Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
zblokowane kolo przednie
#1
Witam,

korzystajac z resztek pogody wyjechalem sobie na przejazdzke... podczas pokonywania z niewielka predkoscia tzw lezacego policjanta nagle kompletnie zablokowalo sie przednie kolo, po czym nastapil trzask i efekt mozna podziwac ponizej:

[Obrazek: 1.JPG]


[Obrazek: 2.JPG]


w bebnie na tych "wzmocnieniach" jest slad od otarcia - oczywiste jest ze w jakis niezbyt dla mnie zrozumialy sposob szczeki (ktorym nic sie nie stalo...) musialy sie przesunac i jakos zblokowac kolo... Czy ktos kiedys spotkal sie z podobnym przypadkiem? jakies dwa dni przed tym podciagalem linke ale czy nawet zbyt mocne naciagniecie moglo spowodowac taka reakcje? jak temu przeciwdzialac? nie chcem myslec co by sie stalo gdyby kolo zablokowalo sie przy 60 km/h na drodze...

no i czy ktos ma moze w swoich szpargalach taka czesc do k-750 ? chetnie kupie Smile
Odpowiedz
#2
zamierzałem sobie podciągnąć linkę żeby wzmocnić siłę hamowania,ale teraz ...poczekam na posty :mrgreen:
Ural uber alles
Odpowiedz
#3
?adne TOTO!!!Nie ma co!Whisky-Ty masz inaczej rozwi?zany hamulec,wydaje mi sie ?e nawet bezpieczniej bo ten systemu ka?kowego,z rozpieraczem na sto?ku,uwa?am teraz(po tych fotach wy?ej)za mniej bezpieczny.Kumplowi rozlecia? si? kiedy? ten rozpieracz sto?kowy w tylnym kole,zablokowa? wszystko,spali? kapcia ale koniec by? pozytywny bo by? z koszem i ocala?.Na sol???wce mog?o by podnie?? adrenalink?...

Niedawno da?em kolesiowi ca?y,dobry szcz?kotrzymacz-troch? si? kolega sp????ni?.s
only diesel
Odpowiedz
#4
Widzia?em ju? 2 przypadki p?kni?tych tarcz kotwicznych w ka?ce, czemu p?k?y za bardzo poj?cia niemam. Zauwa?y?em u siebie w sprz?cie to ?e tarcza ta nieprzywiera idealnie do golenia i mo?na j? delikatnie kr?ci? prz???d ty? wok???? w?asnej osi (oczywi?cie to s? milimetry), mo?e po prostu tarcze tego typu nie wytrzymuj? pewnych obci??e?
K-750 M 1968r.
Odpowiedz
#5
Puzel napisał(a):Widzia?em ju? 2 przypadki p?kni?tych tarcz kotwicznych w ka?ce, czemu p?k?y za bardzo poj?cia niemam. Zauwa?y?em u siebie w sprz?cie to ?e tarcza ta nieprzywiera idealnie do golenia i mo?na j? delikatnie kr?ci? prz???d ty? wok???? w?asnej osi (oczywi?cie to s? milimetry), mo?e po prostu tarcze tego typu nie wytrzymuj? pewnych obci??e?
I jak nie przywiera to nie p?knie, a jak b?dzie przywiera?a z du?? si?? powstaj? napr??enia przy dokr?caniu o?ki i p?ka. W tym przypadku wa?ne jest zdystansowanie odleg?o?ci oporu tarczy przy ?o?ysku z uchwytem goleni w ?adnym wypadku nie mo?e to byc dokr?cone tak aby by?o napr??one bo niestety tak si? ko?czy jak na fotkach.
Pozdrawiam
Pietroni
Odpowiedz
#6
o ile dobrze pamiętam w tarczy kotwicznej jest w miejscu styku z prawą golenią, w osi oski gumowa tulejka ,....po co pozostawiam to do przemyślenia , pozdrawiam
KarolSawiak
Odpowiedz
#7
karol sawiak napisał(a):o ile dobrze pamiętam w tarczy kotwicznej jest w miejscu styku z prawą golenią, w osi oski gumowa tulejka ,....po co pozostawiam to do przemyślenia , pozdrawiam

Karol a gdzie jest ta tuleja bo cuś nie mogę sobie przypomniec ( skleroza pewnie ) albo inna wersja, co się zdarza w tych maszynach.
Pozdrawiam
Pietroni
Odpowiedz
#8
tez nie bardzo kojarze zadnej tulejki... moze ma ktos zdjecie takiego rozwiazania ?

czy ktos stosowal inne tarcze do bebnow kaskowych? np od urala ?
Odpowiedz
#9
ja mam prz???d z wahaczem pchanym to mo?e TYLKO w takim jest ta tulejka, w ka?kowskim przodzie na wahaczyku te? by?a , zatem pewnie w klasycznym przodzie nie ma w deklu tej tulejki , przepraszam Waszmo?ci???w je?li wprowadzi?em w b??d.
KarolSawiak
Odpowiedz
#10
witam
w kalsycznym wahaczyku taka tulejka z gumą jest.
Kuba mam dwa rodzaje tarczy kotweicznej gdyby Cie interesowało z grzybkiem i na podwujnym rozpieraczu.
pozdrawiam
ps. w tej chwili tak se hydraulike dotarłem ze jak ją przycisne to koło przednie piszczy.
teraz to mi sie wyobraznia uruchomiła.
pozdrawiam
Odpowiedz
#11
jeśli nadal potrzebujesz bębna to daj znać.
Odpowiedz
#12
No to teraz kolej na mnie. ..Na szczęście przy niedużej prędkości. Zahamowalem przednim i..trzask
.pisk i znalazlem się na lewym pasie. Skończylo się na strachu..
Może za duże naprężenia? Niedawno lekko stoczylem by lepiej dociskalo do golenia. Są też nowe szczęki przetoczone na wymiar bębna. Jajowatego oczywiscie Tongue

Pozdrawiam
Tomek
"Łune takie chodziły panie!"
Odpowiedz
#13
Wiesz tak prawdę mówiąc to toczenie szczęk bez przetaczania bębna to taka sztuka dla sztuki. Równie dobrze można było nie robić nic lub wygładzić wszystko pilnikiem i efekt byłby ten sam czyli żaden. Twoje pęknięcie prawdopodobnie wynikało z tego, że karcza musiała już być pęknięta i gdy zadziałał mimośród ( gdy wcisnąłeś hamulec) aluminium puściło. Mogło to wynikać ze złej jakości odlewu lub najszybciej z tego, że ktoś kiedyś prostował lub doginał tarczę i po iluś tam latach w końcu metal powiedział sory mam wakacje.
Odpowiedz
#14
Kolejne doświadczenie. ..eh Wink Walczę dalej.Dobry moment by przejść na duplex. Confusedmile:

Pozdrawiam
Tomek
"Łune takie chodziły panie!"
Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Przednie zawieszenie Do M-72 MARCIN m-72 19 5,862 20-04-2021, 21:12
Ostatni post: dz@hym
  Przednie zawieszenie Dniepr- kiepska praca... jarekstryszawa 41 9,927 30-01-2020, 23:33
Ostatni post: Hardy
  Zawieszenie przednie dniepr deadamf 88 45,651 22-06-2018, 18:07
Ostatni post: darek
  pływające przednie koło harbuz 3 2,614 06-02-2017, 08:27
Ostatni post: harbuz
  Ural przednie zawieszenie cypis 3 2,848 18-07-2016, 08:20
Ostatni post: cypis

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości