Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kopci lewy cylinder
#1
Witam, mam problem mianowicie po wymianie zaworów, pierścieni, prowadnic zaworowych kopci mi lewy cylinder na niebiesko,przepala olej nie wiem jaka może być tego przyczyna wszystkie części są prawidłowe takie jakie mają być. Na wolnych obrotach nie zbyt kopci gorzej po dodaniu gazu, zapomniałem napisać, oczywiście zawory dotarłem i są szczelne. Proszę o pomoc, pozdrawiam motocykl to Dniepr MT 10-36.
Smaruj ośki jedziem do Zośki.
Odpowiedz
#2
Witaj
Jeśli tak się dzieję musisz zrobić większy otwór w rurce którą spływa olej z powrotem do miski
Odpowiedz
#3
Myślisz, że to może być przyczyną? Na prawym cylindrze mam tą samą rurkę z otworem o takiej samej średnicy i nie kopci, ale i tak dziękuję za radę.
Smaruj ośki jedziem do Zośki.
Odpowiedz
#4
Zdejmowałeś cylinder?
Odpowiedz
#5
Sorry, nie doczytałem że pierścienie wymieniane
Odpowiedz
#6
Piszesz o wymianie pierścieni. A co z tłokami?
Jeśli same pierścienie, to jakie luzy między pierścieniem a tłokiem?
Jak za duże to możesz mieć pompę ssąco-tłoczącą.
Jak wymienione pierścienie, to jakie?
Pietroni swego czasu założył pierścienie i okazało się, że są "sześciokątne"
Nie przylegały całą powierzchnią do gładzi cylindra i kopciło jak z parowozu.
Weź pod uwagę sugestię Urala. Łatwo to sprawdzić. Silnik niech trochę popracuje i po tym
odkręcasz pokrywę zaworów obserwując ile się w niej zebrało oleju.
boxer ponad wszystko
Odpowiedz
#7
Jeszcze jedna kwestia, która pomoże w doradzeniu. Jaki dystans zrobiłeś po wymianie pierścieni? Może po prostu nie dotarły się? I kolejne pytanie, jakie luzy były na zamkach? Tamtędy tez potrafi pognać oliwę. A tak w ogóle to jak dymi to jest olej, a to bardzo ważne Smile.
Odpowiedz
#8
Tak jak koledzy piszą wyżej i jeszcze np to czy zakładałeś pierścienie przesuwając ich zamki o 120 st ?
Chodzi o to, żeby nie były w jednej linii.
Napisałeś, że wymieniłeś prowadnice.
Jak pasowane miałeś prowadnice do trzonków zaworów? Zawory zostały stare czy masz cały nowy komplet?
Lubię fajne kawałki żelaza.
Odpowiedz
#9
(23-03-2021, 15:38)galar napisał(a): Piszesz o wymianie pierścieni. A co z tłokami?
Jeśli same pierścienie, to jakie luzy między pierścieniem a tłokiem?
Jak za duże to możesz mieć pompę ssąco-tłoczącą.
Jak wymienione pierścienie, to jakie?
Pietroni swego czasu założył pierścienie i okazało się, że są "sześciokątne"
Nie przylegały całą powierzchnią do gładzi cylindra i kopciło jak z parowozu.
Weź pod uwagę sugestię Urala. Łatwo to sprawdzić. Silnik niech trochę popracuje i po tym
odkręcasz pokrywę zaworów obserwując ile się w niej zebrało oleju.

Tłoki nominały, pierścienie nowe nominał, muszę sprawdzić jutro jakie luzy, pierścienie "ukraińskie" kupiłem od zawczasti na allegro do dniepra. Zdjąłem pokrywę i olej spływa do miski, nic nie jest zatkane. Jeżeli już to od jakiego producenta polecasz pierścienie?
Smaruj ośki jedziem do Zośki.
Odpowiedz
#10
(23-03-2021, 16:55)Hardy napisał(a): Tak jak koledzy piszą wyżej i jeszcze np to czy zakładałeś pierścienie przesuwając ich zamki o 120 st ?
Chodzi o to, żeby nie były w jednej linii.
Napisałeś, że wymieniłeś prowadnice.
Jak pasowane miałeś prowadnice do trzonków zaworów? Zawory zostały stare czy masz cały nowy komplet?

Przesuwałem, prowadnice kupiłem takie same jak były założone, zawory nowe komplet.
Smaruj ośki jedziem do Zośki.
Odpowiedz
#11
Rozbierz i wsadź same pierścienie do tulei i luknij pod światło muszą przylegać na całej długości jak będą prześwity to złom który narobi Ci spore kuku, często się zdarzało na pierścieniach MOTUSA które dokładał Almot.
Pozdrawiam
Pietroni
Odpowiedz
#12
(23-03-2021, 16:38)Jerzy napisał(a): Jeszcze jedna kwestia, która pomoże w doradzeniu. Jaki dystans zrobiłeś po wymianie pierścieni? Może po prostu nie dotarły się? I kolejne pytanie, jakie luzy były na zamkach? Tamtędy tez potrafi pognać oliwę. A tak w ogóle to jak dymi to jest olej, a to bardzo ważne Smile.

Nie zrobiłem dużego dystansu dlatego, że niepokoił mnie ten fakt, że strasznie kopcił ten cylinder świeca cała mokra w oleju, mógłbyś podać mi jaki ma być luz na zamkach?
Smaruj ośki jedziem do Zośki.
Odpowiedz
#13
(23-03-2021, 21:42)pietroni napisał(a): Rozbierz i wsadź same pierścienie do tulei i luknij pod światło muszą przylegać na całej długości jak będą prześwity to złom który narobi Ci spore kuku, często się zdarzało na pierścieniach MOTUSA które dokładał Almot.

Dziękuję za cenną rade jutro koniecznie sprawdzę.
Smaruj ośki jedziem do Zośki.
Odpowiedz
#14
https://mojafirma.infor.pl/moto/naprawa-...owych.html
Poczytaj to bardzo przydatny materiał.
Odpowiedz
#15
(23-03-2021, 21:44)alemir napisał(a): Nie zrobiłem dużego dystansu dlatego, że niepokoił mnie ten fakt, że strasznie kopcił ten cylinder świeca cała mokra w oleju, mógłbyś podać mi jaki ma być luz na zamkach?

Tolerancja dla nowych pierścieni ze wschodu jest dosyć duża. Luz na zamku powinien wynosić 0,15-0,6 mm. Ponadto luz między rowkiem w tłoku i pierścieniem (na wysokości) musi mieścić się w przedziale 0,025 - 0,065 mm czyli praktycznie 2 - 6 setek. Jeśli listek szczelinomierza 0,05 mm wchodzi luźno to z dużą dozą prawdopodobieństwa pierścienie będą pompować olej i silnik będzie dymił. I jeszcze istotne jest to co napisał Pietroni. Pierścień z prawidłowym luzem na zamku po włożeniu do cylindra musi przylegać co najmniej na 3/4 średnicy. Jak odstaje mocniej to niestety nic z niego nie będzie. Ja mogę polecić pierścienie z firmy Tomring (dorabiają na podany wymiar), chociaż na forum były różne opinie na ten temat. Myślę, że nawet pierścienie z Almotu będą lepszej jakości niż współcześnie dostępne wschodnie.
Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Prawy gar pracuje lewy strzela Daras 34 3,134 13-05-2021, 09:22
Ostatni post: astride
  Uszczelka pod cylinder dniepra nagar 1 1,822 26-08-2017, 13:39
Ostatni post: nagar
  Dziwny cylinder do dolniaka vviktor 7 4,000 21-08-2017, 06:38
Ostatni post: sniper_bob
  Uszkodzony cylinder M72 Barry 7 3,396 13-06-2015, 19:41
Ostatni post: MW-750
  Lewy gar nie pali Dakson 10 3,497 24-05-2014, 06:09
Ostatni post: Dakson

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości