FORUM.REDMOTORZ.EU Strona Główna FORUM.REDMOTORZ.EU


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy   KalendarzKalendarz  photoshopPhotoshop
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj    MapaMapa Forumowiczów
Untitled document


Poprzedni temat «» Następny temat
prosba o ocene kaski
Autor Wiadomość
Bąq 
lokalny watażka


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 26 Wrz 2008
Posty: 1328
Skąd: Gdynia
Wysłany: 1 Styczeń 2015   

Rama to ostatnie lata produkcji, widać to po wzmocnieniach trójkąnych ramy które robiono po 56r do końca produkcji

W wózkach ,po tym,że w nowszej jest amortyzacja koła, odbywa się na drążku skrętnym, a w starszej koło jest bezpośrednio podpięte pod rame z wzmocnieniem w postaci pałąka.
 
 
 
Pawel84

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 17
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2 Styczeń 2015   

czyli do tej ramy pasuje już wózek z amortyzacją koła? a co do kół? półbębny czy falbany? czy są zamienne?
 
 
andrzeja 
lokalny watażka


Pomógł: 8 razy
Dołączył: 24 Wrz 2013
Posty: 1483
Skąd: Wasilków
Wysłany: 2 Styczeń 2015   

Nie wiem czemu lepsi specjaliści od "rusków" się nie wypowiadają. Na stronie której link zamieściłem jest zdjęcie ramy. Charakterystycznym znakiem ram są wzmocnienia(trójkąty) przy mocowaniach suwaków. Najstarsze ramy ich nie mają, potem były takie duże jak z twojego linka. Najmłodsze miały mniejsze wzmocnienia ładnie wyprofilowane. To jest cała wiedza jaką posiadam w tym temacie. Ale wiem, że na forum są prawdziwi znawcy, którzy uszczegółowią wiadomości w temacie wieku określonych elementów budowy motocykla.
_________________
Andrzej.
http://utn.pl/Mungacz1
http://utn.pl/Munga-cz2
 
 
Prince 
mitoman-gaduła


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Lip 2011
Posty: 795
Skąd: Kraków<>Wawa
Wysłany: 2 Styczeń 2015   

andrzeja wszystko jest na temat ta tym albo równoległym forum.
Po pierwsze u mnie alegromaty nie robią- wiec nic z tego co wkleił nie oglądnę. Po drugie Bąq powiedział/napisał to co ważne. Po trzecie wreszcie, nie bardzo widzę w tym sens- kolega szukał motocykla. Teraz zaczyna składać od kosza bocznego? Jaki to ma sens. Bardziej od dupy strony to tylko składać od zakupu opon.
_________________
Jestem tu > https://kolyaska.fora.pl/
 
 
Pawel84

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 17
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2 Styczeń 2015   

powoli Kolego. Doszedłem do wniosku że lepiej złożę z części niż kupie kundla który i tak połowe gratow bedzie mial do wyrzucenia. Pytałem czy do tej ramy którą pokazałem pasuje wózek starczy czy nowszy bo jak kupować to od razu całość skoro gościu sprzedaje i mieszka 30km ode mnie.

czyli pomożenie wiedzą innemu wg Ciebie nie ma sensu? jest post w którym jest opisane co i jak zgadza się, ale bez zdjęć, co mi z opisu.
 
 
Prince 
mitoman-gaduła


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Lip 2011
Posty: 795
Skąd: Kraków<>Wawa
Wysłany: 2 Styczeń 2015   

A co mi z alegromatu skoro u mnie nie otwiera?

Jak chcesz składać po cząstce- nie wróżę ci sukcesu. Junaka i ciągnik składałeś po śrubce mając tylko opis? Bo wiesz- co innego składać coś co sie wcześniej widziało niż budować dokupując kolejne śrubki nie widząc jakie miały tam być.

Poza tym- gdybym miał tak składać to moje pierwsze pytanie dotyczyłoby tego które części danego modelu są najtrudniejsze do dostania. Akurat rama i kosz to łatwo dostępne. A później utkniesz na przykład na zawieszeniu lub korpusie dyfra -bo do tego modelu będzie kosztowało połowę motocykla. Wiec sorry- bez sensu.
_________________
Jestem tu > https://kolyaska.fora.pl/
 
 
Pawel84

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 17
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2 Styczeń 2015   

jak bys allegromata otworzył to byś wiedział ze rama z dyfrem jest. Junaka złożyłem od śrubki, a pierwsze co miałem to klakson i licznik a teraz wygląda tak:

 
 
Prince 
mitoman-gaduła


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Lip 2011
Posty: 795
Skąd: Kraków<>Wawa
Wysłany: 3 Styczeń 2015   

Pawel84 napisał/a:
jak bys allegromata otworzył to byś wiedział ze rama z dyfrem jest. Junaka złożyłem od śrubki, a pierwsze co miałem to klakson i licznik a teraz wygląda tak:

[url=http://i279.photobuc...459.jpg]Obrazek[/URL]


Ładnie. Z tym,ze w junaku nie ma wielości modyfikacji które nie są ze sobą kompatybilne. A w ruskach są. I to pomiędzy rocznikami o rok.

No i dalej nie pomogę. Bo archiwizatorów aukcji nie otworze i nie wiem co tam za ramy są.

Róbta jak chceta. Zle Ci nie życzę tylko uprzedzam. Moim zdaniem jak będziesz kupował bez wiedzy o tym gdzie co i jak sprawdzić, zweryfikować i co z czym pasuje to same odsyłanie czyli przesyłki z powrotem do sprzedającego zeżrą finansowo a i tak zostanie Ci kupka części nienadających sie i nie pasujących.

Mój pierwszy silnik chodził bez odmy. Bo gość który go składał nie założył. Całkiem przypadkowo się dowiedziałem gdzie powinna być odma.
_________________
Jestem tu > https://kolyaska.fora.pl/
 
 
Marcin-organiza
Majster

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Kwi 2014
Posty: 279
Skąd: Lębork
Wysłany: 3 Styczeń 2015   

W Junaku tez było troche zmian....szczególnie w silniku....tez czasami rok po roku.....Ale generalnie popieram przedmówce.
 
 
Jerzy 
lokalny watażka


Pomógł: 24 razy
Dołączył: 16 Paź 2013
Posty: 983
Skąd: Białystok
Wysłany: 3 Styczeń 2015   

W odróżnieniu od Prinza uważam, że jednak kupno jak najbardziej kompletnego egzemplarza per saldo bardziej się opłaca niż kupowanie po kawałku. Sam kończę składanie M72 z puzzli, gdzie brakowało ok. 40% części, a i niektóre posiadane trzeba było zamienić. Ceny kawałków są po prostu dużo wyższe. Na przykład ramę z suwakami i dyfrem kupisz za ok 1000 zł, ale już te same części oddzielnie za: rama 500-800 zł, dyfer 200-400, suwak prawy 100-200 zł, czyli razem wywalić trzeba 800-1400 zł i też nie będziesz miał gwarancji, że to z tego rocznika i że bez nakładu da się to zastosować. To tak jak Prinz napisał przykład najtańszych części. Super jak kupisz za 800 ale bardziej prawdopodobne, że za 1400 zł. Zysk jeśli więc jest, przy opcji składania a kawałków , to bardzo złudny. Dochodzi jeszcze kwestia czasu, szukanie niektórych szpeji trwa lata, a w tym czasie kumple jeżdżą a gul rośnie.
Przy kupnie "calaka" masz przynajmniej 90% kompletu i doszukanie się reszty nie jest tak trudne. Fakt, że trzeba szukać dobrego materiału i jak nie wie się co i jak, to kupuje często dziką świnię, gdzie wywalić trzeba kupę części ( np emka z silnikiem K750, skrzynią Urala, obudową dyfra co najwyżej Uralaz lub co częstsze K750 co generalniej się zdarza czyli całym przodem od Kaśki). Zwykle w każdej opcji trzeba części reanimować i tego się nie uniknie.
Ale jak to się mówi zrobisz jak uważasz i na co pieniędzy ci starczy.
A zamiast się oburzać na to, że ktoś allegromatu nie otwiera (bo ja też z tego gówna nie korzystam i nie otwieram, są inne sposoby lub programy do zaprezentowania sprawy) czytaj zaproponowane strony, szukaj w internecie i ucz się, bo bez wiedzy będziesz miał bardzo trudno.
_________________
https://www.youtube.com/c...uXrWIligbDk_XIg
 
 
Prince 
mitoman-gaduła


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Lip 2011
Posty: 795
Skąd: Kraków<>Wawa
Wysłany: 3 Styczeń 2015   

Jerzy napisał/a:
W odróżnieniu od Prinza uważam, że jednak kupno jak najbardziej kompletnego egzemplarza per saldo bardziej się opłaca niż kupowanie po kawałku. Sam kończę składanie M72 z puzzli, gdzie brakowało ok. 40% części, a i niektóre posiadane trzeba było zamienić.

Tak jest. Dlatego we wcześniejszym poscie napisałem, że tak można sie bawić jeśli ma sie już jakieś doświadczenie.
Przykład ostatniego ruska to u mnie k-750W ( według mnie kwintesencja ruska ) gdzie składam sobie części i bardzo powolutku regeneruję. Zaczęło sie od kupienia uzbrojonej krótkiej ramy tu na forum za 50zł. Na bazarku sobie przeszedłem i kupiłem wczesny silnik za 300zł. Korpus dyfra trudniej osiągalny niż do emki za 50zł. Automacik stopu za dychę, lampę która dała sie łatwo zregenerować za 15. Rolgaz bez kostki za kolejną dychę. Regulator starego typu- pokrywka w jednym miejscu-podstawia w drugim i razem dwie dyszki itd itp( idzie o dziesiątki części). Wiem czego szukam- czasami udaje wzrokiem upolować coś nowego. Trwa to lata, ale gdybym chciał kopić ten model w takim stopniu oryginału to pewnie musiałbym zabulić dobrze ponad piątkę. A wydałem pewnie coś pod dwa tysie( aktualnie mam wszystko- tylko czasu brak). Ze nie wspomnę, ze 1/4 jest nowa i to z epoki. Wcześniej wczesną emke złożyłem w podobny sposób. Ludzie sobie nie zdają sprawy jak wiele elementów rożni sie, a tym bardziej czym sie różni. Część nawet nie wiec co do czego służy i dlatego da sie to tanio kupić.

Da się. Ale myślę, że to połaczenie wyżej opisywanego doświadczenia i braku ciśnienia na jazdę- bo przesiadłem sie na całkiem inną kategorie motocykli. Nie poleciłbym tego komuś kto nie złożył jeszcze ruska.
_________________
Jestem tu > https://kolyaska.fora.pl/
 
 
Pawel84

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 17
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 3 Styczeń 2015   

ciśnienia nie mam na jazdę, w błoto pieniędzy też nie chcę wywalać, ale całości też kupować nie chcę. Ciężko znależć coś fajnego w przystępnej cenie, a kupować emke za 8 tyś z pogiętymi błotnikami i zmasakrowanym koszem też się nie opłaca, najlepiej wg mnie to wiedzieć co kupować i kupować w stanie rokującym przyszłą podbudowę.

teraz możecie ten link zobaczyć? http://archi.inosak.org/i...24913229_1.html
 
 
Prince 
mitoman-gaduła


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Lip 2011
Posty: 795
Skąd: Kraków<>Wawa
Wysłany: 3 Styczeń 2015   

Tak. Porzeźbiony dyfer od urala m61 albo m62, a rama emki z rocznika którego ciężko Ci będzie cokolwiek dostać. Łokazja :mrgreen:
_________________
Jestem tu > https://kolyaska.fora.pl/
 
 
Pawel84

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 17
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 3 Styczeń 2015   

i takiej odpowiedzi potrzebowałem, no nic, trzeba szukać dalej.

Ta rama to które lata tak mniej więcej?
 
 
Jerzy 
lokalny watażka


Pomógł: 24 razy
Dołączył: 16 Paź 2013
Posty: 983
Skąd: Białystok
Wysłany: 3 Styczeń 2015   

Zdaje się, że 1950-52
_________________
https://www.youtube.com/c...uXrWIligbDk_XIg
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Untitled document