FORUM.REDMOTORZ.EU Strona Główna FORUM.REDMOTORZ.EU


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy   KalendarzKalendarz  photoshopPhotoshop
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj    MapaMapa Forumowiczów


Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Gumiś
13 Grudzień 2010
Cewka zapłonowa
Autor Wiadomość
soviet 
mitoman-gaduła


Dołączył: 17 Lut 2009
Posty: 585
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 19 Czerwiec 2009   Cewka zapłonowa

Witam

Może i głupie to pytanie, ale trudno sie mówi...

Do czego służa iskierniki w cewce zapłonowej w DNIEPR MT 16. w czasie pracy silnik apojawioa się tam czasami przeskok iskry, tzw wypadanie zapłonów.


Tylko bez prowokacji proszę...

Dzięki za odpowidź.
_________________
Bo lubię ten wiatr co w ryj dmucha
Ostatnio zmieniony przez melex 19 Marzec 2012, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
willy 

Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 13
Skąd: Kraków
Wysłany: 19 Czerwiec 2009   

Iskierniki stanowią zabezpieczenie cewki przed nadmiernym wzrostem napięcia (np. wskutek wysunięcia się kabla z fajki), czego skutkiem jest przebicie samej cewki. W niektórych cewkach ich rolą było także zmniejszenie zakłóceń fal radiowych. Wspołcześnie do redukcji zakłóceń stosuje się ścieżki oporowe we włóknach kabli wys. napięcia, zaś same cewki od przepięć zabezpiecza się po stronie pierwotnej szybkimi diodami lub pracą w nasyceniu magnetycznym.
 
 
herrflik2 
Majster


Dołączył: 16 Maj 2008
Posty: 215
Skąd: Ostrów
Wysłany: 15 Lipiec 2009   

dziś zauważyłem, ze w mojej cewce zapłonowej zelmot dwubiegunowej olej chlupie w środku. Czy tak ma być?
_________________
herrflik2
Ostatnio zmieniony przez melex 19 Marzec 2012, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
MłodySzwagier 
Majster


Login SKYPE: rusekm-72
Dołączył: 05 Lut 2009
Posty: 233
Skąd: Chojnice
Wysłany: 15 Lipiec 2009   

Chyba nie powinno przeszkadzać, bo to jest cewka olejowa czy jakoś tak. W mojej też olej chlupie... ale działa :)
 
 
 
Gumiś 
Wieszcz wodzirej


Dołączył: 31 Paź 2005
Posty: 1529
Skąd: Czerwonak
Wysłany: 15 Lipiec 2009   

herrflik2 napisał/a:
dziś zauważyłem, ze w mojej cewce zapłonowej zelmot dwubiegunowej olej chlupie w środku. Czy tak ma być??

Tak
_________________
Bierni Mierni ale Wierni
 
 
 
herrflik2 
Majster


Dołączył: 16 Maj 2008
Posty: 215
Skąd: Ostrów
Wysłany: 15 Lipiec 2009   

dzieki za odpowiedź.
zaraz dam kable nowe na świece i w trasę :mrgreen:
_________________
herrflik2
Ostatnio zmieniony przez melex 19 Marzec 2012, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
luis7777777 
mitoman-gaduła


Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 574
Skąd: Strzegom
Wysłany: 15 Lipiec 2009   

po ostatniej eskapadzie też mi coś fiksuje cewka, dziś pada to mam chwile na wymiane kabli i cewki i najważniejsze musi to być wodoodporne.
Ostatnio zmieniony przez melex 19 Marzec 2012, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
sowa750 
mitoman-gaduła


Dołączył: 14 Lut 2006
Posty: 366
Skąd: Drezdenko
Wysłany: 15 Lipiec 2009   

W miejscu gdzie wchodzą kable wysokiego napięcia są śrubki, możliwe że się poluzowały i dlatego wydostaje się olej
_________________
Sowa nie bydle nie ubodzie
 
 
 
gpietryga 

Dołączył: 26 Lis 2009
Posty: 49
Skąd: Oława
Wysłany: 19 Marzec 2012   

Witam
Podpowiedzcie jaką cewkę kupić do Kaśki , instalacja 6V
 
 
 
durke 
Wieszcz wodzirej


Login SKYPE: durkee66
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Paź 2009
Posty: 2447
Skąd: Warszawa
Wysłany: 19 Marzec 2012   

Może być butelkowa dwustrzałowa od malucha. Przy 6V też będzie generować iskrę.
_________________
Piłeś sok z dziwnych jagód - nie podskakuj !!!
Ostatnio zmieniony przez durke 19 Marzec 2012, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
marek_k-750 
Majster

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Cze 2010
Posty: 292
Skąd: uniemyśl
Wysłany: 19 Marzec 2012   

Ja mam zamontowaną cewkę Boscha jednostrzałową. 12V pracowała z palcem przerywacza który rozdzielał iskrę na 4 cylindry. Była przy silniku V4 Johnson z lat 70. Zamontowaną mam ją pod aku 6V I kolega w szoku był że taką iskrę można mieć :twisted: Przerwa na świecy 1mm a iskrę mam grubą białą. Jak wkładam kluczyk to pojawia się taka malutka niebieska prawie nie widoczna. Jak wyciągam kluczyk gruba biała. Tak wiec polecam cewki boscha. A pytanie jeszcze montujesz z palcem przerywacza czy nie? Jeśli nie to tak jak przedmówca napisał cewka od malucha 2 strzałowa 6V.
Ostatnio zmieniony przez melex 19 Marzec 2012, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
gpietryga 

Dołączył: 26 Lis 2009
Posty: 49
Skąd: Oława
  Wysłany: 20 Marzec 2012   

Dzięki za podpowiedzi , na razie cewka będzie Biazet 101 od malca i do tego moduł digitecha, także powinno to załatwić problemy iskry, jak się gdzieś trafi na szrocie, lub allegro , to chce zamontować butelkową dwustrzałową także od maluch, ale to z czasem ważne żeby teraz działało bo wiadomo... słonko za oknem :)
Jakbyście mi jeszcze poradzili co do przewodów zapłonowych, a dokładniej to jakie zastosować do tego zestawu ( takie jak do malucha ?) to już będę spokojny i dozgonnie wdzięczny
 
 
 
durke 
Wieszcz wodzirej


Login SKYPE: durkee66
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Paź 2009
Posty: 2447
Skąd: Warszawa
Wysłany: 20 Marzec 2012   

Kup na allegro normalne miedziane przewody w/n Bosch. Nie zakładaj tergo szrotu od samochodów. Te przewody silikonowo grafitowe spełniają swoje zadanie jak są pod maską a nie wystawione na zewnątrz. Do tego piękne stylowe fajki z bakielitu i będzie pan zadowolony :wink:
_________________
Piłeś sok z dziwnych jagód - nie podskakuj !!!
 
 
 
wiecur 
Podaje Klucze


Dołączył: 27 Lip 2008
Posty: 74
Skąd: Oleśnica
Wysłany: 20 Marzec 2012   

Oryginalne przewody od malucha będą za krótkie chyba, że od jakiegoś innego fiata. Do modułu digitecha i cewki Biazet należy (tak zalecił mi sprzedawca) zastosować drut oporowy, jak będziesz zamawiał moduł to możesz też u nich zamówić takie małe żółte coś co spełnia funkcje drutu oporowego, kosztuje to chyba 20zł

mail od digitech
Cytat:

Dla instalacji 12V z minusem na masie oprócz wersji STS-12 mamy nowsze STS-14N.
STS-14N ma dodatkowe stopnie zabezpieczen przeciwprzepięciowych , nowszy i lepszy tranzystor przez co trudniej go uszkodzić i mniej sie nagrzewa.
....
STS-12 można stosować z kazda z tych cewek, ale z cewkami 1,5 omowymi mocniej się nagrzewa jeśli nie będzie zastosowany w układzie przewód oporowy
STS-14N mozna stosować bez przewodu oporowego z cewkami 3 omowymi a z cewkami 1,5 omowym musi byc zasilanie przez przewód oporowy
Ceny STS-12 za 70pln , STS-14N za 80pln , rezystor zastępujący przewód oporowy kosztuje 20 pln.

Polecałbym nowszy STS-14N z cewkami Zelmot 3 omowymi.
W przypadku problemów z zakupem cewek 3 omowych i zastosowaniu cewki 1,5 omowej równiez wersja STS-14N i dodatkowy rezystor.
 
 
 
gpietryga 

Dołączył: 26 Lis 2009
Posty: 49
Skąd: Oława
Wysłany: 20 Marzec 2012   

durke napisał/a:
Kup na allegro normalne miedziane przewody w/n Bosch. Nie zakładaj tergo szrotu od samochodów. Te przewody silikonowo grafitowe spełniają swoje zadanie jak są pod maską a nie wystawione na zewnątrz. Do tego piękne stylowe fajki z bakielitu i będzie pan zadowolony :wink:


Te przewody boscha to trzeba jakoś zakończyć, żeby pasowały do tej cewki baizeta , gdzie mogę takie końcówki znaleźć i jak one wyglądają ?, (chyba ze się mylę bo nigdy nie widziałem takiej cewki :) ) przewody takie mam razem z fajkami wiec na pewno by pasowały.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Untitled document