Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
M-72 Ciepły nie pali
#1
Cześć po dłuższej przerwie Smile
Ponownie (po okresie fascynacji Junakiem) zaprzyjaźniam się z moją męką, jest całkiem przyjemnie, pojawił się jednak nowy objaw przez który wkrótce osiwieję. Mianowicie motocykl zimny pali od max 2 kopnięcia (teraz stał nie palony od września i zagadał z drugiego strzała), po nagrzaniu i zgaszeniu nie idzie go jednak uruchomić Sad. Iskra czy na zimnym czy na ciepłym jest ładna (i na świecy z zewnątrz i na wyjętej z silnika), wymieniłem kondensator, nie pomogło, generalnie prądy wykluczam. Luzy zaworowe ustawione na 0,1, sprawdzałem na ciepłym są. Motocykl generalnie idzie jak przecinak. Czasem ciepły załapie z pierwszego pochodzi kilka sekund i zgaśnie, jakby kończyło się paliwko, świeca sucha po kopaniu, podejrzewam gaźniki, założone mam DENI PZ28 ale mają już kilkanaście sezonów za sobą. Co konkretnie może być powodem takich niedomagań? Miał kto takie objawy ? Nie mam innych gaźników na podmiankę, a zanim wydam kasę na nowe wolał bym mieć pewność, że to coś da.
pozdrawiam
Witek
legendarna wprost niezawodność
Odpowiedz
#2
Paliwo się gotuje. Masz przekładki termiczne?
o tak:
https://www.youtube.com/watch?v=MkjkMFBkIQo

Pozdrawiam
Tomek
"Łune takie chodziły panie!"
Odpowiedz
#3
W k68 się gotowało i palił
мт- одиннадцать
Odpowiedz
#4
a u mnie nie. Warto spróbować.

Pozdrawiam
Tomek
"Łune takie chodziły panie!"
Odpowiedz
#5
Mam dość grube uszczelki pod gaźnikami, generalnie objaw pojawił się 2 sezony temu i się nasila, najpierw od czasu do czasu nie palił teraz już zawsze na ciepłym jest mordęga, gdyby gotowało się paliwo to chyba zawsze miałbym ten problem ??
legendarna wprost niezawodność
Odpowiedz
#6
Spróbuj podmienić cewkę
мт- одиннадцать
Odpowiedz
#7
Zmierz kompresje na cieplym silniku
Odpowiedz
#8
A jaki masz zapłon. Klasycznie mechaniczny czy elektronik?
Odpowiedz
#9
Kompresja jest ok, nie pamiętam dokładnie ile mam gdzieś zapisane ale mierzyłem w zeszłym roku i nie budziła zastrzeżeń, czyć pod butem, że jest, zestaw na nowych tłokach i zaworach (almot+paradowscy), zapłon mechaniczny.
legendarna wprost niezawodność
Odpowiedz
#10
Zmień cewkę zapłonową. Masz klasyczny objaw padającej cewki. Jak jest zimna działa ok jak się nagrzeje to łapie zwarcie i po ptakach. Dobrze jest też zmienić przerywacz na nowy i kondensator też.
Odpowiedz
#11
Dla weryfikacji przyczyny proponuję na gorącym silniku zapodać do filtra samostart do silników. Jak motor zagdaka to winny będzie brak paliwa. Jak nic to nie da prawdopodobnie cewka lub świece.
Odpowiedz
#12
Słuszna koncepcja, nie wpadłem na samostart, pobawię się z nim w weekend, dzięki Smile
legendarna wprost niezawodność
Odpowiedz
#13
Miałem podobnie, a raczej tak sam, wymieniałem płytki ,cewki, świece nic nie pomagało, jak się zagrzał trzeba było czekać aż wystygnie, założyłem soveka i problem znikł, nie żebym zachwalał elektronika ale zadziałało i jeżdżę do dziś bez problemu.
mt16
Odpowiedz
#14
Czyli miałeś problem z elektryką na gorąco. Po rozgrzaniu gdzieś w aparacie, kopułce lub palcu robiło się zwarcie. Zazwyczaj winny jest przerywacz i kondensator.
Odpowiedz
#15
Pewnie tak było bo w mechanice -gaźniku, zaworach nie grzebałem. Dobrym sposobem możne być sprawdzenie w ciemności jak ta iskra wędruje.
mt16
Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Nie pali,nie jeździ tylko ryczy i trzeszczy... Janek:) 10 3,915 13-05-2019, 12:05
Ostatni post: klapek
  Lewy gar nie pali Dakson 10 3,497 24-05-2014, 06:09
Ostatni post: Dakson
  Pali świece krzysztof772 28 9,064 29-11-2012, 22:09
Ostatni post: Rura
  ciepły silniek cieżko pali sniper_bob 10 2,779 01-07-2012, 20:36
Ostatni post: sniper_bob
  Prawy cylinder nie pali wiecur 27 6,637 07-05-2012, 21:56
Ostatni post: Makswell

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości