dorwać dobra i zahartować koła zębate bo są miekkie jak kupa zazwyczaj i w dolnych ,dnieprach i uralach co zawsze robiłem i taka pompa z jest na wieki.A jakby wał był oki to nawet gdy obróci panewe nie powienien pęknąć.
_________________
Wszystko co się kręci :)
 
 
kozichwost 
lokalny watażka


Pomógł: 11 razy
Dołączył: 26 Lut 2010
Posty: 1219
Skąd: Ożarów
Wysłany: 23 Styczeń 2018   

Kupiłem w Kijowie kilka lat temu ten zestaw na wwymieny filtr oleju. Wnikałem w kanały w wale i były identyczne jak w silniku z filtrem odśrodkowym. Zestaw sprzedałem i wyrzeźbiłem sobie swój patent opisany w tym temacie. Niestety odśrodkowy filtr oleju w dnieprze w przeciwieństwie do malucha nie działa. Nigdy podczas grzebania nie miałem w nim czego czyścić. Jedyne filtrowanie oleju odbywa się w wale korbowym i tam syfu potrafi byc cholernie dużo. To jak działa filtrowanie oliwy w tych silnikach widać pięknie po założeniu magnesu w korek spustowy. Po 500 km magnes cały zapaprany. W tamtych czasach ludzie montowali na ssaniu pompy filtr od smarta. Ok wał i głowice miały już czysty olej, a cylindry nadal smarowanie były pastą ścierną składającą się z oleju i opiłków....
Pękanie dnieprowych wałów nie jest spowodowane układem smarowania, tylko
1 - brakiem osiowości otworów na łożyska wału
2 - brakiem luzu poosiowego wału, który się nagrzewa
3 - brak podparcia dodatkową panewką środka wału

Pomijam niefachowy kowalski montaż, wady materiałowe
_________________
CBR XX, 232, 2328, 2350, 2361 - sport, MT16
 
 
 
Jerzy 
lokalny watażka


Pomógł: 25 razy
Dołączył: 16 Paź 2013
Posty: 1000
Skąd: Białystok
Wysłany: 24 Styczeń 2018   

Tak czytam kolegów wypowiedzi i dochodzę do wniosku, że jak się wszystkiego w silniku nie wymieni na dorobione to ten motocykl nie będzie jeździł. No może i tak, chociaż przeczy temu fakt, że tysiące Dnieprów jeździło i dalej się toczy na Ukrainie, w Kazachstanie i innych bardzo odległych rejonach świata. Fakt, że konstrukcja jest nie taka zła, bo to generalnie rozwiązania zerżnięte z BMW I Zundappa tylko materiały i wykonanie są do d..py. Pozostaje więc zaakceptować taki stan rzeczy i po prostu nie katować motocykla. Można też, co już wielu zrobiło, zmienić silnik na BMW i walczyć z pozostałymi radzieckimi częściami, które nie wytrzymują obciążeń mocniejszej jednostki. Podążanie jednak drogą, którą proponuje Dawid to ślepy zaułek. Z ekonomicznego punktu widzenia to nie ma sensu, bo z gówna miodu nie zrobisz. Dorabianie wału korbowego, korbowodów, całej mechaniki itp w dzisiejszych czasach będzie kosztowało równowartość kilku czy wręcz kilkunastu Dnieprów. W efekcie takich przeróbek jak silnik będzie dobry to skrzynia czy dyfer nie dadzą rady. Potem zawieszenia, rama, koła itp. Nakłady o których pisze Dawid będą kosmiczne, bo technicznie da się dzisiaj zrobić wszystko. Pytanie tylko po co. Żeby sobie czy innym udowodnić, że można? No można, to wiedzą wszyscy. Moim zdaniem wystarczy poświęcić się porządnemu doborowi i montażowi oryginalnych części, ew. niewielki tuning podstawowych układów (może właśnie smarowania, chociaż tu koszt przewyższa uzysk) i jeździć z głową. Do katowania w terenie lepsze są endurki a na szosie zwykłe BMW lub Moto Guzzi.
_________________
https://www.youtube.com/c...uXrWIligbDk_XIg
 
 
Dawid1981 
Majster

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Lut 2012
Posty: 251
Skąd: Śląsk
Wysłany: 24 Styczeń 2018   

No tak z ruska nie zrobi się Japonii ale jeżeli ktoś naprawdę chce mieć jak najlepszego mocnego i mało awaryjnego ruska to nie spogląda na koszty tylko robi konkretnie z jak najlepszych materiałów i jak najlepszej jakości wykonania .Nie zawsze wyjdzie ale są uparci ze sie nie poddają haha. Niektórzy też nie chcą innego moto z wozem tylko ruska i ja do nich należę bo jest klimat dobry :) a silniki bmw wiadomo że są dobre ale tez się je da poprawić jak większość starszych jednostek napędowych bo maja sporo zapasu i jest z czego skrobnąć i też sie psują jak się nie zadba.Dobrze zestrojony i zrobiony silnik słychać już po samym dźwięku.Każdy robi co zechce ze swoim sprzętem i to jego indywidualna sprawa.To że napisałem że można tak opanować wał to nie znaczy że komuś coś narzucam i wcale nie sa takie koszta jak opisujecie bo zależy jak głęboko się siedzi w temacie i jakie się ma pomysły heh.W dnieprową skrzynie mozna wpakować 300zl ale można też 2500zl :) )) a obie bedą smigać dlużej lub krócej .Raz trafiłem na takie koło 3 biegu cccp co miało twardość koło 70 HRC haha i jeździ do dzisiaj w jednej ze skrzyń .
_________________
Wszystko co się kręci :)
 
 
brzytwa 
lokalny watażka


Dołączył: 07 Sty 2005
Posty: 1156
Skąd: Piotrków Trybunalski
Wysłany: 25 Styczeń 2018   

kozichwost napisał/a:
Kupiłem w Kijowie kilka lat temu ten zestaw na wwymieny filtr oleju. Wnikałem w kanały w wale i były identyczne jak w silniku z filtrem odśrodkowym.

Bo te wały były przetaczane ze zwykłych. Takie "półokrągle" kanały to miały specjalne wały do wyścigów i tylko 10 wałów składanych, a nie odlewanych ze skokiem 71 mm do nowego silnika, który nie wszedł do produkcji, bo fabrykę zamknęli. Oryginalny wał od Dniepra wytrzymuje wg fabrycznych badań do 40-45 KM. Na tych specjalnych nie ma już takich ograniczeń.
_________________
Szklanka wódki zamiast papierosa!
 
 
BALON
Majster

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Sie 2012
Posty: 230
Skąd: pszczyna
Wysłany: 1 Luty 2018   

czy ktoś ma zamontowaną podstawe filtra z garbusa lub jakiegoś innego gotowca?
gdzie macie zamontowaną podstawe w ramie ?

pomału się przymierzam do patentu
czy filter odśrodkowy będzie obniżać sprawność lub ciśnienie oleju z tego całego patentu?
 
 
kozichwost 
lokalny watażka


Pomógł: 11 razy
Dołączył: 26 Lut 2010
Posty: 1219
Skąd: Ożarów
Wysłany: 1 Luty 2018   

Filtr odśrodkowy nie powinien niczego pogarszać. Filtr oleju montowaliśmy z Nagarem obejmą zamocowaną do przedniej szpilki silnika pod sanką ramy. Podstawy filtra były toczone z wałka aluminium. Jak trzeba znajdą się rysunki. Kluczowe w tym patencie jest zamontowanie malutkiego filtra z wbudowanym zaworem zwrotnym. Malutkiego żeby nie przekszkadzał a zawór zwrotny jest po to, żeby na postoju olej z magistrali nie spływał, bo po uruchomieniu silnika wał przez chwilę byłby bez smarowania. Ja zamiast filtra ośrodkowego miałem założoną wytoczoną jego zaślepkę która miała za zadanie tylko przeprowadzić olej. Jak trzeba znajdą się i rysunki techniczne i oznaczenia filtra oleju.
_________________
CBR XX, 232, 2328, 2350, 2361 - sport, MT16
 
 
 
BALON
Majster

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Sie 2012
Posty: 230
Skąd: pszczyna
Wysłany: 8 Luty 2018   

zdecydowałem się na patent :P
poproszę o wszystkie możliwe rysunki, wymiary i patenty ;) ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Untitled document