Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tarcza kotwicza K-750
#1
Cześć,

ostatnio wpadła w moje ręce tarcza kotwicza do K-750, była przy zawieszeniu wahaczykowym chyba z wojskowego motocykla, bo były na niej resztki oryginalnej farby zielonej, pod spodem nie było innego koloru, a malowanie wykonano dawno. Natomiast moje zainteresownaie wzbudziła tarcza kotwicza, wstawiona została tuleja stalowa, zabezpieczona nakrętką, w tulei znajdują się dwa łożyska (cccp), a pomiędzy nimi tulejka dystansowa. Czy to patent kogoś kto ją regenrował (jeżeli tak to zrobił to bardzo profesjonalnie, nie ma śladów po młotku, całość bardzo dobrze wygląda) czy może oryginał? Pytam, bo nie widziałem takiej tarczy nigdy a instrukcje nie wspominają o łożyskach. Wysyłam zdjęcia,

Pozdrawiam,
Michał
Odpowiedz
#2
Od dawna masz tą tarcze kotwiczna? Tak na prosty rozum myśląc- zarówno tarcza jak i oś koła która trzyma się w tarczy to części statyczne, nie obracają się względem siebie. Więc po jaka cholerę jest tam to łożysko? To dawałoby jednoznaczna odpowiedz, że jest to przeróbka tylko ktoś przedobrzył. Zastosowal z dużą precyzją rozwiązanie które wcale tak nie było potrzebne
Odpowiedz
#3
Są motocykle (ale nie radzieckie) w których koła nie mają łożyskowania. To np. Zundapp KS600 czy Gnome et Rhone AX2. Być może ta tarcza była przeznaczona do jakiejś modyfikacji z zastosowaniem takich właśnie kół. Na pewno nie miało to sensu w Kaśce czy Emce.
Odpowiedz
#4
Rzeźba jakiegoś stodołowego "usprawniacza".
Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Tarcza kotwiczna monke 5 450 27-04-2021, 10:40
Ostatni post: Marek
  Tarcza - krótki wahaczyk - K750 rob1 0 649 01-09-2020, 12:29
Ostatni post: rob1

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości