FORUM.REDMOTORZ.EU Strona Główna FORUM.REDMOTORZ.EU


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy   KalendarzKalendarz  photoshopPhotoshop
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj    MapaMapa Forumowiczów
Untitled document


Poprzedni temat «» Następny temat
Dniepr - elektroniczny zapłon cc 700 - DZIAŁA .
Autor Wiadomość
kowal 


Dołączył: 21 Lut 2014
Posty: 32
Skąd: Kuźnia Raciborska
  Wysłany: 24 Czerwiec 2015   Dniepr - elektroniczny zapłon cc 700 - DZIAŁA .

:mrgreen: . Zapłon by kowal . :mrgreen:

Witam .

Mając czas na chorobowym , wpadł mi do głowy pomysł ze zrobieniem zapłonu do mojego Dniepra z zastosowaniem zapłonu z cinquecento 700 .( Czytałem chyba gdzieś o takim pomyśle , ale na pomyśle się skończyło ) .
Założyłem kiedyś nawet nowy temat , ale nikt nie chciał się wypowiedzieć ,natchnąć mnie , ani udzielić porady ( wakacje ? ) , więc temat usunąłem .
Na elektrodzie poszło lepiej i po paru przemyśleniach i tonach materiałów z netu o zapłonach , postanowiłem popełnić zbrodnię i
wyrwałem stary rozklekotany ,, rozrusznik '' serca z mojego dziadka , dzięki któremu miał arytmię serca .
Oryginalne koło foniczne z CC 700 podwoiłem a kąty adekwatnie podzieliłem przez dwa .( mój patent :radocha: ).
Wykorzystałem moduł MED 210A z racji tego , że jedna z map zapłonu idealnie pasuje do Dniepra ( przyspieszenie zapłonu
do 32 st. przed GMP ) .
Dodatkowo moduł przy obrotach do 200/min przesuwa statyczny punkt zapłonu o 8 st. w stronę GMP ( czyli na ok 2 st. ) , ułatwia to zapalenie , posiada też odcięcie zapłonu przy ok 6000 obr/min ( co słychać na filmiku). :oops:
Tokarz zrobił co trzeba , ja wykończyłem wg. planów i jest .
Chodzi jak zegarek , odcięcie i przyspieszenie zapłonu jest , arytmia zginęła .

https://www.youtube.com/watch?v=PGovtzQMlvA

Zostały jeszcze próby drogowe w celu korekcji ustawienia zapłonu i potrzeby lub nie zastosowania przełącznika map zapłonu (solo-kolaska), ale skończył się przegląd a ja i tak na razie nie mogę jeździć ( kręgosłup ).

Cena:
- tokarz - 35 zeta ,
- moduł z radiatorem - 10 ,
- cewka BAE 800 - 10 ,
- czujnik SEN 8 D z oryginalnym mocowaniem - 10 ,
- narzędzia i piwko - gratis .

Czas wykonania - na razie dwie dniówki ( nie mogę się przemęczać ) .

Jeżeli ktoś chce ,, też tak mieć '' -- proszę .





















1) Zapłon wypada na wypustkach na linii pionowej z rys. nr 1 .
2) Koło z rys. nr 1 kręci się w lewo , należy pamiętać aby odwzorować je po stronie z rysą na kole fonicznym . ( wypustki
są wyszlifowane do rysy ) .
3) Czarna tarcza ze zdjęcia nr 7 - to ta , która ma średnicę fi 92 ( otwory pod mocowanie należy zrobić wg. bloku )
4) Czujnik indukcyjny należy zakupić razem z ory.mocowaniem , ja użyłem go w swojej wersji zapłonu ( przyspawałem go do czarnej tarczy za blisko i dlatego w celu regulacji przerwy musiałem podłożyć pod niego podkładki ).
5) Oryginalny otwór w bloku silnika musiałem rozwiercić wiertłem fi 18 ( takie miałem ), ponieważ wtyczka czujnika za nic nie chciała
,, współpracować '' ( ją też lekko odchudziłem ) .
6) Podkładka zabezpieczająca ma 2 otwory fi 3,2 ( mogą być od razu fi 5 ) , należy nią dokręcić gotowe koło foniczne na wałku rozrządu , koło trzyma się mocno ,
lecz lekkimi pobiciami można je obrócić w celu ustawienia sobie idealnie zapłonu .
7) Po ustawieniu , przez otwory znaczymy wiertłem znaki na kole , rozbieramy , wiercimy w kole pod gwint np. M5 , potem
składamy i śrubkami mocujemy koło foniczne do podkładki zabezpieczającej .
8.) Przerwa na świecach 1 mm .
9) Gotowe .

Oczywiście można wszystko wykonać inaczej i bardziej ,, delikatne '' , ale robiłem to pierwszy raz , tak wyszło i jestem
zadowolony , dla mnie to najważniejsze a czuję że i dziadek ożył i już nie ma arytmii serca .
Wyszło też taniej w porównaniu do zapł.elektronicznego z Ukrainy , a jak się coś skopci na pierwszym szrocie mają części zapasowe .
To by było na tyle , jak coś to pytać .
Postaram się w miarę szybko odpowiedzieć , ale myślę , że wszystko jasne ( mieć rusa = być inżynierem ) :grin: .
Pod pinem 2 modułu jest wyście na połączenie się z urządzeniem diagnostycznym Fiat-Lancia :shock: , ale to chyba przesada w rusie .

Powodzenia .

Jedno pytanie pozostaje - gdybym podzielił koło na trzy , może i Syrena by odżyła ?
 
 
astride 
mitoman-gaduła


Pomógł: 6 razy
Dołączył: 24 Maj 2013
Posty: 589
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 24 Czerwiec 2015   

Wielki szacun..jak wielokrotnie powtarzam, nie mam bladego pojęcia o prąach dlatego tym bardziej podziwiam!!! :smile: Własna inicjatywa, zwłaszcza gdy nie kończy się na gadaniu, zawsze zasługuje na pochwałę!!Gratuluję pomysłu i wykonania!
_________________
Pozdrawiam,
Tomek
 
 
 
andrzeja 
lokalny watażka


Pomógł: 8 razy
Dołączył: 24 Wrz 2013
Posty: 1467
Skąd: Wasilków
Wysłany: 24 Czerwiec 2015   

Też jestem pełen podziwu. A tak wracając do kwestii Syrenki. Sadzisz, że dało by się taki zapłon zastosować w 3 cylindrowym silniku dwusuwowym? Ma DKW Mungę z dwusuwowym oryginalnym silnikiem i wiem, że zawsze jest problem z ustawienie zapłonu z użyciem 3 przerywaczy naraz więc może alternatywą byłby właśnie taki zapłon jak u Ciebie?
Jeszcze raz gratuluję. :okok:
_________________
Andrzej.
http://utn.pl/Mungacz1
http://utn.pl/Munga-cz2
 
 
świdro 
lokalny watażka


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Mar 2007
Posty: 876
Skąd: Pruszcz Gdański
Wysłany: 24 Czerwiec 2015   

Szacun kolego, mozesz zapodac watek do elektrody? Chetnie poczytam elektryczne dywagacje. Pytanko: masz 2 zestawy po 3 wypustki z tym ze jedna jest oddalona od dwoch pozostalych (jak rozumiem to sa momenty strzalu cylindrow) a ta trzecia wypustka to po co? Jakis punkt startowy?
_________________
<<==AVE RUS==>>
 
 
 
Kornel1 

Dołączył: 04 Sty 2015
Posty: 14
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 24 Czerwiec 2015   

Szacun za pomysł i wykonanie. :brawo:
Pewnie pochodzi dłużej niż oryginalny elektronik.
_________________
Dawniej statki były z drewna, ale ludzie z żelaza
 
 
nagar 
lokalny watażka

Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Maj 2008
Posty: 1144
Skąd: Rzeszów

Wysłany: 24 Czerwiec 2015   

Pomysł fajny i wykonanie też.
Sprawdzałeś lampą stroboskopową czy moduł faktycznie ma krzywą ?
 
 
 
kowal 


Dołączył: 21 Lut 2014
Posty: 32
Skąd: Kuźnia Raciborska
Wysłany: 25 Czerwiec 2015   

[quote="andrzeja"] A tak wracając do kwestii Syrenki. Sadzisz, że dało by się taki zapłon zastosować w 3 cylindrowym silniku dwusuwowym?

Czy moja ,, fantazja '' będzie działać też nikt nie był pewny .
Koło foniczne musiało by być odpowiednio większe , ponieważ trasując 9 wypustek , przerwy
pomiędzy nimi nie mogły by być mniejsze niż ich szerokość .
Nie wiem też czy 32 st. wyprzedzenia zapłonu było by odpowiednie , a takie jest zaprogramowane w module ?


[quote="świdro"] Pytanko: masz 2 zestawy po 3 wypustki z tym ze jedna jest oddalona od dwóch pozostałych (jak rozumiem to sa momenty strzalu cylindrow) a ta trzecia wypustka to po co? Jakiś punkt startowy?

Z przeczytanych info wynika , że :
Pierwsza wypustka , która najeżdża na czujnik to wyprzedzenie 32 st.+- 2st. względem obrotów ( niezmienne - bo taka jest pierwsza z map zapłonu )
Druga - obroty .
Trzecia najdalsza - statyczny punkt zapłonu ( strzał iskry na wolnych obrotach - w tym module 10 st. +- 2 st. ) , jak gdzieś czytałem - Dniepr - ok 8 st.


[quote="nagar"] Sprawdzałeś lampą stroboskopową czy moduł faktycznie ma krzywą ?

http://youtu.be/WMFjOtMcau8
 
 
Balu 
Wieszcz wodzirej


Login SKYPE: balu1939
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 2282
Skąd: Jasło/Żółków
Wysłany: 25 Czerwiec 2015   

To już widzę dolniaka na tym :P :P będzie ema zapierrdalać :P
_________________
https://plus.google.com/u/0/108851024980527020235/photos
 
 
 
kowal 


Dołączył: 21 Lut 2014
Posty: 32
Skąd: Kuźnia Raciborska
Wysłany: 26 Czerwiec 2015   

Co do Syreny to chłopaki już to rozgryźli , teraz testują .

http://syrena.gminanekla....325bf9653006135
_________________
Pozdro .
 
 
GREJF 1 
Młodszy Mechanik

Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 104
Skąd: Dobrzyniewo/B-stok
Wysłany: 29 Lipiec 2015   

Kolego Kowal napisz jak się sprawuje ten zapłon w ruchu.Jak tylko opanuje sztukę czytelnego drukowania Twych rysunków robię taki zapłon.Jako materiał zastosowałeś metal ?
_________________
Pozdrawiam Grejf
 
 
kowal 


Dołączył: 21 Lut 2014
Posty: 32
Skąd: Kuźnia Raciborska
Wysłany: 7 Sierpień 2015   

Po próbach drogowych mogę powiedzieć - ,, to żyje '' :shock: .

Przy jeździe ze stałą prędkością ani raz nie zdarzyło się żeby silnik szarpnął bądź przerwał , troszkę go też cisnąłem ale nie udało mi się dojść do odcięcia zapłonu :oops: .
Zimny silnik nie chce zapalić na ssaniu - jak przed zmianą zapłonu ( mam gaźniki z DIVERSION 600 , może nie jest mu teraz zimno :idea: ) , bez ssania pali bdb , gorący zapala bezproblemowo .
Po podłączeniu do masy przewodu , zmieniającego mapę zapłonu , stwierdzam ( bądź mi się ze szczęścia wydaje ), że moto z kolaską ma więcej wigoru .
Nie jechałem daleko , ze 100 km ( średnio koło 80 km/h ) i chyba z baku też mniej ubyło . :cwaniak: ( tylne koło 240 , przód i kolaska 180 ).


GREJF1 - tak , metal , bo czujnik z CC jest indukcyjny , a rysunki , niech ci fotograf zrobi duże odbitki . luzik . ( żarcik sorry ) .


Po czasie -- :oops:
Wirującą tarczę można by odchudzić , pozostawiając jedynie podaną grubość za rysą . ( żeby tylko wypustki były ,, grube " , chociaż teraz nic złego się nie dzieje ).
W tarczy , która trzyma czujnik przydają się fasolki ( otwory technologiczne ), pomogą w idealnym ustawieniu kąta zapłonu ( pomysł - KRZAKU - :okok: ) .
_________________
Pozdro .
 
 
Dawid1981 
Majster

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 02 Lut 2012
Posty: 217
Skąd: Śląsk
Wysłany: 26 Sierpień 2015   

Hmmm a gdzie jest plynne przyspieszenie zapłonu??????Z tego co pamiętam to do tych modułów przychodził przełącznik podciśnieniowy wyboru charakterystyki wyprzedzenia zapłonu sterowany podciśnieniem z kolektora ssącego i to było odpowiedzialne za płynne przyspieszenie zapłonu i dało się to zmieniać za pomocą małej śrubeczki zamalowanej lakierem.

Rozwiazales to na zwyklym przelaczniku(kolaska/solo)???
_________________
Wszystko co się kręci :)
 
 
kowal 


Dołączył: 21 Lut 2014
Posty: 32
Skąd: Kuźnia Raciborska
Wysłany: 26 Sierpień 2015   

Moduł ma zaprogramowane we wsadzie dwie mapy zapłonu , każda mapa obsługuje przyśpieszenie zapłonu względem odczytanych przez moduł obrotów .
Przełącznik podciśnieniowy , o którym mowa służy tylko do wyboru mapy zapłonu , jakiej aktualnie potrzebuje silnik , który jest pod pełnym obciążeniem lub nie .

Mapy .
_________________
Pozdro .
 
 
Dawid1981 
Majster

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 02 Lut 2012
Posty: 217
Skąd: Śląsk
Wysłany: 26 Sierpień 2015   

Aaaaa czyli tylko jedna lub druga .Myslalem ze to sie plynnie odbywa wraz z wzrostem lub spadkiem obrotów .Szkoda.
_________________
Wszystko co się kręci :)
 
 
kowal 


Dołączył: 21 Lut 2014
Posty: 32
Skąd: Kuźnia Raciborska
Wysłany: 26 Sierpień 2015   

Ciekawe w jakim zapłonie mapa zmienia się wraz z obrotami ?
Jedyne co się zmienia to przyspieszenie zapłonu względem obrotów .
Jeżeli komuś to nie wystarcza , może zaadoptować przełącznik podciśnieniowy z malucha do moto i będzie miał automatyczne przełączanie pomiędzy mapami lub zastosować ( bodajże ) czerwony sportowy moduł z malacza bez odcięcia zapłonu i agresywną mapą .
W naszych ruskach oryginalnie jest przyspieszacz i nie wiadomo czy działa poprawnie , a do tego dochodzi ruska , precyzyjna , mimośrodowa podwójna krzywka , gdzie zapłon na prawym cylindrze to loteria . ( gdzieś czytałem o bardziej awaryjnych prawych cylindrach , może kolaska się przyczynia a może to zapłon nie wiadomo kiedy ) .
W moim rusku był - nikogo nie obrażając - dupiaty fabryczny przyśpieszacz z krzywką , zrobioną chyba na oko przez jakiegoś wschodniego poetę z czwartej zmiany , a sprężyny na przeciwwagach wytłoczone na prasce do ziemniaków .
Sory - koledzy to moje spostrzeżenie , więc proszę po mnie nie jeździć . luzik
Dodam - prawie to chodziło , a jeżeli coś jest - prawie - to po co przepłacać . :blee: ( mam na myśli wszystkie elektroniczne zapłony wymyślone w pocie czoła - dla nas - rusbajkerów )
WIEM - narzekam - ale i tak go kocham . :mrgreen:
_________________
Pozdro .
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Untitled document