FORUM.REDMOTORZ.EU Strona Główna FORUM.REDMOTORZ.EU


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy   KalendarzKalendarz  photoshopPhotoshop
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj    MapaMapa Forumowiczów


Poprzedni temat «» Następny temat
M72 prośba o informacje
Autor Wiadomość
kkkb1

Dołączył: 29 Paź 2017
Posty: 10
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 29 Październik 2017   M72 prośba o informacje

Witam wszystkich,
Od niedawna stałem się posiadaczem radzieckiej maszyny. Teraz idąc za ciosem postanowiłem poszerzyć swoją wiedzę w temacie i doprowadzić maszynę do pełnej sprawności. Chciałbym też w miarę możliwości zbliżyć się do oryginału.
W tym temacie mam trochu pytań do Was znawców tematu.
Powiedzcie mi proszę, co tu jest z poczciwej emki. Czy to jest dobra baza do odbudowy?
Napiszcie proszę, jeśli to nie będzie dużym problemem gdzie ewentualnie można zdobyć oryginalne elementy (może jakieś linki do poglądowych elementów, żebym mógł jako laik zobaczyć jak powinny wyglądać i rozpocząć poszukiwania). Chciałbym uniknąć sytuacji, że ktoś mi coś niewłaściwego sprzeda.
Kilka danych mojej maszyny: Rocznik 1957, Nr ramy 31157. Nr silnika 254189.

Z góry dziękuję za Waszą pomoc
 
 
sniper_bob 
mitoman-gaduła


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Cze 2012
Posty: 520
Skąd: opolskie
Wysłany: 29 Październik 2017   

Głowice zapasowe to wczesne k-750 tzw zimowe, głowice na motocyklu to zwykłe kaśkowe, koła na wózku i tył motocykla to nie emka..
Cylindry od k-750, gaźniki nie ori amortyzator skrętu również nie jest od m72
_________________
Lewa w górę
www.youtube.com/channel/U...w_as=subscriber
 
 
 
Jerzy 
lokalny watażka


Pomógł: 24 razy
Dołączył: 16 Paź 2013
Posty: 976
Skąd: Białystok
Wysłany: 30 Październik 2017   

Tu masz instrukcję do twego modelu, oczywiście po rosyjsku bo innej nie widziałem: http://kolyaska.pl/M-72.pdf
Koła powinny być u ciebie pełno piastowe, ale chyba bez kalamitek. Głowice takie jak pokazałeś też spotyka się często przy tym modelu. Skrzynia biegów w koszu to model 6204 od K750. Może posłużyć jako dawca wnętrzności do starszej obudowy, bo taka powinna być. Rolgaz masz z K750 chyba z powiększonym otworem do wsadzenia na kierownicę M72. Wydech też z K750. Nie widać tego na zdjęciach, ale jeśli blok ma na dole żeberka chłodzące miskę olejową to tez jest z Kaśki. Generalnie typowy wschodni pasztet do odbudowy.
Załączam fotkę takiego jak twój modelu, z tym, że koła są od wcześniejszej wersji M72. Możesz porównać oba egzemplarze :mrgreen:
_________________
https://www.youtube.com/c...uXrWIligbDk_XIg
 
 
kkkb1

Dołączył: 29 Paź 2017
Posty: 10
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 31 Październik 2017   

Wielkie dzięki za odpowiedzi.
Jak wnioskuję, przednie koło jest od emki tylko nie tej.
Tylne, zapas i wózek to nie emka?
Widzę, że czeka mnie trochu pracy i zdobywania wiedzy. Liczę na Waszą pomoc ponieważ dopiero się uczę; na dodatek nie jestem jeszcze mechanikiem. Chciałbym jednak moją emkę maksymalnie zbliżyć do oryginału.
Reasumując, na początek muszę kupić parę elementów żeby mieć oryginalne.
1. Rolgaz – lepiej kupić dobre wykonanie współczesne (jeszcze nie jestem pewny, czy takie są chodzi o wskazanie na dobre), czy jakiś z epoki?
2. Koła pełno-piastowe bez kalamitek – tutaj zupełnie się pogubiłem i nigdzie nie mogę czegoś takiego wypatrzyć. Może któryś z kolegów mógłby pomóc w temacie lub ma do sprzedania?
3. Tłumiki to myślałem od Hartmanna : Kolana łączone, stal kwasoodporna + tłumiki rybki (no i dylemat czy lepiej chrom, czy może malowane proszkowo) – proszę o opinię czy to dobry wybór będzie.
4. Głowice myślę zostawić swoje zimówki – z tego co czytałem to z takimi też wychodziły.
5. Skrzynia biegów to też dla mnie jeszcze magia – zdobywam wiedzę. Jeżeli wnętrzności z mojej nadają się do oryginalnej jako dawca to może ktoś z szanownych kolegów ma taką do sprzedania lub nawet samą starą obudowę do mojej M72-H?
Generalnie zdaję sobie sprawę, że to co mam to trochu pasztet. Zaplanowałem jednak, że po metamorfozie to będzie księżniczka jak oczywiście zdrowie i finanse pozwolą.
Na początek chciałem zgromadzić wszystkie potrzebne części zbliżające moją emkę do oryginału.
Następny krok to będzie odnowienie maszyny.
Jako, że moje umiejętności mechaniczne nie są na najwyższym poziomie zastanawiam się nad wysłaniem kompletnego silnika do kogoś celem regeneracji.
Może Koledzy polecicie kogoś z okolic podkarpackie/małopolskie/świętokrzyskie?
Wiem, że więcej frajdy daje rozebranie silnika i wysłanie pojedynczych elementów do regeneracji. Trochu się jednak boję że coś mógłbym zepsuć składając graty do kupy i pacjent nie najlepiej by na tym wyszedł.
Pozdrawiam wszystkich
Krzysztof
 
 
Prince 
mitoman-gaduła


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Lip 2011
Posty: 794
Skąd: Kraków<>Wawa
Wysłany: 31 Październik 2017   

kkkb1 napisał/a:
Wielkie dzięki za odpowiedzi.
Jak wnioskuję, przednie koło jest od emki tylko nie tej.
Tylne, zapas i wózek to nie emka?
Widzę, że czeka mnie trochu pracy i zdobywania wiedzy. Liczę na Waszą pomoc ponieważ dopiero się uczę; na dodatek nie jestem jeszcze mechanikiem. Chciałbym jednak moją emkę maksymalnie zbliżyć do oryginału.
Reasumując, na początek muszę kupić parę elementów żeby mieć oryginalne.
1. Rolgaz – lepiej kupić dobre wykonanie współczesne (jeszcze nie jestem pewny, czy takie są chodzi o wskazanie na dobre), czy jakiś z epoki?
2. Koła pełno-piastowe bez kalamitek – tutaj zupełnie się pogubiłem i nigdzie nie mogę czegoś takiego wypatrzyć. Może któryś z kolegów mógłby pomóc w temacie lub ma do sprzedania?
3. Tłumiki to myślałem od Hartmanna : Kolana łączone, stal kwasoodporna + tłumiki rybki (no i dylemat czy lepiej chrom, czy może malowane proszkowo) – proszę o opinię czy to dobry wybór będzie.
4. Głowice myślę zostawić swoje zimówki – z tego co czytałem to z takimi też wychodziły.
5. Skrzynia biegów to też dla mnie jeszcze magia – zdobywam wiedzę. Jeżeli wnętrzności z mojej nadają się do oryginalnej jako dawca to może ktoś z szanownych kolegów ma taką do sprzedania lub nawet samą starą obudowę do mojej M72-H?
Generalnie zdaję sobie sprawę, że to co mam to trochu pasztet. Zaplanowałem jednak, że po metamorfozie to będzie księżniczka jak oczywiście zdrowie i finanse pozwolą.
Na początek chciałem zgromadzić wszystkie potrzebne części zbliżające moją emkę do oryginału.
Następny krok to będzie odnowienie maszyny.
Jako, że moje umiejętności mechaniczne nie są na najwyższym poziomie zastanawiam się nad wysłaniem kompletnego silnika do kogoś celem regeneracji.
Może Koledzy polecicie kogoś z okolic podkarpackie/małopolskie/świętokrzyskie?
Wiem, że więcej frajdy daje rozebranie silnika i wysłanie pojedynczych elementów do regeneracji. Trochu się jednak boję że coś mógłbym zepsuć składając graty do kupy i pacjent nie najlepiej by na tym wyszedł.
Pozdrawiam wszystkich
Krzysztof

Od konca. Jesli nie znasz podstaw machniki to taka zabawka nie jest dla Ciebie. Sorry ale takie były wtedy czasy. Kierowca był mechanikiem.

Nikogo Ci tam nie polecę. Tych których znam nie wiem czy będą chcieli. Znam też z tych okolic takich którym nie powierzyłbym roweru.

Tak . To jest pasztet. W każdym rusku ze wschodu są jakieś miksy. Pół biedy jest gdy mają uzasadnienie. Np skrzynia dniepra albo alternator itp. Ale to jest ulep z tego co zostało.

5. Obudowy skrzyń jakiej potrzebujesz, kupuje sie po cenie aluminium. To akurat jest najtańsze.
4 Nie- źle wyczytałeś.
3 Lepiej dobry chrom. Ale ten kosztuje tyle co pochromowany zestaw.
2. Było na forum kolyaska. Kolejność w jakiej wychodziły koła z KMZ. Z dobrymi zabierakami trudno osiągalne.
1. Może być i chiński. Nie są drogie. Najgorsze były polskie współczesne repliki.

Sporo możesz znaleźć na stronie Gośki. Wyrosła z tego ale strona chyba jeszcze jest.

No proszę. I znalazłem http://wildsovietboxer.lh...iki/Page337.htm

A tu przykładowe foto tego modelu

A tu jakaś tam wariacja na temat ruskiego autobusu, ale nie ulep

Motywujące?
_________________
Jestem tu > https://kolyaska.fora.pl/
 
 
Jerzy 
lokalny watażka


Pomógł: 24 razy
Dołączył: 16 Paź 2013
Posty: 976
Skąd: Białystok
Wysłany: 1 Listopad 2017   

Droga do tego co chcesz mieć nie jest łatwa, tania i prosta. Warsztaty restauracji często nie są ani tanie, ani dobre. Ale za kolegą z forum BMW www.dwuzaworowe.pl polecę tego pana: Jerzy 601 808 015. Widziałem robotę, pierwsza klasa https://forum.dwuzaworowe.pl/download/file.php?id=6635&mode=view , https://forum.dwuzaworowe.pl/download/file.php?id=6637&mode=view , https://forum.dwuzaworowe.pl/download/file.php?id=6638&mode=view , https://forum.dwuzaworowe.pl/download/file.php?id=6640&mode=view . Lokalizacja to okolice Lublina.
Części musisz szukać sam. Repliki i oryginały trzeba "pomacać" bo często na zdjęciach wyglądają ładnie, a w rzeczywistości już niekoniecznie.
Koła tak jak pisze Prince to bardzo ciężki temat. Albo mają ładne bębny i zużyte zabieraki albo nie ma ich wcale. Dla tego wielu zakłada falbany lub nowsze od K750. Co do części od Hartmana to są OK. Ale nie myśl, że jak zrobisz wydech z kwasówki to będzie taki ładny jak chromowany. Ta stal szybko żółknie od temperatury.
A dla inspiracji jaki cel powinieneś osiągnąć taki egzemplarz z Olsztyna:
_________________
https://www.youtube.com/c...uXrWIligbDk_XIg
 
 
dziubek25077 
Podaje Klucze

Dołączył: 18 Wrz 2012
Posty: 76
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 3 Listopad 2017   

Niebieskim motocyklem również proszę się nie sugerować, gdyż pod względem oryginalności niewiele odbiega od motocykla kolegi drążącego temat,
- skrzynia z kaśki,
- silnik cały z kaśki, w emce to już przesada zwłaszcza tak odnawianej,
- gaźniki z kaśki,
- regulator napiecia z kaśki,
- cewka z kaśki,
- aluminiowy stopień kosza zamontowany niepotrzebnie,
- zbiornik z urala,

Jak będziesz potrzebował części zdjęć na czym się wzrorować śmiało pisz PW, lub zaglądnij na FB DZIUBEK-MOTORS, pomogę jak potrafię
 
 
 
kkkb1

Dołączył: 29 Paź 2017
Posty: 10
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 3 Listopad 2017   

Dzięki Koledzy za podpowiedzi i sugestie.
Teraz trochu poszukuję informacji i czytam na temat mojej emki.
Postawiłem sobie za cel doprowadzić ją do stanu zbliżonego do oryginału najbardziej jak to możliwe.
Liczę, że z biegiem czasu mi się uda. Największy problem jak już zdążyłem się zorientować to będzie pewnie z kołami. Postanowiłem rozpoznać rynek i nabyć oryginalne elementy jeśli oczywiście cenowo mnie to nie zabije. Kolejny krok to będzie rozpoczęcie remontu, ale to już przyszłość.
W miarę postępu moich prac pozwolę sobie zwracać się do Was o pomoc i podpowiedzi.
Z góry wszystkim dziękuję za pomoc i poświęcony czas.
 
 
Jerzy 
lokalny watażka


Pomógł: 24 razy
Dołączył: 16 Paź 2013
Posty: 976
Skąd: Białystok
Wysłany: 4 Listopad 2017   

Niebieska M72 to tylko przykład estetycznego wykonania, nie wzór oryginalności. Jak kolega Dziubek radzi - pisz do tych co oferują pomoc. Oni mają wiedzę i chęci do pomocy. A mimo, że M72 to popularny motocykl to kompletowanie części, które nadają się jeszcze do czegokolwiek poza złomowaniem nie jest łatwym zadaniem. Na koniec przychodzi często refleksja, że skórka nie opłacała się bo wyprawka była droższa :twisted: . No ale to już taki urok wszelkich prac ze starą motoryzacją, a radziecką w szczególności.
_________________
https://www.youtube.com/c...uXrWIligbDk_XIg
 
 
kkkb1

Dołączył: 29 Paź 2017
Posty: 10
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 20 Listopad 2017   

Mam oryginalne cylindry do mojej M72. W miarę wolnych środków zabieram się za remont.
Od czegoś trzeba zacząć. Teraz szlif, tłoki, pierścienie i zawory.
Generalnie tutaj proszę o małą podpowiedź.
Co sądzicie o tłokach z tych aukcji:
http://allegro.pl/najleps...7025323602.html
http://allegro.pl/najleps...7025290567.html
Cena wysoka, ale czy warto?
Czy może kupić tłoki Almot + pierścienie od Blusa, może Prima Łódź?
Co do zaworów to myślę – Paradowscy.
Z góry dzięki za podpowiedzi.
 
 
nagar 
lokalny watażka

Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Maj 2008
Posty: 1144
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 20 Listopad 2017   

Te tłoki z aukcji wyglądają na ALmoty, tylko cena jakaś kosmiczna.
 
 
 
Jerzy 
lokalny watażka


Pomógł: 24 razy
Dołączył: 16 Paź 2013
Posty: 976
Skąd: Białystok
Wysłany: 20 Listopad 2017   

Jaką średnicę mają twoje cylindry. W zależności od tego są możliwe różne opcje. To samo z zaworami. Prowadnice są ok czy mocno zużyte - tu też mogą być różne opcje.
_________________
https://www.youtube.com/c...uXrWIligbDk_XIg
 
 
kkkb1

Dołączył: 29 Paź 2017
Posty: 10
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 20 Listopad 2017   

Cylindry to na chwilę obecną nominał. Jednak patrząc na ich stan to wyjdzie coś koło 3 szlifu (w najgorszym wypadku zakładam 4). W środę mam podjechać do gościa, żeby to dokładnie ocenił. Co do zaworów to prowadnice są OK więc nominał by tu wchodził w grę zakładam (9mm średnica trzonka). Jak pomierzyłem starego to trzonek ma jakieś 8,98.
 
 
dz@hym 
Majster

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Cze 2012
Posty: 213
Skąd: wieś w zamojskim..
Wysłany: 20 Listopad 2017   

Ja bym proponował Almoty (jeśli nie idziesz w tulejowanie) zwłaszcza, że od dłuższego czasu ponoć zmienili dostawcę pierścieni i jest git. Mam już na nich zrobione 3 sezony (+-12.000km) i co prawda sprężania nie mierzyłem, ale dalej jest ogień! Polecam też wałek od Świątka- ten wzorowany na BMW - http://sklepswiatek.pl/72-c-196_520.html plus kilka modyfikacji opisanych na forum i szerokości!!
_________________
..wolny wydech i wolne życie!!!
 
 
Jerzy 
lokalny watażka


Pomógł: 24 razy
Dołączył: 16 Paź 2013
Posty: 976
Skąd: Białystok
Wysłany: 21 Listopad 2017   

Opcja z tłokami Almotu będzie najbardziej ekonomiczna chociaż niekoniecznie najlepsza. Zawory kupuj nowe. Ja opowiedział bym się za radzieckimi bo te od Paradowskich nie są takie super. Tyle, że lepszych zamienników nie ma. Z wałkami też bywa różnie. Ja zawsze szukałem i stosowałem oryginały mieszczące się w zakresie zużycia. Świątkowe są podobno dobre tylko drogie. Wszystko zależy od tego ile kasy chcesz wsadzić bez nadziei, że ją odzyskasz ;) .
_________________
https://www.youtube.com/c...uXrWIligbDk_XIg
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Untitled document